Tetris Effect Connected

Tetris Effect: Connected – Recenzia

23 novembra, 2020 Denis Slez

Ako dopadla nová Tetris hra? Dozviete sa v recenzii.

Tetris, to samotné slovo má v sebe bohatú históriu. Dnes, keď je v móde retro, si pri slove tetris niektorí spomenú na starý politický režim, iní na Československo alebo aj na rady u mäsiara. Toto všetko doprevádzala malá plastová konzola určená rovno do rúk, kde sa hrával spomínaný tetris.

Ide o zaujímavú logickú hru, kde sa spájajú náhodne generované kocky do rovného radu, ktorý zmizne a stavia sa ďalej. Doteraz si pamätám z mojich detských čias,  ako sme sa s kamarátmi pretekali, kto dá väčšie skóre. Dosť už o minulosti, poďme sa pozrieť na súčasnosť. Tetris prešiel za 36 rokov veľkou zmenou, princíp zostal síce rovnaký. Stále spájame kocky do rovného radu, ale doprevádza to úžasná grafická show, ktorá beží hneď za a v okolí herného poľa. Poďme to zobrať pekne od začiatku.

Po spustení hry ma zaujme celkom nápaditá hudba a celé menu sa odohráva niekde vo vesmíre. Môžeme si všimnúť, že tam lietajú mená hráčov a je to veľmi pekne graficky vytvorené.

Singleplayer

Tetris som nehral už pár desiatok rokov. Zapol som si singleplayer časť, aby som sa znova do toho dostal. Celá “príbehová” časť sa odohráva v nejakom súhvezdí a prechádzame z hviezdy (asi) na hviezdu (alebo galaxiu), no po zapnutí prvého levela to prišlo.

Začal som skladať kocky, presne sa mi vrátil rok 1999, keď som skladal ako malý chlapec doma na ručnej konzole a mama bola šťastná, že máme na večeru mäso. Bol som veľmi prekvapený, pretože sa mi pri hraní striedali v pozadí veľmi pekné grafické motívy, ako som prechádzal level za levelom sa rôznili, doprevádzala ich veľmi pekná a vždy k danému motívu vhodná hudba. Niekedy som mal pocit, že išlo o dokonalú synergiu. Ak zrovna nemáte chuť prechádzať level podľa poradia, môžete si zapnúť „effect mode“, kde si vyberiete level podľa svojho gusta (aj s obťažnosťou).

Tetris Effect Connected Screenshot 01

Hral som niečo staré ale zároveň nové, niečo plné energie. Ani som si neuvedomil, že už som skoro na konci poslednej hviezdy a ubehlo niekoľko hodín. Každá hviezda má iný dizajn a inú hrateľnosť.

Ono sa to nezdá, však si poviete, že je to tetris, ako môže mať inú hrateľnosť, ale opak je pravdou.

Jeden level začne pomaly a stupňuje sa rýchlosť hry (kocky padajú oveľa rýchlejšie) a zároveň k rýchlosti hry sa zrýchli aj hudba a grafické efekty. Celé to má magickú atmosféru. Každý level je inak graficky situovaný. Raz ste niekde v džungli a počujete bubny, ktoré sa každou chvíľou viac a viac zrýchľujú, a podľa toho sa vám zrýchľuje aj hra. Inde zasa začne level hneď v najvyššej rýchlosti a postupne sa spomaľuje.

Tetris Effect Connected Screenshot 02

V ďalšom leveli proti sebe bojujú jing a jang, celý ich súboj má grafický motív v pozadí, má rovnako aj vplyv na rýchlosť hry. Ja som si z príbehovej časti Tetris Effect: Connected odniesol celkom dobrý zážitok a veľmi rád sa k nemu o pár týždňov vrátim.

Multiplayer (lokálny)

Po prejdení singleplayerovej časti som sa považoval za experta, a tak som sa vrhol na multiplayer, skúsil som najskôr lokálny na jednej konzole. Multiplayer ponúka viac módov, je tam kooperácia troch hráčov proti AI bossovi (connected), klasický duel dvoch hráčov (zone battle), duel v zbieraní bodov a retro duel, s ktorým si zaspomínate na detstvo, tento ocenia asi len starší hráči. Ja som zvolil klasický duel.

Tetris Effect Connected Screenshot 03

Ako býva u mňa zvykom, vyzval som svoju manželku na tvrdý tetrisový duel. Hra začína podobne ako singleplayer, ale tentokrát sú na obrazovke dve herné polia. Každý z hráčov má vlastné pole na ktorom skladá, pri zložení viacerých riadkov súčasne sa spraví grafický efekt (postava, ktorá zobrazuje hráča v grafickom štýle mimo poľa zaútočí na protihráča) útoku a následne sa druhému hráčovi pod jeho poľom vytvorí akási stena a zvýši mu to jeho kocky vyššie, a tým pádom dôjde aj skôr ku prehre. Samozrejme aj toto sa dá odstrániť. Každá stena má voľné miesto, kde len stačí vložiť kocku, stena zmizne a presunie sa časť z nej zasa útočiacemu hráčovi.

Celý duel v Tetris Effect: Connected ma veľmi rýchle tempo, efekty sú nádherné a po odohraní jedného kola zvyčajne nasledovalo ďalšie. Počet hier narúšal len jeden rušivý element: presvietených efektov tam bolo toľko a tak často, že po pár kolách bolo nutné si dať prestávku. Vyskúšali sme s manželkou všetky módy, ale predsa len ten klasický duel bol naozaj taký záživný, že ostatné po jednej odohranej hre sme už nezapli.

Multiplayer (online)

Keď ma už prestalo baviť porážať moju manželku, tak som siahol po internetovom multiplayeri.

Tetris Effect Connected Screenshot 04

Bol som dosť skeptický a nečakal som, že moju novú vášeň k tetrisu bude zdieľať niekto vo svete. Považoval som sa asi za najlepšieho stavača kociek. Na moje prekvapenie mi hru našlo asi po dvoch sekundách. Našiel sa mi súper z ďalekej Kanady, po pár minútach hry som utrpel ukrutne rýchlu a pre moju dušu bolestivú porážku a hneď moje sebavedomie zistilo, že asi najlepší nebudem. No šiel som do ďalšej hry s nádejou, že si ho znova vybudujem, ale márne.

Odohral som po internete desiatky hier v rôznych časoch počas dňa a vždy mi hra našla súpera asi do desiatich sekúnd. Súperi boli z rôznych krajín sveta a boli veľmi dobrí. Asi z dvadsiatich hier som vyhral šesť a aj to som sa spotil. V nadstaveniach je možné si zvoliť, ktorá grafická figúrka vás bude reprezentovať. Odomykajú sa počtom odohraných zápasov a každá má iný motív útoku.

Tetris Effect: Connected je veľmi prijemný a naozaj si človek pri ňom veľmi oddýchne. Každý level je niečím výnimočný a aj keď stále robíte to isté, tak to vôbec nenudí. Pri multiplayeri viete stráviť desiatky hodín a aj napriek tomu, ako je to jednoduchá hra, vás to neomrzí.

Tetris Effect: Connected 40€
  • 9/10
  • 7/10