[Spekulace] EA najímá čínské spammery, aby psali dobře o Sim City

8 marca, 2013 DF

Electronic Arts se možná snaží zachránit tvář své nové hry podivnými praktikami.

Snažíme se mít Electronic Arts rádi. Snažíme se chápat jejich přístup k byznysu. Ale když se posléze stane to, co se stalo jejich novému dílu budovatelské strategie Sim City, je velice obtížné tvářit se, že se nic neděje, a EA vlastně dělá jen vše proto, aby ochránila své hry před masou pirátů.

Jak jistě víte, nové Sim City využívá always online ochranu, kdy jsou jednotlivé úkony ve hře ukládány a zpracovávány prostřednictvím serveru, podobně jako v Diablo III. A pokud si vzpomínáte na start tohoto akčního RPG, tak si snad vybavujete, že bezprostředně po vydání hry došlo k takovému náporu na servery, že hráči a poctiví kupující nemohli minimálně několik prvních dní od startu pořádně hrát. To pochopitelně vedlo k ostré reakci, která vyústila v, jak už to v podobných situacích bývá, ostrém snížení uživatelského hodnocení na serveru Metacritic. Z onoho nechvalně proslulého erroru 37 se stalo internetové meme a všichni tajně doufali, že se k tomutom experimentu v blízké době žádná jiná firma neuchýlí. Další firmy zkoušely podobný postup, zmiňme například Ubisoft, ale ti v současné době vyklízejí pozice a always online ochranu ze svých her odstraňují.

Ale zpět k Sim City. To během včerejšího dne v podstatě nešlo hrát, takže ani recenzenti neměli šanci se ke hře dostat. V případě, že jste se po půlhodinovém boji dokázali připojit do hry, jste byli po čtvrt hodině vykopnutí s tím, že spadl server. Přitom servery, ač je jich poměrně slušné množství, jsou zaplněny už naprosto všechny. Pochopitelně, Sim City je dost očekávaná hra, takže omluvy, že EA nečekali takový nápor hráčů, asi nejsou na místě.

Nyní se vyrojily spekulace, že Electronic Arts se snaží přeci jen zachránit situaci a najala stovky čínských spammerů, aby svými posty vylepšovali image hry. Pohledem na IP těchto postů bylo zjištěno, že všechny pocházejí ž čínské IP a všechny jsou veskrze pozitivní. EA tato nařčení odmítá se slovy: „Nikdy bychom se nesnížili k tomu, abychom najímali čínské spammery za účelem šíření dobrých věcí o online ochraně Sim City. Není k tomu důvod, jelikož považujeme always online ochranu za správnou věc.“

Někteří uživatelé si pak začínají všímat i podezřelých příspěvků a účtů na výše zmíněném Metacritic, obsahujících povětšinou jednu větu od lidí, kteří, soudivše ze stylu psaní nejspíše se hrou ani nepřišli do styku. V tento okamžik jsou však vše pouze spekulace a musíme brát na zřetel pozici Electronic Arts, která často přitahuje svými obchodními rozhodnutími kontroverzi, takže bylo jasné, že implementace always online modelu, jenž jednoduše pár dní po vydání fungovat nebude, se nesetká s právě pozitivním ohlasem.

Zdroj: http://www.p4rgaming.com/?p=1473

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.