Trigonometry – Recenzia

12 decembra, 2017 Marek Jaroš

Ako u nás obstála minimalistická hra s názvom Trigonometry?

V poslednej dobe sme svedkami trendu, kedy indie vývojári prichádzajú o rozum. Nechápte ma v zlom, proti kvalitným indie hrám nemám nič. Práve naopak, je mi sympatické, ak niekto dokáže priniesť niečo nové, nápadité. Proste niečo, čo tu ešte nebolo. Samozrejme, v dobrom zmysle slova, nie niečo na spôsob Soldiers of the Universe.

Avšak, v poslednej dobe sme svedkami hlavne toho, ako sa na Steame hromadí tona hier, z ktorých 99 percent je vyslovene odpad. Hry, za ktoré by si niekto pred 10 rokmi nevypýtal peniaze a vyšli by zadarmo ako hra pre mobil, dneska stojí na Steame kľudne 5, niekedy dokonca aj 10 dolárov! A je to škoda, pretože v takomto množstve smetí sa strácajú hry, ktoré majú potenciál. A jednou takou hrou je aj Trigonometry.

Na začiatok treba povedať, že vizuál aj hrateľnosť tejto hry je vyslovene minimalistický. Hra si v základe vystačí s 5 farbami – sivá, biela, modrá, červená a žltá. A o čo vlastne v hre ide? Nečakajte žiadnu vedu. Pravým tlačidlom na myši otočíte trojuholník s farbami doprava, ľavým, na prekvapenie, doľava. Nič viac a ani nič menej totiž v hre nerobíte. Vašou úlohou tak je sa takto prebiť čo najďalej. V nekonečnom cykle na vás idú farebné “polená” ktoré prebijete jedine tak, že špička trojuholníka bude rovnakej farby, ako prichádzajúce poleno.

Zo začiatku, takých prvých 30 polien, nepredstavuje žiadnu prekážku. Avšak potom začne náročnosť prudko narastať, častokrát sa začnú polená prelínať jedno cez druhé a vy tak veľmi rýchlo zisťujete, že z pomalej hry sa stáva niečo, čo na obrazovke nestíhate už pomaly ani vnímať a prstami klikáte reflexívne až dovtedy, pokým sa nepomýlite.

Čo treba autorovi hry vytknúť, je fakt, že neodhadol mieru stupňovania náročnosti. V iných, podobných hrách, náročnosť narastá postupne, aby vás hra tak nejak pripravila na to, čo vás čaká. Tu ako keby po chvíli autor vyslovene zapol turbo a hra z ničoho nič zrýchli na najvyššie obrátky.

Ďalšou vecou, ktorá zamrzí je fakt, že hra okrem tohto nič iné neponúka. Žiaden iný mód. Viem si predstaviť napríklad mód, kde by vás hra chcela zamotať tak, že vám vymení ovládanie. Ale mód, kde by do hry pridal autor nejaké power-upy a podobne. Bohužiaľ, zatiaľ si musíte vystačiť len s jedným módom, ktorý ale svoju úlohu plní dobre. Princíp hry je dostať sa čo najďalej a dosiahnuť tak čo najvyššie skóre. A takéto niečo v hrách funguje vždy, nakoľko hra útočí na tie najzákladnejšie ľudské pudy – prekonávať sa, byť čo najlepší.

Okrem intuitívneho ovládania, ktoré preverí vaše reflexy hra ponúka aj veľmi príjemný soundtrack, ktorý sprevádza hru na pozadí. Skvelá voľba pre takýto typ hry.

Čo je však škoda, je fakt, že Trigonometry vyšlo na PC a nie na mobily. Osobne som sa pristihol, že po takých 20 minútach sa mi hra zunovala a musel som si dať na chvíľu od nej pauzu. Ak by vyšla na mobily, hra by za mňa bola ideálnym kandidátom na záchodovku roka. Viete, taký ten typ hry, ktorý si zapnete pri návšteve WC, zahráte kým spravíte všetko čo máte a idete ďalej. A pri ďalšej návšteve skúsite prekonať svoje najvyššie skóre z minulej návštevy.

Trigonometry
  • 9/10
  • 9/10