SUPERHOT – Recenzia

11 marca, 2016 Marek Jaroš

Ako dopadla jedna z naj-inovatívnejších FPS posledných rokov v našej recenzii?

V poslednej dobe Poliakom jednoducho ide karta. Veď málokto z vás by nepoznal jednu z najlepších hier posledných rokov, Witcher 3. RPG, ktoré spáchali v Poľskom CD Projekt RED. Ak máte radi zombíkov, určite vás neobišlo Dying Light, ktoré majú na svedomí vývojári v Techlande, taktiež v Poľsku. No a indie scénu Poliaci rozvírili napríklad obstojným hororom Kholat, či kontroverznou hrou Hatred. No a teraz prichádzajú s inovatívnou FPS hrou, ktorú nazvali SUPERHOT. No zaslúži si tento titul vašu pozornosť?

Možno sa pýtate, čím sa táto hra s jednoducho grafikou odlišuje od tých, ktoré tu už boli. Odpoveď je jednoduchá. Svojim nápadom. Čas v hre sa hýbe len vtedy, keď aj vy. Teda, aby som bol celkom presný, počas plnenia jednotlivých úrovní sa čas hýbe, no veľmi, veľmi pomaly. Poviete si, že strieľačka, kde vidíte, ako sa k vám približuje guľka, vám predsa nemôže narobiť nejaké vrásky na čele. Lenže, opak je pravdou.

Po pár úvodných leveloch, kedy nadobudnete pocit, že hru už máte v krvi, vás prekvapí guľka odzadu. SUPERHOT vám faktom, že čas sa hýbe pomaly, veci značne uľahčuje. Teda aspoň na prvý pohľad. Lenže nepriateľov je oveľa viacej a stačí jeden zlý pohyb, jeden minutý výstrel a vy zistíte, že ste zahnaný v kúte a z každej strany na vás letí guľka. A v SUPERHOT akýkoľvek zásah znamená smrť nie len pre vašich nepriateľov, ale aj pre vás. Vraciate sa tak na začiatok levelu a snažíte sa prísť nato, čo ste predtým urobili zle, koho ste si nevšimli, … A potom sa vám podarí zničiť všetkých červených nepriateľov, vidíte ich, ako sa trieštia ako rozbité sklo a koniec levela vás obdarí blikajúcim nápisom SUPER-HOT. Slastný pocit.

Základná premisa hry je tak veľmi jednoduchá a aj chytľavá. Kto má rád výzvu, hocijakú, toho hra osloví. Každopádne, už pri samotnom nápade môžu potenciálny hráči naraziť na dva problémy. Za prvé, ak vás hra nepresvedčila už pred vydaním, a inovatívny nápad jej tvorcov vás nejako nenadchol, asi ťažko čakať, že hra bude podľa vášho gusta. Za druhé, keď už sa pre hru rozhodnete, čaká vás kampaň zložená s 32 parádne navrhnutých levelov. To znie fajn, no o to menej dobre znie fakt, že príbehom sa prestrielate do 2 hodín.  Áno, čítate dobre. Aby vás vývojári pri hre udržali dlhšie, pripravili si pre vás rôzne výzvy ako endless levely, kde je vašim cieľom zabiť čo najviac nepriateľov, či rôzne herné módy ako speedrun, či módy, kde hráte s konkrétnym typom zbrane.

20160310203612_1  20160310203030_1

Faktom je, a to zatiaľ zabíja hru úplne najviac, neprítomnosť ďalšieho obsahu. Hrať tie isté úrovne dookola vás po čase prestane baviť aj napriek rozličným herným módom. Slabou útechou je aspoň fakt, že vývojári prisľúbili vydanie ďalších levelov. Snáď nie platených. Tu by možno nebolo zlé, keby vývojári vydali map editor, vďaka ktorému by sa komunita zásobila obsahom už sama. Treba ale uznať, že obsah, ktorý vývojári ponúkli, je bezchybný.

Parádne navrhnuté úrovne, ktoré vás preveria. Každá jedinečná, s vlastným scenárom. Do pamäti sa mi zapísala najme tá, ktorá začína vo výťahu, kde ste bez zbrane a na vás mieria a hneď aj vystrelia 3 nepriatelia. Vrazíte jednému, vyhnete sa guľke, vo vzduchu schmatnete jeho zbraň, zastrelíte 1. nepriateľa, potom druhého a nakoniec hodíte zbraň po treťom a pár úderov a je po ňom a pokračujete ďalej levelom. A na konci sa vám to všetko prehrá pred očami, ale v reálnom čase. Takže to, čo ste chvíľku riešili, sa vám pred očami mihne za pár sekúnd. A ak ste so svojim riešením levelu nadmieru spokojný, môžete ho postnúť na Killstagram. Tam nájdete zaujímavé počiny hráčov z celého sveta.

20160310145746_1

2016-03-06_00017 2016-03-06_00007

Začo treba autorov jednoznačne pochváliť, je art štýl hry. Minimalistický a ich grafici jednoznačne poznajú len bielu, červenú, čiernu a sivú farbu. No to vôbec nevadí, práve naopak. Všetko v hre je tak pekne priehľadné a vy sa môžete sústrediť priamo na akciu. Parádne sa vývojári vyhrali aj s menu, ktoré pôsobí retro dojmom, čo môžete vidieť aj na obrázkoch. Každopádne, v menu nájdete mnoho zložiek a tie tam nie sú len tak. Stačí sa v nich pohrabať a nájdete tam celkom veľké množstvo nejakých tých maličkostí. Naozaj sú podarené. Perličkou tak je trailer prerobený do retro podoby.

20160310145900_1

Ak by som to mal zhrnúť, SUPERHOT vyniká svojim nápadom a grafickým spracovaním, no stráca na obsahu. Toho je málo a šanca, že sa do hry vrátite pred vydaním nového obsahuje je veľmi malá. Samozrejme, nájdu sa takí, pre ktorých je hranie nekonečných levelov obrovskou výzvou. Ak ale chcete čeliť novým výzvam, ešte si chvíľu počkáte.

SUPERHOT
  • 6/10
    Obsah - 6/10
  • 10/10
    Nápad - 10/10
  • 8/10
8/10

Ak vás myšlienka hry očarila ešte pred vydaním, rozhodne do hry chodte. Dostanete presne to, po čom túžite. SUPERHOT je inovatívny a prináša so sebou výzvu. Rozhodne sa jedná o pozitívnu zmenu v FPS žánri, je to niečo nové a funguje to super, akurát to ťahá dole málo obsahu pri vydaní. Snáď s tým vývojári ešte niečo spravia.

0 (0 hlasy)