Remothered: Broken Porcelain – recenzia PS4 verzie

6 novembra, 2020 Veronika Ďureková

Ukážka toho ako dokáže dobrý príbeh trpieť na úkor zlého technického spracovania.

Ako veľký fanúšik hororu nikdy nepohrdnem možnosťou vyskúšať hoci aj na prvý pohľad menej vydarené hry tohto žánru. Pri takom počte prejdených hororoviek tak občas ocením skôr originalitu, než samotnú kvalitu hry. Inak povedané, hra musí mať v sebe niečo zapamätateľné, niečo, vďaka čomu ju v spomienkach ľahko odfiltrujem od zvyšku podobných, generických počinov. Remothered: Broken Porcelain bude jednoznačne v mojej mysli rezonovať dlhší čas. Bohužiaľ, nebude tomu tak vďaka kvalite ani originalite.

V poradí druhá hra zo série REMOTHERED nás vezme do hotela Ashmann Inn. Temperamentná ústredná postava, Jennifer, sem prichádza pracovať ako upratovačka po vylúčení z dievčenského detského domova. Ako už pri hororových hoteloch býva zvykom, aj tento je zahalený poriadne temným rúškom tajomstva.

Že by mala Jennifer radšej vziať nohy na plecia si uvedomíme v momente, keď na nás brutálne zaútočí naša nadriadená, Andrea. Od tohto okamihu je pre Jennifer pobyt v Ashmann Inn doslova nočnou morou. Broken Porcelain priamo nadväzuje a zároveň dopĺňa udalosti z predošlého dielu, Tormented Fathers. Vo flashbackoch sa stretneme so starými známymi postavami a opäť sa pripomenie aj nebezpečný liek Phenoxyl.

Príbeh je zďaleka najlepším aspektom hry

V prípade, že je Broken Porcelain vaším prvým kontaktom so sériou, hra vám v úvode ponúkne pomerne podrobnú rekapituláciu deja Tormented Fathers. Aj napriek zdanlivej prekomplikovanosti sa oplatí dávať pozor. Príbeh je totiž jednoznačne najlepším aspektom hry.

Teda ak dokáže pretrpieť otrasné cinematické spracovanie. Neprirodzené a násilné prechody do prestrihových scén sú zväčša sprevádzané dlhými seknutiami a glitchmi. Tak ako mne, aj vám zrejme chvíľu potrvá, kým si zvyknete na cutscény, ktoré vyzerajú akoby ich vývojári nepochopiteľne utli tesne pred koncom. Celá hra vďaka tomu pôsobí rozhádzane a nekomplexne.

Broken Porcelain nás do minulosti neprenesie iba svojím príbehom, ale najmä technickým spracovaním. Zastaraná grafika, zlé animácie postáv a mimika tváre sú podtrhnuté nekvalitným 3D audiom a odfláknutým dabingom niektorých postáv. Je zjavné, že si developeri pri vývoji hier odhryzli väčší kus než dokázali zjesť. Jediné, čo môžem v tomto smere pochváliť je pomerne detailne prepracované a zaujímavé prostredie horského hotela.

Ťažkopádna hrateľnosť a zabugovaní nepriatelia

Tu ale moja chvála pri tejto hre bohužiaľ končí. Čo sa hrateľnosti týka, v zásade sa nejedná o žiadnu tragédiu. Remothered: BP je typický survival horor z tretej osoby inšpirovaný RE sériou, kde sa pokojnejšie fázy na preskúmavanie striedajú s intenzívnejšími časťami s nepriateľmi. Nepriateľská AI je ale tak hlúpa, nemotorná a zabugovaná, že z vaši protivníci koniec-koncov nevzbudzujú žiaden rešpekt, tak potrebný pre navodenie hororovej atmosféry.

Doteraz s úsmevom na tvári spomínam na moment, kedy sme sa aj s bossom obaja zabugovali v jednom rohu a kričali po sebe repetitívne frázy. A takéto „súboje titánov“ sú pri zlej AI a nemotornej hrateľnosti pomerne bežným javom. Niekedy som dokonca nedokázala rozlíšiť chybu v hre od zle spraveného herného mechanizmu.

Rovnako nešikovne je v hre vyriešený aj inventár. Hra vám síce dovolí vykraftiť množstvo predmetov pre boj a rozptýlenie protivníkov, no situácií na ich praktické využitie je ako šafranu. Situácie, v ktorých vykraftené predmety fungujú tak ako majú je ,bohužiaľ, ešte menej.

Bugy neobišli ani perkový systém

Kvitujem snahu vývojárov pridať aj do tak krátkej a jednoduchej hry pomerne rozsiahly systém perkov, no ani ten sa bohužiaľ nezaobišiel bez bugov. Za takzvané „moth key“, ktoré nájdete v hoteli si môžete kúpiť rôzne vylepšenia pre postavu ako napríklad zvýšenie zdravia, staminy či dokonca efektívnejšie skrývanie sa pred nepriateľmi. Z nepochopiteľného dôvodu mi ale hra pri každom kupovaní perkov pridelila rovnaký počet 136 moth keys. Vďaka tomu som si maximálne vylepšila všetky schopnosti už v prvej tretine hry takmer zadarmo a bez snahy.

Odhliadnuc od všetkých chýb a nedokonalostí však pre mňa osobne najväčší problém predstavoval zle fungujúci systém manuálneho ukladania. Kvôli nemu som musela v hre stráviť oveľa viac času, než bolo potrebné a zdravé pre moju psychiku. Zrkadlá slúžiace na ukladanie a liečenie rán som po čase radšej využívala už len na liečenie a pri ukladaniach som sa spoliehala radšej len na autosavy.

Aby som na záver pridala ešte aspoň jedno malé pozitívum, musím pochváliť podarený soundtrack, ktorý by (v inom prípade) výborne dokreslil tajomnú atmosféru hry. Remothered: Broken Porcelain však aj napriek tomu pre mňa ostáva podpriemernou hororovkou s nevyužitým potenciálom.

Remothered: Broken Porcelain
  • 7/10
  • 4.5/10