The Park – Recenze

16 novembra, 2015 Nathalie

Jak dopadla nová hra od Funcomu? Podívejte se v naši recenzi.

Abych hned na rovinu něco podotkla, jsem docela zanícený fanoušek hororových her. Taky jsem si jich už celou řadu prošla. Nějaké ve mě zanechaly strach, nějaké jsem si jen tak prošla, a spíše se zasmála. To byl také důvod, proč jsem si vybrala zrovna The Park k recenzování.

Na hru jsem měla nějaký čas spadeno! Důvodem je také, že jsem od studia Funcom hrála jejich tajemnou a drsnou hru The Secret World, proto jsem se rozhodla sáhnout po této hře. Laťku jsem měla nastavenou hodně vysoko, ale bohužel ve mně hra zanechala spíše rozporuplné myšlenky.

Narovinu bych řekla, že The Park NENÍ žádná extra hororová hra. Pokud jste si prošli hry jako je Slendy nebo Amnesia, tak budete z Parku zklamaní nebo vám jen nic neřekne. Ano,  jsou tam dohromady 3 nebo 4 lekačky a možná vám na nervy bude brnkat nepříjemná hudba, ale tam to končí. V podstatě se jedná o převyprávěný příběh o Jeníčkovi a Mařence, co nám napovídá i příběh v jeskyni labutí.

Dalo by se říct, že celá hra začíná nevině. Objevujete se před zábavním parkem, kde si váš syn, Callum, zapomněl plyšového medvídka. V tu dobu je již po zavírací době, takže se vydáváte medvídka, pro Calluma, najít. V tom vám Callum proběhne za zády do parku. Tím začíná noční můra zvaná The Park. Hra je vlastně o hledání syna Cullema. Nebo ne? Já mám svou teorii, komunita na Steamu má svou.

Jedna věc se hře zapřít nedá a to zajímavý námět s voláním Calluma(pravý tlačítkem myši). Sice vás to k synovi nepřivede, ale hra vám díky tomu odhalí interaktivní objekty v okolí. Určitě za  zmínku stojí útržky z novin a dopisy, které jsou po parku rozházené. Pokud jste zdatní v angličtině a opravdu vás zajímá, co se děje, tak má cenu si to přečíst.

Hra jak už jste si všimli je oproti ostatním hororům jiná. Má ve svém názvu přídavek psychologický horor a to hra splňuje. Hra vás teda nebude děsit strašáky nebo brutálními scénami. Hra vám zježí chlupy na těle díky postavě za kterou hrajete.

Lorraine je svobodná matka, které se bortí život pod rukama. Její sadistické řeči občas nahání strach, její názor k mateřství, i když je matka, vás silně zaskočí. Na rovinu by mě zajímalo, co by udělali opravdové matky, kdyby hráli tuto hru…

The Park je pro mě hodně zajímavým projektem, který ve mě zanechal hodně otázek. Klasické hororovky vás vystraší občas natolik, že si musíte převléct jíž hnědé trenky, ale The Park vás zavede do nejlidštějšího prostředí a to do mysli zburcované depresemi. Finále hry byla nejlepší část této hry. Je to jediná část, která mi opravdu vyrazila dech. Kdyby byla hra takto celou dobu, tak skáču nadšením až do stropu.

The Park mi celou dobu připomínal Somu, horor zaměřený hlavně na příběh. Hra je pro mě na rovinu krátká za cenu, za kterou je oficiálně prodávaná (na Steamu za 12,99€). Dá se bez problému dohrát za hodinu. Já osobně jsem si četla všechny podklady a prolézala všechny kouty, takže mi to trvalo dvě hodiny. Úplně se mi nelíbila grafická stránka této hry. Částmi mi dokonce chyběl potenciál.

Uznávám, že jsem ráda, že jsem si hru zahrála, ale znovu už po ní asi nesáhnu. Ale abych nebyla jenom negativní, chtěla bych k plusu hry dát psychologické založení hry, od kterého se hra nehla a zachovala to. Dabing postav byl také velmi povedený.

PS: Hra je podle skutečných událostí, které se právě odehráli v Atlantic Island Park roku 1979. Sériový vrah zde pobíhal v obleku chipmunka a zabil zde partu lidí.

The Park
  • 6/10