No Mans Sky Beyond Hra

Šéf vývoja hier Ori obvinil vývojárov za hype, lži a zavádzanie, nadával pri tom

8 februára, 2021 Lukáš Kanik

Takýto rage od herných vývojárov nevídame často.

Thomas Malher je šéfom štúdia Moon Studios, ktoré stojí za skvelými a oceňovanými plošinovkami Ori. Na fórach ResetEra však zanechal veľmi štipľavý príspevok, v ktorom doslova vynadal konkrétnym vývojárom za hype, klamstvá a zavádzanie pred vydaním svojich hier.

V úvode konkrétne začal príkladom Petera Molyneuxa, ktorý bol známy tým, že nasľuboval vo svojich hrách hory doly a nikdy ich nedoručil. Druhým príkladom je Sean Murray, známy klamár dokázal len pár dní pred vydaním No Man’s Sky hovoriť o funkciách, ktoré v hre vôbec neboli. Napríklad o multiplayeri. Malhera hnevá aj to, že hra absolútne nedoručila to, čo sľúbila a aj napriek tomu, niekoľko rokov po vydaní získava ocenenia.

Tretím príkladom je nakoniec Cyberpunk 2077, pri ktorom CD Projekt Red nie len že vystrihol obsah, ale nedokázal na konzoly doručiť funkčný produkt. CD Projekt navyše pred vydaním zavádzal a snažil sa ututlať stav konzolovej verzie tak, že ju ani neposkytol na recenzie.

Obrovský hype a sľuby, ktoré vývojári nedodajú

Všetky tri prípady spája jedno – hype. A Malher obvinil so spolupráce aj novinárov. Ako príklad uviedol časopis, v ktorom mala ísť jeho hra Ori and the Blind Forest na titulnú stránku. Časopis sa však rozhodol tam dať No Man’s Sky, pretože to bola väčšia hra. Neskôr sa ukázalo, že celý hype hry bol postavený na rozsiahlych klamstvách Seana Murraya.

Na konci príspevku sa Malher ešte viac nahneval a toto už zacitujem, ťažko sa to popisuje:

“Viem že tento celý príspevok bude znieť kruto a niektorí povedia, že seriem na vývojárov. Práve že nie. Seriem na klamárov a ľudí, ktorým nevadí otvorene zavádzať ostatných. Budem sa aj hádať, ale tieto prakticky nie sú okej. Keď si pôjdem kúpiť auto a predavač mi povie, že to auto má mať 300 koní ale na ceste domov zistím, že mi vymenili motor za slabší, asi by ma to právoplatne naštvalo, pretože som bol podvedený.”

Prečítaj si aj:
Ako sa za roky zmenil No Man’s Sky vďaka updatom

“Aj napriek tomu, hráčom a novinárom to až tak moc nevadí. Áno, negatívne ohlasy prídu, ale zase tu je kopec ľudí, ktorí povedia že tá hra sa im páči aj tak. To nie je pointa. Proste mi nepredávajte funkcie, ktoré neexistujú. Nerobte reklamu niečomu, čo nedokážete dodať. Proste mi ku*va neklamte. Vyj*bávate s hráčmi, vyj*bávate s novinármi a vyj*bávate s ostatnými vývojármi.”

Thomas Mahler sa za tento príspevok už stihol ospravedlniť na stránkach GamesIndustry a povedal, že ako vývojár by sa mal správať zodpovednejšie. Vraj nechcel nikoho uraziť, naopak, chcel v hernom priemysle začať diskusiu o týchto praktikách. Priznal, že jeho príspevok bol príliš agresívny a ospravedlňuje sa ľuďom, ktorých menoval, rovnako aj štúdio CD Projekt.

Čo všetko bolo odrezané z Cyberpunk 2077 pred vydaním?

Sledujte ma: