The Walking Dead: 400 Days – Recenzia

6 júla, 2013 Lukáš Kanik

Len málokedy recenzujeme datadisky, ale tento je pre sériu The Walking Dead dôležitý.

Neodolal som a ako fanúšik interaktívneho filmu/adventúry The Walking Dead od Telltale Games som okamžite siahol po datadisku 400 Days, ktorý na Steame vyšiel v prijateľnej cene 5 dolárov/eur. Datadisk bol dohraný za niečo okolo hodiny a pol ale pre sériu predstavuje dôležitý mostík.

Prvá séria jednej z najlepších hier bola ukončená minulý rok a s Leeom a Clementine sme sa nadobro rozlúčili (alebo nie?). Ich príbeh vedel dojať a vyvolať more emócií, čo sa nepodarí 95% titulom na hernej scéne.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EWMZYEu27vI[/youtube]

Telltale nastolilo vysokú latku rozprávania príbehu interaktívnou formou a označnenia ako „interaktívny film“ sú na mieste. V prvom rade to je ale hrou a vy rozhodujete o tom, čo sa v nej bude diať. Rovnako, ako silné boli rozhodnutia v pôvodných piatich epizódach The Walking Dead, aj v datadisku 400 Days budeme v piatich nových príbehoch vykonávať drsné voľby, ktoré vás chytia za srdce.

Zoznamujeme sa s piatimi novými príbehmi – jedna dvojica a štyria nový samostatní preživší nám povedia svoj úsek príbehu, ktorý tvorí mostík k druhej sérii. Každý z piatich príbehov sa odohráva v inom časovom horizonte, no všetky na seba nadväzujú, uvedomíte si to však najmä po dohratí za všetky nové postavy.

  

Príbeh každej z nich zaberie zhruba 15-20 minút a uvedie vás stručne do aktuálnej situácie, ktorú prežívali v danom časovom úseku. Formulka je prakticky rovnaká, najskôr niekoľko rozhovorov, potom asi dva rozhodnutia, ktoré stoja život, alebo smrť iného človeka. Zároveň s rozhodnutiami vytvoríte okamžite ich osobnosť, ktorá sa prejaví v závere datadisku.

Všetky príbehy odrážajú kvalitný scenáristický rukopis Telltale Games a kopírujú atmosféru z pôvodnej hry. Najlepším príbehom a najdramatickejším je však príbeh Vincea, ktorý sa ocitá vo väzenskom autobuse a atmosféra hustne. Rozhodnutie, ktoré musíte učiniť pod tlakom vás čaká aj v prípade hry za Shel aj Wyatta a nezaostávajú ani Rusell a Bonnie. S každým z nich si navyše vyskúšate niekoľko nových herných mechaník.

Je ale obrovská škoda, že každý príbeh trvá len tak krátko a emocionálne previazanie s postavami je minimálne, teda vaše voľby budete brať na relatívne ľahkú váhu. Musím však zdôrazniť, že tieto voľby sa prenesú do druhej sezóny The Walking Dead a teda osobnosti, ktoré ste vytvorili v datadisku sa prenesú do plnej hry.

  

Verím teda, že si datadisk zahráte nie len raz, ale minimálne dva krát teraz a následne aj pred vydaním druhej série The Walking Dead, ktorá je naplánovaná na jeseň 2013.

400 Days je povinnosť pre každého, kto už teraz plánuje kúpu druhej série The Walking Dead od Telltale Games. Rozhovory ani previazanie s hráča s postavami ale nie sú ideálne, päť príbehov v jednej hodine sú fakt natesno.

[review pros=“zachovaný štýl rozprávania, rozhodnutia a previazanosť príbehov“ cons=“príliš krátke a z toho vyplýva plytké previazanie hráča s postavami“ score=80 verdict=“Jednohubka otvorila bránu do druhej série a načrtla, na čo sa môžeme tešiť. Pre fanúšikov povinnosť.“]

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Súvisiace články