Resident Evil 2 Remake – Recenze PC verze

Resident Evil 2

Když jsme se poprvé dozvěděli o chysteném remaku Resident Evilu 2, někteří se zděsili, další zase projevili nadšení, ale naprostá většina nevěděla, co od toho vlastně očekávat. Bude to úctyhodný remake který si RE2 rozhodně zaslouží, a nebo to bude nehorázná zpatlanina jakou bezesporu a bohužel většina remaků bývá.

Přece jen, příběh mapující menší neshodu Leona S. Kennedyho se společností Umbrella je legendární a ve své době se jednalo o jednu z nejlepších, ač paradoxně nestrašidelných, akcí. Letošní remake tedy mapuje příběh nejen policisty Leona S. Kennedyho, ale i Claire Redfield, která v Racoon City pátra po svém bratru Chrisovi, ano, po tom Chrisu Redfieldovi z prvního dílu. Ostatně, tohle postupné odemykání kampaně známe už z originálu. Oba příběhu jsou si podobné, někdy se prolínají a pro zajímavost a pro pohledy z různých stran se rozhodně hodí projít si je oba, klidně i dvakrát.

„Strach, to je jako cit v prstech. Nemáš cit, šaháš do ohně, a uhoří ti ruka.“ — Jan Werich český herec, dramatik a spisovatel 1905 – 1980

Náboje, kde jsou sakra náboje

Vzhledem k tomu, že RE2 Remake má značku survival hororu, hra takto samozřejmě působí víc než dost. Doba dohrání a samozřejmě i průchod hrou jako takovou závisí na obtížnosti, já osobně (jsem zbabělec) jsem hrál na normální obtížnost a hra mi vydržela na poctivých 30 hodin, což je na dnešní poměry slušné číslo. Vše samozřejmě záleží na vašich schopnostech a pevných nervech. Jak už podnadpis napovídá, ve hře je málo nábojů, pramálo a to je na hře naprosto skvělé. Není to totiž jen bezhlavá akce, kdy chytnete do ruky kulomet a jdete vstříc konci, ne, tady musíte pečlivě přemýšlet nad každou vystřelenou kulkou, taktika je zde totiž velmi důležitá, navíc, “zombíci” vydrží celkem dost, takže je opravdu potřeba zamyslet se co je rozumnější, zda ho jednoduše odprásknout, využít prostředí, nebo ho 10 minut kuchat nožem popřípadě strčit do jeho rozevlátých čelistí granát.

Ve hře je samozřejmě i spousta jiných vychytávek, pomocí střelného prachu si můžete vytvářet vlastní náboje, hra obsahuje speciální místnosti kde si můžete hru uložit a do “teleportační” bedny si uschovat věci, které třeba budete potřebovat. Na uzdravení slouží třeba byliny, které nacházíte na náhodných místech, zní to sice divně, ale dává to smysl. Byliny jsou celkem tři, zelená, modrá a fialová. Zelená léčí vaše zranění, fialová se pouze kombinuje pro lepší účinky a modrá zmírňuje otravu jedem. Všechny květiny se samozřejmě dají kombinovat. Vzhledem k tomu, že už mám hru za sebou, vám dám jednu radu, vždy zombíkovi rozmašírujte hlavu, i když vypadá že je mrtvý a nehýbe se, on totiž není mrtvý. Hra je totiž naprogramovaná tak, že když projdete určitým úsekem, kde jsou například okna, zabijete všechny zombíky a odejdete, pří dalším návratu se tu jeden dva zombíci opět objeví. To je naprosto geniální funkce, kterou bych rád okomentoval hláškou z filmu: “To muselo dát obrovskou práci, přitom taková blbost co?”.

Jak jsem říkal, jedná se tedy o survival horor a při hraní poznáte, že to je možná i něco víc, vrací se nám totiž staří známý, Tyrant a William Birkin (bohužel jediní dva bossové ve hře). Toho druhého jmenovaného ve hře potkáte jen párkrát, ale Tyrant, to je řízek, ten vám průchod hrou znepříjemní tak jako kuří oko na patě při účasti na Bostonském maratonu, to mi věřte. Čas od času vás totiž začne pronásledovat, prostě půjde za vámi, můžete ho sice zdržet tím, že mu roztřelíte hlavu, ale bude vás to stát spoustu munice a zdrží ho to tak na 20 sekund. Ve hře nebudí nic tak divný pocit, jako dramatické mlácení do bubnů a silné dupání, které vám jasně dává najevo, že Tyrant se blíží. Je to prostě geniální a já jako člověk léčený s vysokým tlakem jsem hru musel občas vypnout a jít si zahrát něco jiné, protože už jsem toho zkrátka měl plné zuby a srdce jsem měl skoro až v puse.

Grafika a zvuk, jako světlo a tma

Nebudu to protahovat, grafická stránka je perfektní, možná vám přijde, že jsem ze hry tak nadšený, že ji nechci kritizovat, nebojte se, přijde to, ale nebude toho moc. Grafika totiž vypadá jako kombinace osmdesátkového hororu a moderní dnešní grafiky, což je neskutečně geniální a nikdy bych do sebe neřekl, že se mi tato kombinace bude tak líbit. Horší je to pak se zvukovou stránkou hry. Originální RE2 měl nádherný soundtrack podrývající jeho atmosféru, remake takový soundtrack nemá, má spíše depresivní a nehezký soundtrack, který jsem při každém přihlášení do menu ztlumoval, protože prostě stojí za prd. Vyřešit to můžete koupí originálního soundtracku za pár babek, ani nevím za kolik, mám nějaké morální zásady.

Hádanky kam se podívám

RE2 Remake by se dal definovat i slovem hádanka, protože logických hádanek je ve hře asi tolik, jako rozeseté řepky po našich polích. A musím vás upozornit, že vás dost často budou hodně rozčilovat, protože jsou někdy naprosto nesmyslné. Dám příklad, aby jste se dostali přes tajný východ do garáží musíte na policejní stanici najít tři různé sochy, v těchto sochách splnit jednoduchý rébus, který máte napsaný v deníku, po splnění dostanete u každé sochy speciální medaili, kterou musíte vložit do sochy u “tajného východu” a ejhle, otevřeno. Naprostý nesmysl je i to, že policejní stanice v Racoon City má tři druhy klíčů, pikový, listový a kárový tuším, takové nesmysly vás po čase tak znechutí, že je radši začnete ignorovat. Někdy je to zbytečné a vrcholem byla podzemní cesta do laboratoří Umbrelly, najít 4 šachové figurky abych je pak strčil do elektronického zařízení a otevřel s nimi dveře, to je i na mě, milovníka logických hádanek moc.

A co ještě se nám nelíbilo?

Hra má bohužel i pár negativ, krom přehnaného počtu a nelogičnosti hádanek, je tu horší zvuk, to už jsem také říkal a velkým problémem je také opakování podoby zombíků. Aby jste pochopili, spousta zombíků, které ve hře potkáte, jsou stejní, zkrátka okopírovaní, častokrát jsem si řekl “Sakra, tebe odněkud znám” a je to obrovská škoda, zase tolik těch zombíků ve hře není, aby nemohl být každý jiný, škoda, ale na druhou stranu chápu, že někde se přidá, někde se ubere.

Resident Evil 2
  • 10/10
    Příběh - 10/10