The Technomancer – Recenzia

Najdrahší projekt v histórii štúdia Spiders sa chytá na veľkých konkurentov. Ale možno na konkurentov staršieho dáta.

Musím povedať že sa kvality štúdia Spiders posunuli o hodný kus dopredu od vydania RPG Mars: War Logs. To dnes pôsobí ako veľmi zastaralé a odfláknuté RPG, aj keď isté kvality som pri vydaní ocenil. The Technomancer sa odohráva v rovnakom svete a dnes už je z toho skutočne prepracované a dospelé RPG.

Hra sa znova odohráva na Marse, kde ľudia bojujú nie len o vodu, ale hlavne o postavenie v spoločnosti. Mars ovláda niekoľko korporácií ktoré riadia trh, ekonomiku, vojny a tok surovín. Náš hrdina Zachariah pracuje ako policajt vo frakcii Abundance, to sa ale veľmi rýchlo zmení. Zachariáš je totiž Technomancer – člen skupiny ľudí, ktorí majú v tele obrovský elektrický potenciál.  A to prosím nie sú jediné dve frakcie, s ktorými vzťahy budete udržiavať. Postupom hry sa dostanete k mutantom aj do mesta obchodníkov a všade si budete môcť vytvoriť priateľov aj nepriateľov. To všetko počas toho, ako bude hlavný hrdina hľadať tajomstvo Technomancerov, ale aj stratenú základňu prvých osadníkov z planéty Zem.

Zatiaľ čo prvá časť hry v roli policajta mi prišla trochu nezaujímavá, postupom hry sa niektoré situácie vyvinuli až na silnú motiváciu Technomancera dohrať. Nakoniec som to dorazil za dvadsať hodín, počas ktorých som stihol nie len hlavný príbeh ale aj množstvo vedľajších questov, dokonca som vytvoril romantický vzťah s jednou z mojich spoločníčok (je možné vytvoriť vzťah aj s chlapom). Zabralo by mi minimálne ďalších 5 hodín, aby som dokončil aj ostatné vedľajšie úlohy a vylepšil postavu na maximum. Možností je tu dostatok.

Celkom sa mi páčil systém aliancií a spolupráce v hre. Priamo budete mať možnosť ovplyvniť mnohé situácie a učiniť dôležité rozhodnutia. Dokonca môžete zabiť alebo nechať žiť, zajať alebo nechať utiecť, čo sa vám odrazí v neskorších fázach hry. Kampaň má tri rôzne konce, o tých ale rozhodnete až v samotnom závere. Finálna animácia potom sústredí všetky vaše rozhodnutia a vytvorí obrázok o vašom počínaní.

Niekedy sa stane, že vás hra bude obmedzovať v tom, ako plníte questy. Napríklad nie je možné spustiť, alebo dokončiť istý quest, pretože ste nedokončili predchádzajúci. Keďže vás v hre čaká fakt veľa chodenia, radšej si questov aktivujte čo najviac, aby ste sa vyhli častým prechodom cez lokality. Vývojári urobili jednu zásadnú chybu – spawny nepriateľov sú obnovené príliš často a prakticky už po niekoľkých minútach je lokalita znova plná nepriateľov, ktorých ste len pred chvíľou vyzabíjali. To platí ako o zvieratách tak o ľuďoch a totálne to ničí zážitok.

Súboje sú navyše veľmi náročné. Nie ani tak na učenie a skill ale skôr počtom nepriateľov a spôsobom ich útokov, či ich silou. Zdá sa, akoby hra dvíhala obtiažnosť rýchlejšie, ako sa stíhate levelovať a výrazne vám nepomôže žiadny nový nadobudnutý skill. Veľkým pozitívom sú tri štýly boja, ktoré si môžete osvojiť. Prvým štýlom je rýchly a agilný boj s palicou, druhým štýlom sú rýchle dýky s pištoľou a tretím – mojim favoritom je štýl boja so štítom a palcátom. Práve ten mi ako jediný umožnil odrážať útoky nepriateľov a ostatné som prakticky nepoužíval počas celej hry.

Ani ovládanie nie je práve najjednoduchšie. Na útoky vám postačí pár klávesov, respektíve tlačidiel na myške, na skilly technomancera si už budete musieť nabindovať množstvo ďalších kláves. Celkovo som si odomkol osem skillov, tie sa dajú aktivovať aj pozastavením hry v rýchlom menu. Tu tiež môžete udeliť jednoduché príkazy svojim spoločníkom. Aktívne so Zachariášom môžu chodiť naraz dve ďalšie postavy, ktoré majú rovnako vlastný inventár ako Zachariáš.

Spoločníkom môžete postupne meniť rôzne kusy vybavenia aj zbrane a výborne poslúžia ako návnada na nepriateľov. Osobne som si obľúbil ženské spoločníčky a veľmi oceňujem, že viedli medzi sebou rôzne konverzácie a komentáre k udalostiam. Výborne to oživilo moju cestu marťanskými lokalitami. Ich konverzácie sú často rozumné aj vtipné a občas sú vidieť aj nejaké tie škriepky. So všetkými postavami si môžete budovať vzťah rovnako ako s frakciami na báze karmy a skutočne sa oplatí investovať chvíľu do ich príbehov. Toto mi dosť pripomenulo kvality hier Mass Effect.

Dosť času strávite aj upgradom vlastnej postavy. K dispozícii sú až tri sekcie, do ktorých môžete investovať svoje ťažko vydreté skill body. Systém je celkom prehľadný no po dohraní hry som mal za sebou len polovicu skillov a talentov. Preto nechápem, prečo po dohraní príbehu nie je možné pokračovať vo vedľajších questoch, koniec je proste koniec. Hra robí mnoho ďalších technických chýb, z ktorých by mohla byť celá negatívna recenzia. V inventári nie je možné si zoradiť veci, nie je možné si nejako zvýrazniť suroviny ktoré treba kúpiť na crafting, loot sa nezobrazuje na mape, zamknuté debny s lootom je nutné otvárať 2x tou istou animáciou, všetky vyvýšeniny je treba tiež preliezať animáciou a zišlo by sa aj viac možností rýchleho cestovania.

Crafting je tiež vlastne obmedzený len na tri upgrady, ktoré môžete vložiť do vybavenia. V každom vybavení má rovnaký účinok, takže tri upgrady v celej hre považujem za fakt chudobný doplnok – len aby to tu bolo. Na crafting vlastných itemov rovno zabudnite, jediné plánky ktoré si môžete kúpiť sú práve tie tri upgrady a to sú ešte niektoré itemy bez slotu na upgrade.

Grafika hry oproti Mars: War Logs skočila hodný kus dopredu a prostredia vyzerajú naozaj výborne. Hlavne v neskorších fázach hry, kde sa dostaneme mimo zastavané kovové objekty do miest plných obchodu a života priamo v kráteroch Marsu. Jediným obrovským mínusom v technickom spracovaní sú snáď kamenné tváre všetkých postáv, ktoré v hre konverzujú. Vo vedľajších questoch akceptovateľné, pri hlavných rozhovoroch to pôsobí strašne amatérsky. Postavy sa občas pri konverzácii ani nepozerajú na seba, nepohnú hlavou a nevyjadria žiadnu emóciu. Pritom dialógy sú napísané celkom dobre.

The Technomancer mi kvalitou pripomína také skoršie projekty Bioware z minulého desaťročia. Napríklad taký prvý Mass Effect, pretože aj tu máme známky kvalitného progressu postavy, možnosti ovplyvnenia príbehu, budovanie vzťahov a systém karmy aj niekoľko druhov boja či systém spoločníkov. To všetko je ale len špička ľadovca, čo by Technomancer mohol byť. To by chcelo možno ešte viac peňazí do vývoja.

The Technomancer si môžete kúpiť na XGames.sk a vo vývoji je aj čeština.

The Technomancer
  • 7/10