Unreal Engine MetaHuman Creator

Unreal Engine predstavil MetaHuman Creator, nástroj na tvorbu fotorealistických ľudí

10 februára, 2021 Lukáš Kanik

MetaHuman od Unreal Engine dosahuje hranice fotorealizmu.

Spoločnosť Epic Games dnes ukázala špičkovú technológiu, ktorú dostanú vývojári v Unreal Engine. Volá sa MetaHuman Creator a ide nástroj, v ktorom vývojári úplne jednoducho vytvoria fotorealistické postavy ľudí, pripravené na animovanie.

Epic sľubuje, že vývojári môžu vytvoriť takto detailné postavy v priebehu niekoľkých minút. Je to proces, ktorý je za bežných okolností extrémne časovo náročný. Dizajnéri totiž musia postavu navrhnúť, namodelovať, potom narigovať na animačnú kostru a nakoniec, ak to financie dovoľujú, pridať postavám mo-cap, alebo ich ručne animovať.

MetaHuman Creator ponúka vývojárom tvorbu fotorealistickej postavy v priebehu minút

MetaHuman Creator zredukuje prácu vývojárov na zlomok pôvodného času. Tváre môžu vývojári upravovať v jednoduchom editore, akoby v hre. Grafici môžu upravovať detaily pleti, farbu očí, typ vlasov, pery, oči a desiatky ďalších nastavení. Vo videu vyššie, pretvorili tvár staršieho muža na tvár mladej ženy v podstate za chvíľku.

Epic tvrdí, že pri rovnakej kvalite a realizme, by vývojárom tvorba rovnakej postavy zabrala týždne, až mesiace. Aplikácia beží v prehliadači a je podporená cloudom, ktorý dáta streamuje užívateľom. Po vytvorení postavy je možné si ju jednoducho stiahnuť, už narigovanú, pripravenú na animovanie.

Záujemcovia si môžu stiahnuť ukážkový model postavy zo stránok Unreal Enginu.

Tento editor otvára obrovské možnosti najmä menším a stredne veľkým vývojárom. Napríklad vývojári Ninja Theory dokázali vytvoriť fotorealistickú postavu Senua, zabralo im to však celé mesiace. Aj technológie pri tvorbe Senua (od 3Lateral a Cubic Motion) však boli základom nástroja MetaHuman Creator.

Sledujte ma: