Rush Bros – Recenzia

4 júna, 2013 morokul

Do redakcie sa nám dostala naozaj zaujímavá indie plošinovka s názvom Rush Bros. Hudobná plošinovka, ktorá využila svoj potenciál, si zaslúži aj vašu pozornosť. 

Plošinoviek som hral už viac a skoro všetky sú rovnaké. Poskakujete po kockách/obdlžníkoch a snažíte sa vyhnúť pascám a nepriateľom. V Rush Bros   je to v podstate také isté, no predsa iné.

Misie prechádzate tak ako v ostatných plošinovkách, potrebujete sa dostať na koniec mapy v čo najkratšom čase. K postupu potrebujete získať kľúče na odomknutie dverí, ktorými prejsť je jediným spôsobom, ako v hre postúpiť.

  

Veľmi sa mi na hre páči, že pád/smrť je riadna súčasť hrania, v niektorých prípadoch dokonca nevyhnutná. Nemáte životy,  žiadne číslo, ktoré by určovalo, koľko krát spadnúť môžete. Vždy sa opäť objavíte na poslednom checkpoine, na ktorom ste stáli naposledy.
To ale niekedy dokáže tiež znechutiť. Spadnete z výšky na nízko položenú platformu, a z nej spadnete zase. Neobjavíte sa na mieste, z ktorého ste spadli, ale tam, kde ste boli naposledy. A môžete sa šplhať hore od začiatku. To mi neraz spomalilo postup v hre.

  

Hra sa dá ovládať aj klávesnicou, aj gamepadom. Klávesnica síce je prednastavená ako základný ovládač, no s gamepadom sa mi hra hrala oveľa pohodlnejšie, a ak sa Rush Bros chystáte hrať, odporúčam vám ju hrať s gamepadom. Keď už sme pri ovládaní, trošku mi prekážalo, že pri hraní s klávesnicou trvalo určitý čas, kým postava zastaví, keď pustite klávesu.

Časom si na to zvyknete, ale kto si chce zvykať? Ja chcem, aby sa mi hra ovládala dobre, nie odhadovať, kedy mám pustiť tlačidlo, aby panáčik zastavil na kraji platformy…
S gamepadom som ale s týmto problémom skúsenosť nemal.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9G994yXsEPE[/youtube]

Na hre Rush Bros je originálne to, že celá hra sa točí okolo hudby. Hudba ovplyvňuje predmety v misiách, rýchlosť hry a podobne. Dokonca môžete do hry vložiť vlastnú hudbu, a bude to mať taký istý efekt. Je to veľmi zaujímavé, neobvyklé a fakt pekné, no všetko má svoje ale. Aspoň čo sa týka tejto hry.

Niekedy táto hudba úplne znemožní postup v leveli.
Kotúče sa začnú pohybovať po platforme prirýchlo, a vy máte dve možnosti. Prepnúť vašu najobľúbenejšiu časť práve hranej piesne, alebo počkať kým melódia spomalí a postúpiť ďalej.

  

Počas toho, ako hudba hrá, sa pohybuje aj pozadie. Niekedy, keď ide hudba rýchlo, vás to dokáže riadne zmiasť. Je možné že to bol zámer, no verte mi, nieje to veľmi príjemné.

Rush Bros podporuje aj multiplayer, a to cez internet, alebo pomocou split-screen. Vlastne to vyzerá tak, že hra je robená primárne pre multiplayer. Totiž, celá hra je akoby súťaž dvoch DJ-ov. Nemá dokonca ani dej. Levely si neodomykáte, všetky sú dostupné už po prvom zapnutí hry. Podľa mňa je jediná vec, ktorá vás núti hrať nové levely je to, že chcete poraziť súpera znova a znova. A to vlastne aj stačí.

Multiplayer sa hrá presne tak isto ako singleplayer, na tých istých mapách. Jediný rozdiel medzi nimi je v tom, že multiplayer hráte (samozrejme) s iným človekom. Znamená to, že herne sa multiplayer od singleplayeru nelíši, líši sa však len zážitok, ktorý vám vdýchne práve živý hráč.

[review pros=“smrť je súčasť hry, vynikajúca hudba, multiplayer, ovládanie gamepadom, využitý potenciál“ cons=“ovládanie klávesnicou, pohyblivé pozadie, stereotyp po dlhšom hraní“ score=70 verdict=“Rush Bros je zaujímavá hra, ktorej potenciál bol naozaj využitý. V každom pluse sa ale nachádza aj nejaké mínus. Vyzerá skvele a aj preto vás dokáže zabaviť na nejakú chvíľu, po čase však nastane stereotyp.“]

 

 

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Súvisiace články