SONY: Cloud môže uškodiť nášmu biznisu, ostaneme pri hardvéri

PS4 PlayStation

SONY sa do cloudovej technológie rozhodne netlačí.

Spoločnosť SONY dokázala vyhrať súčasnú generáciu tým, že ponúkla kombináciu lacného hardvéru a kvalitných titulov, v podstate každý rok. Váhy boli ku PlayStationu naklonené už od oznámenia, kedy firma ponúkla viac výkonu za lepšiu cenu, ako konkurencia. Nasledovali lepšie predaje a z nich viac peňazí na vývoj lepších titulov. Dnes je z PlayStation 4 najlepšie predávaná konzola na svete a ich singleplayerové exkluzivity sú najrýchlejšie predávané v histórii herného priemyslu.

Na poslednom sedení investorov v SONY padla aj otázka do budúcnosti. Konkrétne otázka cloudovej technológie. Šéf finančného oddelenia a Vice Prezident spoločnosti, Hiroki Totoki sa vyjadril k pozitívam, aj negatívam cloudovej technológie a jej vplyvu na fungovanie spoločnosti nasledujúcich päť rokov.

“Niektorí sa budú hádať, že hardvér už nebude potrebný. Ale momentálne si myslím, že bude trvať oveľa dlhšie, než sa hry dostanú na cloud, bude to vyžadovať oveľa viac nadčasov a platforiem, ktoré budú len uberať z celkových výnosov. Napríklad, niektorí naši konkurenti budú dvíhať ceny za svoje služby. “

SONY sa tak do cloudu tak skoro nechystá. Môžeme povedať, že najbližších rokoch nevyjde hra, ktorá by bola len v cloude, pretože PlayStation má obrovskú základňu používateľov, ktorí stále najradšej kupujú retailové verzie. PlayStation 4 má momentálne predaných 91 miliónov kusov.

SONY tiež ráta s tým, že spustenie cloudovej technológie zdvihne náklady na vývoj, náklady na servery, infraštruktúru, operátorov, ktorí budú musieť podporovať technológiu a tak ďalej. Biznis model SONY je momentálne nastavený tak, že štúdiám dávajú relatívne voľnú ruku v rámci budgetu. Tlačiť na to, aby spolu s hrou vyvíjali aj cloudové riešenie, je nezmysel.

Microsoft, Electronic Arts, Google, Amazon aj Apple sa podľa dostupných informácií už na cloud chystajú. Niektoré hry by sme si tak mohli zahrať len v rámci predplatného, online.

SONY aktuálne pracuje na vývoji PlayStation 5, zatiaľ vieme len málo informácií. Podľa oficiálnych patentov sa zdá, že PS5 by mohol podporovať spätnú kompatibilitu.


Sledujte ma:

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza
Sledujte ma:

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

How to whitelist website on AdBlocker?

  • 1 Click on the AdBlock Plus icon on the top right corner of your browser
  • 2 Click on "Enabled on this site" from the AdBlock Plus option
  • 3 Refresh the page and start browsing the site