Titanfall 2

Titanfall 2 - Recenzia

Vzťah robota a pilota v kampani, frenetická akcia v multiplayeri. Titanfall 2 prekvapil a zodvihol svoju vlastnú latku.

Táto jeseň je veľmi silná, čo sa FPS strieľačiek týka. Titanfall 2 ale tento krát dostal plnohodnotnú príbehovú kampaň, ktorá zmaže trpkú príchuť „kampane“ z prvej hry. Tá sa vtedy skladala len zo štandardných zápasov, v ktorom živých hráčov vystriedala umelá inteligencia. Respawn Entertainment sa podarilo vytvoriť skutočne výborný zážitok a Titanfall 2 ma vrátil do čias, kedy ma kampaň v FPS hrách ešte bavila.

Kampaň má niekoľko negatív, ktoré som stihol za krátky čas spozorovať. Napríklad trvá len 4,5 hodiny na strednej obtiažnosti a hráč nemá šancu sa bližšie zoznámiť s hlavnými nepriateľmi. Mnoho z nich sa predstaví len chvíľu pred tým, než sa im postavíte zoči voči a to vždy v súboji Titán proti Titánovi. Súboje s robotmi sú však výborné, ako vždy. Dokonca som mal pocit, že niektoré súboje vyžadujú odo mňa trochu taktiky, tak som sa tomu poddal. Hra vám na to ponúka mnoho možností, dokonca si môžete kedykoľvek zmeniť triedu svojho robota.

Titulný obrázok Youtube videa s názvom Titanfall 2: Official Single Player Gameplay Trailer

Titanfall 2: Official Single Player Gameplay Trailer

Pozitívom v kampani je jednoznačne variabilita v hrateľnosti. Hlavný hrdina Jack Cooper totiž nesedí celú hru v kokpite jeho robota BT-7274 ale niektoré úrovne vyžadujú behanie, skákanie, riešenie priestorových hádaniek a samozrejme akciu na vlastnú päsť. BT vás celú hru bude sprevádzať vo vysielačke a tak si k týmto dvom vytvoríte určitý vzťah. Snaží sa o to aj hra, avšak kampaň je príliš krátka na to, aby sa tento vzťah rozvinul až tam, kde siaha potenciál. Dokonca by som povedal, že BT má zaujímavejšiu osobnosť ako Cooper a nechýba mu čierny humor, či klasické „robotické“ hlášky. Na druhej strane, dabing pilota Jacka Coopera je z tých slabších.

Kampaň má výborný spád a zdravo strieda pomalšie sekvencie s tými rýchlejšími. Nechýbajú tu ani epické mapy, výhľady na planétu Typhoon a rôzne gigantické továrne, kampaň rozhodne pôsobí otvoreným štýlom. O to viac, keď na postup môžete využívať rôzne pohybové možnosti a bohatý arzenál zbraní. Toto je kampaň, v ktorej som si fakt schuti zastrieľal. Aj kampaň Battlefield 1 ma bavila, ale najmä pre spracovanie príbehu a emócií, Titanfall 2 je ale skutočne čistokrvná, divoká a hlavne zábavná strieľačka. Kampaň vás veľa krát prekvapí.

Ešte viac možností je v multiplayeri a ten považujem bezkonkurenčne za jeden z najlepších na trhu online FPS strieľačiek. Už prvý Titanfall ma veľmi bavil a dvojka uviedla niekoľko noviniek. Napríklad piloti teraz majú hák, ktorým sa môžu kdekoľvek prichytiť a húpať sa. V kombinácii s behom po stenách a dvojskokom sa hráč dokáže absolútne plynule pohybovať po celej mape. Ich dizajn je výborný, nikde nechýbajú stiesnené priestory pre blízke súboje, ale ani otvorené ulice a polia, kde si to rozdajú Titáni. Hra je rýchla, akčná, dynamická a ak sú dobre vyvážené tímy, zápasy sú aj pekne napäté. Napríklad takí traja titáni naraz vedia úplne zvrátiť priebeh hry. Zápasy znova trvajú od desať do pätnásť minút, čo je tak akurát.

Množstvo tried Titánov sa rozrástlo na šesť, pričom hranie s každým jedným je úplne jedinečné. Titán Northstar napríklad dokáže vzlietnuť do vzduchu a spustiť masívne salvo rakiet a Ronin sa dokáže oháňať mečom. Vývojári si pri dizajne vyhodili poriadne z kopýtka a nás hráčov to teší. Máme na výber široké množstvo vybavenia a každá hra môže byť vďaka tomu iná. Pilot má okrem iného aj 20 rôznych zbraní a tiež pasívne schopnosti, ktoré vystriedali karty z prvej hry. Na nedostatok obsahu sa tu sťažovať nemôžem, na výber je až desať herných módov a možnosť vytvoriť si vlastnú hru. V podstate boli zachované módy z prvej hry, takže tu nájdeme klasický Attrition, kde sa proti sebe postavia dva tímy hráčov aj s Titánmi a bojisko dopĺňajú AI nepriatelia. Tím s najrýchlejším skóre vyhráva. Nájdete tu aj herné módy, kde bojujú len Titáni a naopak, klasický deathmatch bez Titánov. Tu mi trochu zážitok kazila neviditeľnosť, ktorú hráči v deathmatchi neustále používajú. V klasickom zápase s Titánmi okej, pre hry bez Titánov by to mohli vývojári obmedziť.

Progress hráča sa monitoruje vo všetkých akciách, či už používate určité zbrane, gadgety, alebo titánov, po každom zápase ste patrične odmenení. Odomykajú sa sloty na kustomizáciu zbraní, alebo rôzne kamufláže. Síce vzhľad pilota si nemôžete zmeniť, pretože ten sa viaže na triedu pilota, môžete si zmeniť aspoň jeho kamufláže a to vrátane zbraní, aj Titánov.

Titanfall 2 znovu beží na upravenom Source Engine, ktorý je veľmi priateľský ku všetkým zostavám. Titanfall 2 tak vyzerá výborne a beží úplne plynule aj na slabších počítačoch. PC hráči majú tiež možnosť nastaviť si obmedzenie FPS alebo šírku zobrazeného poľa. Hra tiež podporuje 7.1 kanálový zvuk, takže ak máte lepšie slúchadlá, užijete si fakt super zvuk. V singleplayeri vás poteší atmosferická hudba, v multiplayeri zase brutálne zvuky zbraní veľkých ako auto a nábojníc dopadajúcich na zem.

Prudká akcia robí z Titanfall jedinečný kúsok a môžem povedať, že od podobne rýchleho COD sa úspešne hra oddelila. Spojenie súbojov s pešiakmi a Titánmi je jedinečné a znova výborne zvládnuté, čo sa vyváženia v multiplayeri týka. Ak máte radi rýchlejšie akcie, Titanfall 2 je pre online hru jednoznačne správna voľba. Podarený singleplayer nevyužil síce celý potenciál, ale oproti jednotke je to gigantický krok dopredu a konečne kampaň, kde si fakt poriadne zastrieľate. A hoci v singleplayeri sú ešte mnohé rezervy, úprimne si neviem predstaviť, kde by s mohla značka posunúť v hre pre viac hráčov. To čo sme dostali teraz je možno pomyselný vrchol.

Titanfall 2 si môžete kúpiť na XGames.sk na PC, Xbox One alebo PlayStation 4. Doručenie je zdarma.

Titanfall 2

Multiplayer - 10/10