Street Fighter V – Recenzia

2 marca, 2016 Lukáš Kanik

Dočkali sme sa nového dielu Street Fighter, ktorý bojoval o priazeň už v bete. Je tak trochu nedokončený.

Street Fighter je jedna z ikonických bojoviek, ktoré spoznáte aj bez toho aby ste čo i len jednu hrali. Nie darmo sa vývojári pre piatu časť v sérii rozhodli zachovať umelecký štýl, na ktorý sme si zvykli. Street Fighter V tak pôsobí familiárne a mať veľké ambície, trochu to krachuje na nedokončenom vydaní, ktoré sme zrecenzovali ako finálny produkt.

Začnem príbehom, ktorý má v Street Fighter V veľké ambície. Po jeho dohraní ma tak trochu mrzelo, že vlastne nebol riadne dokončený a všetkého čoho sa dočkáte, sú krátke príbehové línie šestnástich bojovníkov. Každý z nich má v príbehu tri až päť zápasov, ktorými sa prebojujete. Ukážky medzi zápasmi sú zatiaľ len vo forme 2D obrázkov bez animácií, na druhej strane so zaujímavými dialógmi aj dabingom.

Každý z týchto príbehov sa prelína s iným, alebo dokonca niekoľkými a tak majú všetky postavy niečo spoločné. Poctivo som ho sledoval a hltal výborné charaktery bojovníkov aj napriek tomu, že som s každým strávil len 5 až 10 minút. Práve prelínanie príbehov mi prišlo ako veľmi zaujímavé s veľkým potenciálom, dúfajme že sľubovaná aktualizácia príbeh nie len dokončí, ale prinesie aj očakávané 3D animované ukážky. V tomto momente to pôsobí celé len ako príprava na niečo väčšie, len akýsi koncept väčšieho príbehu. Škoda.

STREET FIGHTER V_20160301194002 STREET FIGHTER V_20160301175219

Dohrať vám ho navyše potrvá menej ako hodinu a pol, cez zápasy sa prekusnete veľmi jednoducho, keďže väčšina oponentov sa skoro vôbec nesnaží. Zahráte si za všetky hrateľné postavy, ktoré budú bojovať medzi sebou. Všetky bojové situácie sú celkom dobre podané, takže moment „hej ty, idem ti rozkopať zadok“ sa dejú len málokedy a súboje majú vždy pôvod. Mnoho súbojov je priateľských, napríklad keď Rashid vyzval Ryu, pretože o ňom počul že je výborný bojovník a chcel by si zasúťažiť. Celá kampaň pôsobí nenásilne, teda úplný opak Mortal Kombat.

Postavy majú špecifický štýl boja a do zoznamu bojovníkov sa vracajú tie najobľúbenejšie. Nájdete tam napríklad Ryu, Chun-Li, Cammy, M. Bisona, Vegu aj Zangiefa, zoznam doplní niekoľko nových postáv. V príbehu si všimnete ďalšie, ktoré však pribudnú vo forme DLC, pravdepodobne tiež so svojim vlastným krátkym príbehom.

STREET FIGHTER V_20160301200816 STREET FIGHTER V_20160301195130 STREET FIGHTER V_20160301191110

V kampani ochutnáte aj trpkú príchuť počítačom riadených oponentov, ktorí nie sú tak celkom vyvážení. Niektorí sú príliš ľahkí, iní vás dokonca môžu poraziť, ani sa nenazdáte. Umelá inteligencia je tiež nastavená tak, že najpoužívanejší pohyb je kľaknutie a to prosím pekne od začiatku až do konca zápasu. Drobnou chybou je, že hra vám v kampani vysvetlí len jednoduché pohyby a pre super-útoky budete musieť zájsť do menu a vyhľadať si tam kombinácie tlačidiel. A práve tie vizuálne premakané útoky by ste sa pre väčšiu zábavu mali rozhodne naučiť.

Z piateho dielu sa vytratil Focus Attack a nahradili ho V-Ability. Toto trio skillov, aktivované kombináciou tlačidiel, dovoľujú postavám využiť špeciálne schopnosti viazané na daného bojovníka. V-Skill predstavuje silný útok väčšinou okamžite z obrany, V-Reversal v mnohých prípadoch nahrádza rýchly útek z tohto silného útoku (teda únik na druhú stranu bojiska) a V-Trigger zlepšuje schopnosti bojovníka, poskytuje štít či ďalšie výhody. Všetci bojovníci tiež môžu blokovať útoky aj keď majú minimum života a oponent dokáže blok preraziť len super-útokom. Toto je jedna z vecí, ktorá môže zápas natiahnuť a prehrávajúcemu hráčovi dať šancu na porazenie aj keď má milimeter života a dokáže zblokovať bežné útoky.

STREET FIGHTER V_20160301182952 STREET FIGHTER V_20160301181338 STREET FIGHTER V_20160301180926

Po kampani veľa iných módov k dispozícii ani nie je. Dostupný je verzus, v ktorom si môžete zahrať proti priateľom na jednej konzole a tiež je tu tréning, či survival. Survival je tiež jediný mód v hre, v ktorom je možné nastaviť si obtiažnosť, privítal by som to aj v kampani. V online módoch nájdete momentálne len tri možnosti a to casual zápas, rankovaný zápas a vlastný zápas, ktorý si môžete vytvoriť podľa svojich pravidiel. Vďaka problémoch s vyhľadávaním oponentov som si zahral online zápasov len pár, vždy mi však čakanie na online súpera zabralo niekoľko minút. Capcom vraj pracuje na oprave. Niektorí z vás možno privítajú možnosť hrať proti PC protihráčom aj keď ste na PS4 a naopak.

Systém odmeňovania predstavujú Fighter Money, náhrada reálnych peňazí za tie herné. Obchod s kostýmami a novými postavami je zatiaľ neprístupný a otvoriť by sa mal tento mesiac. Nakúpiť si budeme môcť za túto virtuálnu menu, alebo za reálne peniaze samozrejme. Fighter Money získavate ako v kampani, tak aj v online zápasoch a survival móde ale na konto sa započítavajú, len ak ste online. Servery pri spustení hry dosť trpeli, dnes som ale nemal problém a ani raz som nebol odpojený zo siete Street Fighter.

STREET FIGHTER V_20160301174109 STREET FIGHTER V_20160301175450

Pochváliť musím ale výborný vizuál, skvelú grafiku postáv aj variabilných prostredí, trochu škoda, že nie sú interaktívne. Možno je to dobre, súboje sú tak sústredené priamo na bojovníkov a teda hráčov. Výborná je aj hudba, ktorá sprevádza lacné príbehové ukážky, ale následne aj veľmi dynamické súboje s úžasnými efektmi.

Doporučujem s kúpou chvíľu počkať, aspoň do vydania Marcových updatov. Po dohraní kratučkého zjednodušeného príbehu vlastne ostáva len ten survival, verzus a jediný online mód. Chýbajú challenge, obľúbený arcade mód a vývojári chystajú aj vydanie už celého a hlavne plne animovaného príbehu.

Street Fighter V si môžete objednať na XGames.sk

Street Fighter V
  • 5/10