Sony Playstation 5

Sony minulo 329 miliónov dolárov na second-party hry od Apríla 2020

16 februára, 2021 Marek Jaroš

Sony si chce zabezpečiť dostatok exkluzívneho obsahu pre Playstation 5.

Sony už od začiatku promuje Playstation 5 ako platformu, kde dostanete zážitky, ktoré nikde inde nenájdete. A pod pojmom zážitky myslí hlavne hry. A v tomto smere sa nespolieha len na seba, ale aj vývojárov tretích strán.

Vo vlákne na Resetera sa objavil zaujímavý príspevok. Používateľ ArmGunar upozornil na zaujímavý odsek z nedávneho štvrťročného výkazu o cenných papieroch spoločnosti. V ňom sa uvádza, že spoločnosť mala minúť v období od 1. Apríla 2020 do 31. Decembra 2020 329 miliónov dolárov (34 360 miliónov Yenov) na uzavretie dlhodobých zmlúv pre vývoj, distribúciu a vydanie herného obsahu.

Pôjde o second-party hry. Pod týmto pojmom si môžete predstaviť hry ako Demons Souls, Sackboy: A Big Adventure či nedávno vydaný titul Destruction AllStars. Sú to hry, ktorých vývoj a všetky náklady priamo hradilo Sony.

Nové hry a aj časové exkluvity

V dokumente sa ďalej uvádza, že zmluvy ktoré podpísali, pokrývajú rôzne obdobia, najneskôr však do 7 rokov. V nasledujúcich rokoch by sme sa tak mali dočkať viacerých hier pre Playstation 5. V týchto nákladoch zrejme nie sú zarátané výdavky na časové exkluzivity, nakoľko Sony tieto hry ani nevyvíja, nedistribuuje a ani nie je vydavateľom. Koľko tak Sony zaplatilo za časové exkluzivity pre projekty ako Deathloop či Project Athia sa nateraz nedozvieme.

329 miliónov dolárov zrejme na exkluzívne plnohodnotné AAA projekty stačiť nebude. Mohli by sme sa však dočkať viacerých AA hier, či rozsahovo menších AAA projektov. Pre porovnanie, Playstation 4 AAA exkluziva Detroit: Become Human (naša recenziamala vyjsť Sony na 37 miliónov dolárov. S nákladmi na marketing sa jej cena mala vyšplhať na niečo vyše 50 miliónov.

Sony oznámilo počet predaných kusov PS5 a rekordné príjmy

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Marek Jaroš