Trials Fusion – Recenzia

26 apríla, 2014 Lukáš Kanik

Dostal sa nám do rúk najnovší diel motorkárskej série Trials. Je rovnako zábavý, ako predošlé diely, ale priniesol niečo nové?

Trials Evolution bol v bohatej sérii Trials veľkým skokom a zo skladov a interiérov sme sa dostali do exteriérov rôznych druhov. Z Trials Fusion je cítiť podobnú dávku evolúcie, avšak možno chýba revolúcia.

Znova ide o jediné, prejsť trať s najrýchlejším možným časom, získať dostatočný počet medailí a v kampani si tak odomknúť nové prostredia a trate. Motorku je znova možné nakláňať dopredu a dozadu a od hráča je vyžadovaná precízna práca s náklonom a rýchlosťou. V podstate ide teda o rovnakú zábavu, ako v minulých dieloch. Trials Fusion je ale rozhodne bohatší, ako ktorákoľvek časť v minulosti.

Len samotná kampaň vás bude držať viac než je zdravé vďaka stupňujúcej náročnosti. Ak nebudete od začiatku získavať zlaté medaily, čakajte na ich nedostatok pre odomknutie nových levelov. K starým tratiam sa tak budete vracať, s tými novými sa rozhodne potrápite. Postupom hry totiž narazíte na hard a extreme levely, pri ktorých nebudete šetriť tlačidlo na reštart od posledného checkpointu.

Prostredia sú veľmi rôznorodé a prirodzene prejdete z lesného prostredia do púštneho, mestského aj akrtického až do futuristických oblastí plných neónov a vzducholodí. V budúcnosti sa totiž odohráva celý Fusion a v pozadí sa tak trošku odohráva nejaký ten príbeh. Aj to len vďaka dvom hlasom, ktorí vám budú v zápale závodu oznamovať okolnosti diania vo svete.

Ovládanie motorky je veľmi svižné a oproti starším dielom sa nebudete cítiť tak ťažký. Nebudete mať problém spraviť premet aj na malom skoku a až sa vám do ruky dostane bunny hop, problémom nebudú ani ťažšie prekážky. Levely sú tvorené precízne, aby ich hráč mohol zvládnuť na jeden pokus bez spadnutia, rozhodne si ale ponadávate a zdanlivo neprekonateľnú trať proste vypnete.

Musím priznať, že kampaň je zábavná a zachováva si vysoký štandard. Proste sa pri hraní budete baviť a až začnete objavovať ďalšie možnosti v menu, uvedomíte si slušnú obsahovú hodnotu hry. Mimo kampane sú tu (bohužiaľ iba!) lokálne multiplayerové módy, v ktorých si môžete na jednej obrazovke zahrať až štyria hráči. Slúžia výhradne pre chvíľkovú zábavu a kompetitívnosť v nich chýba, pretože sú vyriešené trochu nešťastne. Ak je váš spoluhráč neschopný a stratíte ho pri každom skoku, nevadí, spawne sa vždy na vašej pozícii pri najbližšom checkpointe. Navyše multiplayerové trate sú krátke a nudné.

Oveľa väčšiu zábavu nájdete v samostatnom menu pre trate vytvorené ostatnými hráčmi. Zhruba týždeň po vydaní ich tam už nájdete dve stovky a minimálne polovica stojí za zahratie. S výberom pomáha systém hodnotenie, ku ktorému budete vyzvaní aj vy po prejdení trate. Práve nekonečne užívateľsky generované mapy sú ťahákom hry, ktorý ju udrží pri živote na dlhšiu dobu a už teraz tam nájdete niektoré výrazné kúsky.

Výborným spestrením sú aj challenge misie v kampani. Tie sú na každej trati a zväčša ide o nejaké skillové triky, či spustenie easter-eggu. Mapy totiž skrývajú mnoho tajných zákutí. Nechýbajú samozrejme vtipné zakončenia vo finiši a skill games, špeciálny druh tratí v každej z lokalít. Tie preveria vaše akrobatické schopnosti, napríklad katapultovanie postavy z motorky na skokanskom mostíku, alebo čo najdlhšie jazdenie bez naklonenia. Mimochodom tieto typy súťaží nájdete aj v užívateľsky generovaných mapách.

Vývojári do Trials Fusion pridali aj možnosť robenia trikov. Znova tak trochu nešťastné riešenie, kedy inak citlivé ovládanie nereaguje na pravý joystick a trik síce začnete, ale nedostanete sa do fázy, kedy sa začínajú počítať body. Hra dokonca niekedy neregistruje dva druhy trikov naraz a tak namiesto supermana s backflipom zaregistruje len backflip. Škoda, mohli to vypilovať viac, možností skokov je tam dostatok.

V menu tiež nechýbajú ani možnosti úprav postavy a motoriek, dokonca pribudla jedna štvorkolka. Pred každým závodom je možné si vybrať motorku, garáž sa však načítava tak pomaly, že do nej nahliadnete len zriedka. Motorky ani nemajú nejaké výrazné vlastnosti, ktoré by ich od seba líšili. Trials Fusion prináša aj výkonný level editor, s ktorým je možné vytvoriť prakticky akúkoľvek trať, či súťaž. Už som videl aj užívateľský výtvor, v ktorom som musel trafiť loptu do koša alebo vletieť autom do budovy. Navyše grafika je výborná a pohrať sa môžete so zvukmy, efektmi, počasím aj denným a nočným časom.

Trials Fusion rozhodne má budúcnosť, tá pretrvá vďaka užívateľským tratiam aj podpore vývojárov v balíčku nových máp. Hráči tak majú na výber obrovské množstvo levelov, ktoré udržia na desiatky hodín. Fusion je zábavný a skvele sa ovláda, na svoje si prídu casual aj hardcore hráči a herná náplň je dostatočne bohatá aj vďaka easter eggom a výzvam. Trochu škoda, že ju kazí nudný iba lokálny multiplayer, nepodarený systém trikov a málo inovácií v samotnom jazdení, či niektoré technické problémy.

Trials Fusion je v predaji na Steame
Trials Fusion
  • 8/10
    Vizuál - 8/10
  • 8/10
    Hrateľnosť - 8/10
  • 8/10
    Cena/Hodnota - 8/10
8/10

Rayman na kolesách, pri ktorom vás čakajú stovky až tisíce reštartov v hone o zlatú medailu. A práve divoké a precízne trate na Trials tak milujeme, bohužiaľ sa ani tento, inak výborný diel nevyhol drobným chybám.

4 (1 hlas)