Tom Clancy’s H.A.W.X. – Recenze

14 júna, 2009 Lukáš Kanik

Dnes se spolu podíváme na leteckou simulaci od Ubisoftu z názvem H.A.W.X. Kdo se ale těší na pořádný simulátor, tak si asi musí dál počkat.

Vy jako hlavní hrdina létáte pro letectvo USA, když dostanete lákavou nabídku, budete žoldák pro jednu soukromou firmu. Říkáte si, když to dělám pro světový mír tak to je něco, to se budu snažit a tak střílíte letadla, lodě či nepřítelovu obranu jak nejlépe umíte, ale z Firmy tvářící se na začátku, že by chtěla zachránit svět se vyklube nečekaný nepřítel. Počet jejich žoldáků je tak velký, že přesahuje letectvo leckterých vyspělých států a to je vaše chvíle. Musíte zastavit tuto Firmu, aby se nestala nejmocnější armádou na světě.

Ve hře se proletíte ve spoustách letadel a vyzkoušíte spoustu zbraňových systémů a specialitkou je taky ERS systém, který obsahuje vše, co ve hře potřebujete jako povely vašim spojencům nebo třeba výběr vašich cílů. Velmi se mi při hře líbilo, že když se na vás řítila nepřátelská raketka, tak jste si mohli zapnout virtuální koridor, který vás směroval od nebezpečí. Tento virtuální koridor lze použít i v případě, že se nemůžete „setkat“ s vašim cílem na tak dlouho, abyste na něj poslali smrtelnou dávku z kulometu či nějakou tu mířenou raketu. Dále se mi líbila celkem nadčasová grafika, jen mě u té grafiky překvapilo, jak udělali videa ve kterých se vám zobrazí velitel, aby vám něco řekl ohledně úkolu. S těmito videi si měli pohrát trochu více. Kdyby se aspoň trochu inspirovali videi z Command and Conquer série, které byly opravdu skvěle udělané, tak by hra udělala větší dojem.

Hra na mě celkově působila velmi uspořádaným dojmem kde si tvůrci opravu pohráli s prostředím bojů a kvalitou zpracování jednotlivých letadel. Překvapilo mě, že každá mise bylo originální. Například mise kde musíte chránit Air Force One byla opravdu povedená.

[review pros=“ grafika misí a letadel, originálnost misí “ cons=“ kvalita videí, někdy slabší hratelnost “ score=80 verdict=“Ubisoft si připsal další úspěšnou, ale hlavně povedenou hru“ ]