The Walking Dead: Michonne – Recenze

20 júna, 2016 Jakub Fanta

Volné pokračování adventury The Walking Dead nás tentokráte zasvětilo do příběhu Michonne a vy se můžete v naši recenzi podívat, co na ni říkáme, moc potěšeni ale nebudete.

Svět jaký jsme znali, není, lidé, které jsme znali, nejsou, města zejí prázdnotou a vy s nožem v ruce potichu našlapujete ulicemi vašeho rodného městečka. Něco je ale špatně, několik stovek metrů před sebou vidíte zvláštně se potácející osobu, voláte na ni, ale neozývá se, najednou si všimnete její kolébavé chůze směrem k vám, co je zač a co má v úmyslu? V tom se najednou z ostatních ulic začnou potácet další podivné postavy. Stojíte se zadrženým dechem a pozorujete, co to je lidi, po chvíli si to ale uvědomíte, nejsou to lidé, jsou to „chodci“, živý mrtví, kteří mají jediný cíl, najíst se.“

Takhle nějak každý z nás, kteří sledujeme svět The Walking Dead, zná atmosféru postapokalyptického světa. Je tomu ale tak i u nové minisérie The Walking Dead: Michonne od Telltale? Odpověď je jednoduchá a upřímná, ne! Jedná se sice o klasickou adventuru ze světa The Walking Dead tak jak ho známe, a tak by pro fanoušky The Walking Dead měla být povinností. Zároveň by tomu měl přihrávat i fakt, že hrajeme za jednu z hlavních postav seriálu/komiksu, Michonne.

Ano, skalní fanoušci se možná bavit budou, i když já osobně jsem se nezáživným příběhem prokousával poněkud z donucení a kvůli naprosto slabému příběhu jsem si hru neužil tak jako předchozí díly. Než přejdu k samotné recenzi, tak The Walking Dead: Michonne je kvůli svým chybám v příběhu, nelogičnosti, herním chybám a stereotypní hratelnosti pravděpodobně nejslabším „dílem“ z portfolia Telltale Games.

Jak už jsem říkal na začátku, v minisérii The Walking Dead: Michonne si zahrajeme za komiksovou/seriálovou postavu Michonne a zažijeme na vlastní kůži její příběh ze začátku apokalypsy de facto až po její začátek cesty směrem k Rickově skupině. Očekávat se dalo leccos, vývojáři mohli vymyslet bombastický příběh s perfektní zápletkou a my fanoušci by jsme se mohli tetelit blahem, jaký nám to naservírovali kvalitní obsah. Místo toho ale přichází velmi kruté vystřízlivění, když vás hra hodí do jakéhosi závanu minulosti, ve které si Michonne vyčítá své chyby.

Po chvilkové a zvláštní části hry v minulosti se dostáváme do současnosti, ve které Michonne prožije samozřejmě spoustu dobrodružství a párkrát si zase udělá okénko do minulosti. Na příběhu si ale moc nesmlsneme, je nelogický, moc se nesehrává s fakty a je, i když se mi to slovo příčí, trapný. Abych to shrnul, „probudíte se někde, potká vás někdo, ten vás vezme na loď k ostatním, jdete hledat zásoby, přepadnou vás, unesou, utečete, potkáte další skupinu“, a tak dále a tak dále, klasika, je to zkrátka furt to stejné, no a kdo by čekal alespoň velkolepé ukončení, ten se nedočká ani toho, ukončení hry, respektive tedy poslední epizoda, je snad tou nejhorší co v této minisérii najdeme.

Strašné jsou i takové zvláštní detaily, třeba že Michonnina katana vlastně vůbec není katana, že když mečem probodnete „chodci“ hlavu, tak vlastně ještě není mrtvý, nebo že když vytáhne váš kolega nůž, tak je vlastně stále v pochvě, no a takových chyb je ve hře mnohem více. Příběh je opravdu slabinou The Walking Dead: Michonne, no a vzhledem k tomu, že adventury na příběh sází, je to docela problém, což je škoda.

Kdo z nás hrál předchozí série tak ví, že technické zpracování není nikterak propracované, nýbrž je komiksové, což ve výsledku vůbec nevadí a budí to spíše kladný dojem. Ale když už se grafika po několika sériích nemění, je to stereotypní a nudné, kolikrát jsem si dokonce u hraní říkal, jestli náhodou nehraji první sérii s jinými postavami. Zvuk je klasický, slyšíme nám známe zvuky, skřeky „chodců“ jsou stále se opakující a hudba z každého začátku epizody by se hodila spíše do westernových filmů Quentina Tarantina. Na druhou stranu ale na rozdíl od jiných věcí neurazí.

Jediné, co se mi na hře opravdu líbí, je menu, je obohaceno pěknými animacemi a hudbou a řekl bych, že je to na hře fakt jediné, na čem si dal někdo záležet. Ani technické zpracování tedy neohromí a je stejné jako dřív, i když si ale myslím, že by se ve hře našli horší věci.

The Walking Dead: Michonne je tedy velkým zklamáním a kdybych nebyl velkým fanouškem světa Walking Dead, bylo by pro mě opravdu velmi těžké hru dohrát. Závěrem bych řekl, že ačkoliv si myslím, že by adventurová série The Walking Dead zasloužila změnu, tak třetí série by svým příběhem o malé holčičce Clementine mohla dotáhnout tuto odteď pokleslou sérii zpět na vrchol.

The Walking Dead: Michonne si můžete zakoupit na Steamu, nebo na konzolích/mobilech.
The Walking Dead: Michonne
  • 4/10