Ubisoft chce mít do budoucna ze všech her značky…

15 júla, 2013 DF

…jinak je vůbec nehodlá financovat, není to pohodlné.

Zní to trochu jako začarovaný kruh – v diskuzích hráči volají po originalitě a spílají stále stejným neinspirativním tříčákovým akcím, ale prodejně se právě těmto bezduchým řežbám daří nejlépe a velcí vydavatelé, kteří se stále ještě bojí (nebo jsou jednoduše pohodlní) riskovat s originálními a experimentálními tituly, sázejí právě na svou tříáčkovou akční produkci. A sázka se jim většinou vyplácí, jak opět ukázal v současnosti probíhající výprodej na Steamu, v němž prvních sedm příček nejprodávanějších her okupují právě „velké“ hry. Velmi zlevněné, sluší se dodat.

Tony Key, marketingový a obchodní viceprezident Ubisoftu pak na dotaz, jestli Watch Dogs má být další značkou (či chcete-li „frančízou“) firemní politiku během rozhovoru shrnul několika málo slovy: „Tak takové jsou ale všechny naše hry. Ani se do ničeho nepustíme, nebudeme-li si myslet, že z prvního dílu lze do budoucna vytvořit sérii. Nezapomeňte, že vývoj her je příliš drahou záležitostí, než abychom mohli riskovat.“

To do jisté míry vysvětluje, proč se Ubi nechce již tolik let pustit do financování pokračování fandy a novináři sice kultovního, ale jinak nikterak závratně vydělávajícího Beyond Good And Evil, které se do jisté míry určitě za experimentální označit dalo. V podstatě by se na toto téma dal sepsat poměrně obsáhlý článek, do nějž se v budoucnosti určitě chceme pustit, jelikož právě ona kontradikce mezi názory pár hardcore hráčů v diskuzích a většinovým vkusem herních mas, je v současnosti poměrně ožehavým tématem.

Čtenář by si měl z právě přečtených řádků odnést jednu jedinou věc – Ubisoft coby moloch vykročil na cestu, z níž není návratu – jelikož musí každý měsíc vyplácet platy čím dál většímu počtu zaměstnanců (převážně z oddělení sales a marketingu), nemůže si dovolit tolik riskovat a spíše než budovat nové značky je zde trend navazovat na ty staré s již existující komunitní a hlavně(!) zákaznickou základnou – jednoduše – klasické korporátní uvažování.

Ale proč volat po návratu na stromy, když to tak hráči chtějí?

[youtube]http://youtu.be/0NOlkTljlFs[/youtube]

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Súvisiace články