Doris and the Dragon

The Tale of Doris and the Dragon – Episode 2 – Recenzia

25 marca, 2020 Alexandra Jalšovská

Recenzia milej adventúry od Arrogant Pixel.

Doris and the Dragon je klikacia adventúra v ktorej sa vžijete do role babičky Doris. Tá sa znenazdajky ocitne v svete “po živote” (tj. Limbo) spolu s jej červeným vozíkom a ako prvé inštinktívne začne hľadať svojho manžela, Alberta.

Do cesty jej “vbehne” Norb – žltý dračí dispečer a taktiež pomocník pre prechody na druhý svet. Ten jej požičia špeciály telefón, a grandiózna adventúra sa môže začať. V ceste jej bráni nekonečné more, nekompromisný pár hovoriacich sôch s manželskou krízou, jeden veľmi unavený démon a v neposlednom rade administratíva.

Na konci prvej epizódy sa Doris podarilo dostať na plť prevozníka duší a pomaly sa s ním plaví do jediného miesta, ktoré má záznam o tom kde sa jej manžel momentálne nachádza: Manažmentu. Birokracia funguje aj v Limbe, a všetky duše ním povinne musia prejsť, vyriešiť si svoje “pozemské” záležitosti čo v neposlednom rade zahrňuje strašenie príbuzných, musia odložiť svoje cennosti a samozrejme zaregistrovať sa v komplexnom systéme duší.

V úvode hra v krátkosti zosumarizuje celý dej, spolu s riešením všetkých puzzle na dokončenie prvej epizódy – čo je svojím spôsobom briliantné, na Steame totiž návod na prvú epizódu budete hľadať iba márne. Rovnako nám priblíži viac dej na pozadí – na záhadného nepriateľa, ktorý sa vyznačuje červeným textom a veľkým okom a jeho služobníka, ktorý sa snaží Doris vypátrať.

Doris and the Dragon je svojím spôsobom vizuálne pozoruhodná hra. Prináša nostalgiu starých retro hier, jednoduchého UI a všetkého toho, čo sme v žánri point-and-click milovali a zároveň aj neznášali. Doris vám povie toho vskutku veľa, ale poväčšinou bude iba na vás aby ste klikali a kombinovali všetko čo vám príde do cesty, až kým sa vám náhodou nepodarí nájsť správne riešenie problému. Alebo to nevzdáte a nepozriete sa na riešenie.

Od prvého počiatku Doris and the Dragon zaváňa satirou, no žiadna dávka humoru nedokáže celkom zachrániť to, čo v hre robí ovládanie – a že toho vskutku robí veľa. Ak očakávate že kurzor sa bude meniť v závislosti nad tým či je s objektom v hre možno interagovať (t.j. zdvihnúť, použiť), tak zostanete sklamaní.

Všetky predmety a postavy v Doris the Dragon majú niečo spoločné. Doris na ne vie reagovať (verbálne) a interagovať s nimi – kombináciou týchto dvoch možností sa dostanete k riešeniu väčšiny jednoduchých puzzle, ktoré vám hra predkladá.

V porovnaní s predchádzajúcou epizódou nastala jedna podstatná zmena, a to že Doris nie je jediný aktívny protagonista – tentokrát sa počas príbehu dostaneme aj do role Norba. Chvíľu budeme lietať po mape a riešiť aj komplikované problémy spojené s dračím manažmentom a komunikáciou s veľrybami. To že jeho model lieta ako šarkan bez použitia krídel radšej budeme ignorovať – predsa len, je to indie.

Rovnako ak očakávate že charakter sa bude presúvať podľa toho ako budete klikať, tak vám babička Doris veľmi skoro ozrejmí skutočnosť, že to tak nebude. Na druhú stranu, po dvojkliku vás prekvapí tým že dokáže šprintovať – spolu s jej vozíkom na kolieskach. Síce sa na prvý krát pravdepodobne nedostanete tam, kde potrebujete, ale budete tam dvakrát tak rýchlo! Na takú dobrú ponuku nenatrafíte ani v teleshopingu.

Doris and the Dragon s prehľadom dokážete vyhrať na jedno dlhšie čajové posedenie a po tom sa pridáte do skupiny ľudí, ktorí pomaly očakávajú kedy štúdio vydá ďalší dieľ z série. To, je zatiaľ v nedohľadne.

Adventúra The Tale of Doris and the Dragon Episode 2 vyšla na Steame.

The Tale of Doris and the Dragon - Episode 2 9,99€
  • 6/10