Shoot Many Robots – Recenzia

17 apríla, 2012 Lukáš Kanik

Éra moderných a prepracovaných plošinoviek pokračuje, a najnovšie sa o úspech pokúsilo aj malé štúdio Demiurge, ktorých si pod krídla zobral Ubisoft. Shoot Many Robots možno nie je úplne originálny, ale ponúka skutočne kopu zábavy.

Pri hraní mi pred oči neustále vyskakoval Shank 2, ktorý som nedávno recenzoval. Je vidieť, že Shoot Many Robots sa snaží tento úspech napodobiť a používa na to rovnaké taktiky. Shank je však drsnejší, naopak Shoot Many Robots stavuje na priamu zábavu a akciu bez akéhokoľvek príbehu.

Ihneď po spustení prvej hry sa pustíte do hrania. Váš ničím nezaujímavý hlavný hrdina drží v rukách raketomet a samopal, ktorým kosí hory plechoviek, ktoré sa na neho pohrnú. Roboti v hre budú neustále pritužovať a budú pribúdať noví nepriatelia. Hra nestavia na nejakom príbehu, ale jednoducho valí na vás nepriateľov, cez ktorých sa budete musieť prebojovať. V plošinovom pohľade to vyzerá na prvý pohľad chaoticky, pretože sa naraz na vás môže nahrnúť aj tridsať kusov plechu s pílkami, ktorí po vás pôjdu.

Vaša postava sa celú hru vozí v karavane a prechádza od jednej lokality k druhej (zhruba šesť tematických oblastí), kde kosí robotov a na konci vás počká menší boss. Prostredia sa však stále dookola opakujú a naproti Shank 2 to pôsobí už okukane a fádne. Autori nenabrali inšpiráciu ani pri bossoch, ktorí sú na jednej strane fakt jednoduchí a na strane druhej sa opakujú v rovnakých oblastiach. Presne teda viete, čo na koho pôsobí a kam sa máte triafať.

Ešte že hru spríjemňuje veľmi bohatá kustomizácia postavy, vo svojom karavane si môžete zmeniť oblečenie, ktoré vám pridá rôzne bonusy k životom, rýchlosti a podobne, aj zbrane, ktorými budete masakrovať hordy robotov. Na výber je od známych samopalov, škorpiónov a pištolí, cez guľomety, raketomety, laserové pušky, mraziace lasery, granátomety aj míny, čo vám poriadne okorení opakujúci sa gameplay. Pocit nasporiť si na poriadne drahú zbraň a ničiť ňou plechy je proste super. Vylepšenia si kupujete za skrutky popadané z rozbitých nepriateľov, môžete si ich vynásobiť pri dlhšom kombe.

[youtube]rz9Q–hSsmk[/youtube]

Na hlavu si v inventári môžete dať rôzne klobúky, na telo oblečenie a na chrbát špeciality, ako napríklad jet pack. Autori si spravili z hry zábavnú paródiu a tak nie je problém nájsť medzi kusmi oblečenia dieťa v batohu, alebo prilbu na pivo. Zábavné je aj samotné hranie, je veľmi rýchle, dynamické a hopsanie medzi nepriateľmi sa dá zvládnuť skutočne jednoducho. Na čom je ale hra založená, je kooperatívny multiplayer až pre štyroch hráčov, bez ktorého to všetko nie je taká sranda.

V dobe recenzovania nám multiplayer na Steame nefungoval, preto môžete vidieť zábery len zo singleplayeru. Kooperácia funguje presne rovnako ako singleplayer, najskôr si môžete nakúpiť vybavenie, potom sa vrhnúť na výzvu, ktorá bude tentokrát zábavnejšia. V kampani považujem za najzábavnejšie momenty práve tie, kde sa na vás vysype poriadna fúra nepriateľov, ktorých kadíte všetkým, čo pri sebe máte, hru možno označiť za Serious Sam medzi plošinovkami. Proste stlačíte spúšť a hopsáte celou úrovňou.

Výmena zbraní a ovládanie je veľmi rýchle a šikovné, na gamepade sa mi to však rozbehať nepodarilo. Grafika Shoot Many Robots je kombináciou 3D prostredí a 2D efektov, ako celkový vizuál pôsobí príjemne. K hre podobného rozpočtu a ceny predsa nemožno mať výhrady, škoda len, že sa prostredia opakujú. Zaujímavosťou je, že v hre nájdete aj HEV oblek z Half-Life aj sentry vežičku z Portálu.

Akcia je zábavná, kooperatívny multiplayer vylepší akciu štvornásobne a hrá sa to fakt dobre. Hra obsahuje stovky predmetov, ktoré si môžete na svoju postavu kúpiť a kustomizovať tak do nekonečna. Je to hra, ktorou sa kvalitne odreagujete a vďaka svojej nenáročnosti si ju vychutnajú aj tí, ktorí sa nechcú nervovať pri bossoch Shank 2.

[review pros=“pekný vizuál, obrovské množstvo predmetov, coop, hordy robotov“ cons=“opakujúce sa prostredia, opakujúci sa bossovia, bez motivácie“ score=75 verdict=““]