Tom Clancy’s The Division 2 – Recenzia

The Division 2 Recenzia

Zabudnite na Anthem, The Division 2 je kráľom žánru.

Netrvalo dlho a z frašky menom Anthem som sa dokázal spamätať. Hra, ktorá pošpinila žáner Looter Shooter, paródia na Destiny, už konečne padla do zabudnutia. Borderlands, Destiny, Warframe, The Division a ďalšie skvelé tituly, k sebe konečne môžu prijať ďalšieho zástupcu tohto žánru. A po Anthem je The Division 2 ako nový vietor do plachiet. The Division 2 totiž robí dobre všetko, čo pokazil Anthem a tak hru možno v recenzii vychválim o trochu viac. Ale len možno, lebo Ubisoft má stále čo doháňať.

V prvom rade musím povedať, že príbehovo sa hra absolútne nikde neposunula, hoci kompletne zmenila prostredie. Ak ste mali dobrý pocit z príbehu v The Division, ten vám ostane aj v dvojke, pretože animácie, ale aj dialógy sú fakt podarené. Všetko znovu sledujete s nemým protagonistom, ktorého si na začiatku hry môžete vizuálne upraviť. Tom Clancy’s The Division 2 vás potom presunie do Washingtonu, niekoľko mesiacov po udalostiach v New Yorku. Sneh teda zmizol, ulice začínajú zarastať vegetáciou a hlavnom meste Spojených štátov zúri občianska vojna medzi frakciami. Príbeh je ale až príliš primitívny na to, aby vás udržal v nejakom napätí, alebo aby ste si nebodaj vybudovali vzťah s postavami.

V podstate je príbeh tvorený misiami, v ktorých musíte urobiť to isté – vystrieľať oblasť, niečo nájsť, spustiť, aktivovať, alebo zabiť bossa. Pritom nepoznáte motiváciu nepriateľa, organizácia frakcií je neriadená a vaši spoločníci sú vám k ničomu, pretože o záchranu mesta sa tak či tak postaráte sami. Príbeh je plný nelogických dier a je tvorený len misiami, počas ktorých vás budú sprevádzať nahrané dialógy. Nemáte možnosť ho nijak ovplyvniť, nijak zmeniť, alebo zvoliť alternatívnu cestu. Práve tu má Ubisoft obrovské rezervy. Čo tak spraviť príbeh, ktorý vedie k niekoľkým koncom? Alebo originálne misie – naháňačku na autách, prestrelku vo vlaku, nejaký emotívny moment, vzťah s postavami… Proste si zobrať niečo zo žánru FPS, v ktorých práve príbeh vyniká najviac.

Našťastie, stavba príbehových misií je dostatočne variabilná, aby ste sa nenudili. Dvanásť rozsiahlych príbehových misií je doplnených o zhruba 25 vedľajších misí a každá z nich vás zavedie na iné známe miesto. V The Division 2 tak navštívite napríklad kancelárie FBI, múzeum americkej histórie, hotel Grand Washington, Jefferson Plaza, Lincolnov Pamätník alebo centrálu NASA. Miesta, na ktoré sa človek len tak nedostane, sú v hre spracované maximálne realisticky a byť na týchto miestach je fantastický pocit. Každá z lokalít je extrémne detailne prepracovaná, ako už býva zvykov v The Division. Napríklad v kanceláriách FBI nebol nikto už niekoľko mesiacov a prach sa usadil nie len na stoloch, dokumentoch, počítačoch a zariadení, ale aj na zemi, takže vaše stopy sú prvé od vypuknutia epidémie osýpok.

Výborné sú aj vedľajšie misie, hoci len o trochu kratšie, ako tie hlavné. Slúžia hlavne tomu, aby ste ako agent Divízie pomohli niekoľkým usadlostiam vo Washingtone nakopnúť ekonomiku. Tieto základne roztrúsené po meste vyžadujú pomoc, na oplátku sa k vám pridajú členovia tímu. V The Division 2 slúži ako hlavný hub práve Biely Dom, kde si môžete prehliadnuť aj kancelárie prezidenta, či oválnu pracovňu. V Bielom Dome prebiehajú všetky významné upgrady pre postavu a progress je jedna z najsilnejších stránok hry.

Čo robí The Division 2 skvele, je loot a progress postavy. To keď si porovnám s Anthem, to sa ani nedá porovnať. Už v Bete ma dokázal Division udržať na celé hodiny najmä preto, že hra neustále pumpovala loot. Bál som sa, že v plnej hre bude drop rate lootu trochu znížený ale nestalo sa tak a loot padá v štedrých porciách aj vo finálnej hre. Takmer každú pol hodinu som na postavu našiel item, ktorý bol výrazne lepší, ako čo som mal práve na sebe. Loot je navyše postavený tak, že je možné si postavu budovať do troch kategórií – do maximálneho útoku, obrany, alebo technickej zručnosti. Môj build je zameraný na maximálny damage a oproti hráčom na rovnakej úrovni som dosahoval výrazne lepší damage. Na druhej strane, musel som sa vzdať obrany a tak som zo skupiny ležal na zemi najčastejšie.

Je skvelé, že vďaka lootu je možné si takto špecializovať postavu, na druhej strane ma trochu hnevalo, že väčšina lootu nie je univerzálna. Vždy bolo nutné niečo obetovať. Týmto ale hra vyzýva k tímovej spolupráci a hráč, ktorý má build postavy zameraný na damage, by mal byť podporený iným hráčom, zameraný na techniku. Technici si aj v dvojke vyberú zo širokej škály gadgetov a technických vylepšení, nechýba útočný dron, vežička alebo automatícká mína. Upgrady je možné si pridať aj na zbrane ale znovu platí, že budete musieť obetovať pre zisk inej vlastnosti. Pri budovaní postavy je všetko na zváženie a myslím že Ubisoftu sa progress v The Division 2 fakt vydaril.

Všetky technické ale aj pasívne skilly si môžete vylepšovať vďaka SHD bodom. Tie získate plnením misí, ale dajú sa nájsť aj voľne na mape. Nikto tak nie je odkázaný na misie a postavu si môžete vylepšovať aj alternatívne. Frekvencia dávkovania lootu, upgradov, SHD bodov je výborne vyvážená a nikdy som nemal pocit, že sa točím v kruhu. Samozrejme, po leveli 30 už bude trochu ťažšie hľadať si lepší loot, ale na to predsa slúži Dark Zóna ako najväčší ťahák Endgame obsahu.

Do temnej zóny môžete znovu vstúpiť sólo, alebo s maximálne tromi ďalšími priateľmi. V temnej zóne sú náročnejší nepriatelia, lepší loot, nebezpečné zóny a jedinečné herné mechaniky. Funguje tu samozrejme PvP a tak pri každom strete s neznámym hráčom nastáva pocit paranoje. Zo skúsenosti ale viem, že v Dark Zóne každý strieľa po každom. Tento krát ale Dark Zóny prešli masívnymi zmenami, k lepšiemu. Akoby Ubisoft vychytal všetky chyby z jednotky.

Na mape sú celkovo tri Dark Zóny, v každej je až dvanásť hráčov. Každá z nich je trochu iná level dizajnom, tá východná je napríklad otvorenejšia, južná je zase zarastená hustou vegetáciou. Do Dark Zón vás uvedú príbehové misie a prejdete si všetky nové herné mechaniky. Po otvorení Dark Zón sa všetkým hráčom vnútri znormalizuje výbava a tak sa nestane, že niekto bude mať build s extrémnymi hodnotami. Čas od času sa v zónach spustí okupácia, ktorá vypne normalizáciu výbavy a tiež vypne označenie pre neposlušných rogue hráčov. A tiež treba poznamenať, že nie všetok loot v Dark Zóne je kontaminovaný, niektoré itemy môžete používať ihneď.

The Division 2 prináša aj špeciálne multiplayerové PvP herné režimy Conflict. Zatiaľ sú v hre dva – Domination a Skirmish. Ide v podstate len o alternatívne režimy Conquest, kde treba držať kontrolné body a klasický Team Deathmatch. Multiplayer má vlastný systém progresu, takže váš level v singleplayeri alebo Dark Zóne bude iný, na druhej strane, itemy z Conflictu sa vám prenesú do klasickej hry.

Čo robí Division skvele, je gunplay. Pocit zo zbraní je oveľa lepší, ako v jednotke, samopaly viac kopú, guľomety treba viac vertikálne kompenzovať, zvuky sú oveľa vernejšie. Na druhej strane, AI a reakcie nepriateľov stále zaostáva. Stále sú to len špongie na náboje a na ťažkú paľbu ich telo vôbec nereaguje. Väčšinou pochodujú priamo k vám a hoci majú zbrane, snažia sa vás umlátiť. To je až primitívne nastavenie umelej inteligencie. Na druhej strane vás to stále núti premiestňovať sa po prostredí a nie je to len o tom, vystrieľať miestnosť z jedného spotu.

A celkovo musím pochváliť audiovizuálnu a technickú stránku hry. The Division 2 vyzerá proste fantasticky! Všetky prostredia v hre sú maximálne detailné, plné drobných objektov, za ktoré by sa nemuseli hanbiť ani koridorové FPS strieľačky. Snowdrop engine skutočne vyniká aj v nasvietení scén a atmosférických efektoch a v tých pár prestrihových scénach aj v animáciách. Škoda, že ich nie je viac. Inak, z čoho som bol absolútne unesený, bola búrka v hre. Nahral som pre vás krátke video ako ukážku fakt výnimočných zvukov.

Ubisoftu trvalo rok, kým prvý The Division dostal do skvelej formy. The Division 2 si zobral všetko to dobré, na čom vývojári makali už v jednotke a vyšiel ako ucelený, vyladený titul bez technických nedostatkov. Herné mechaniky sú vypilované takmer k dokonalosti a všetko je robené tak, aby mal hráč dobrý pocit z grameplayu, aj navigácie v menu. V každej oblasti hry viem nájsť nejakú pozitívnu drobnosť, ktorú tu vývojári nemuseli dať, ale predsa len dali. V základe dokonca nájdete aj také fíčury, ako foto mód. Už teraz sa teším na tonu obsahu, ktorý do hry pribudne zdarma počas najbližšieho roku.

Tom Clancy’s The Division 2 vyšlo na PC, Xbox One a PlayStation 4 v češtine. Objednajte si hru na XGames.

The Division 2
  • 7/10