Unstoppable Gorg – Recenzia

19 januára, 2012 Lukáš Kanik

S tower defense hrami sa roztrhlo vrece. Je ťažké vymyslieť niečo originálne, možno ťažšie ako priniesť inováciu do žánru FPS. Štúdiu Futuremark sa to však podarilo.

Tower defence pritom nie je nijak mladý žáner, vznikol už v roku 1994 hrou Stop That Roach! na game Boy. Dnes však vychádza jedna tower defense hra za druhou a zameralo sa na ne každé druhé nezávislé vývojárske štúdio.

Jedným z nich je aj Futuremark. Áno, Futuremark je nezávislé štúdio, ktoré popri vytváraní benchmarkov na grafické karty vytvorí aj nejakú tú hru. Posledný veľký projekt bol Shattered Horizon, FPS strieľačka v stave beztiaže, celkom originálne. Aj vtedy sme sa zúčastnili uzavretého beta-testu a potešil som sa aj teraz, keď som si v schránke našiel review kód na ich najnovšiu hru – Unstoppable Gorg.

Na recenzovanie som mal týždeň, hra vychádza práve dnes a to je čas uverejniť recenziu. Treba povedať, že konkurencia je silná, existujú tu priekopníci, ako Plants vs Zombies, alebo novší Orcs Must Die, no priniesť niečo originálne si trúfa aj Unstoppable Gorg. Hneď vám udrie do očí štýl, akým sa hra nesie, vlastne si autori zvolili nostalgický štýl sci-fi hororových filmov z 50-tych rokov. Príbeh je veľmi jednoduchý, vlny mimozemských rás vo vedení s Gorgami sa hrnú na Zem a stanice vo vesmíre obývané ľuďmi. Zachrániť ľudstvo môže len nádejný kapitán Adam a nebude chýbať ani romantická zápletka. Kostýmy sú z papiera, modely vesmírnych rakiet sú zavesené na šnúrke a výbuchy pripomínajú škrtnutie zápalky. Čo viac si priať.

  

Unstoppable Gorg na vašu planétku či vesmírnu stanicu bude valiť vlny troch druhov nepriateľov, odrážať ich budete so svojimi satelitmi, ktoré budete umiestňovať na obežné dráhy planéty. Na rozdiel od iných tower defence ponúkne obrana len obmedzený počet miest, kde si svoje satelity umiestnite. Na výber je ich však slušný počet a delia sa do niekoľkých skupín, odomykať sa vám budu postupom kampane. Základ tvoria satelity, ktoré vám budú dodávať energiu na výrobu ďalších satelitov, či ich však umiestnite ako prvé, alebo hneď nasadíte guľometnú vežu na odrazenie prvej vlny, je len na vás.

K dispozícii máte tiež raketové veže s ďalekým dosahom, výkonný laser, plynovú bombu, magnet, čiernu dieru alebo atómovú bombu. Nechýbajú ani údržbárske satelity, ktoré vám na ďiaľku opravujú poškodené zariadenia, či zvýšia dosah streliva. Ide o to skombinovať tieto vlastnosti tak, aby ste odrazili aj tri druhy nepriateľských mimozemšťanov naraz. Na každý druh pritom platí iný typ zbraní, iné sú zase univerzálne. Aby ste to s taktizovaním neprehnali, má Unstoppable Gorg ešte jednu novinku, dokonca úplnú inováciu. Orbitálnymi dráhami okolo planétky je možné otáčať a rýchlo tak presúvať satelity na stranu, na ktorej vystrieľajú čo najviac Gorgov. Niektoré úrovne vám však zablokujú pohyb niekoľkých orbitov, takže občas budete musieť nejaký ten satelit proste vymeniť.

  

Hra okrem príbehu ponúka aj challenge mód, v ktorom vám štyridsať levelov ponúkne na obranu len určené satelity, druhý – arkádový mód vám zase bude dodávať energiu, postupne aj nové satelity a vydržať musíte v nekonečných vlnách. Moja planétka vydržala 48 vĺn rôznych nepriateľov. V menu nájdete aj bohatú encyklopédiu pre tých, ktorých by príbeh alebo rôzne prvky z hry zaujíámali viac. Pokým vám prejdenie príbehu zaberie tri-štyri hodiny, ďalšie hodiny strávite práve v bonusových módoch a plnením dvanástich achievementov. Umiestniť sa môžete aj na popredných priečkach svetového rebríčka.

Hra svojim vizuálom neoslnila, ani nesklamala, všetko je veľmi jednoducho a prakticky stvárnené, no s hudbou to je horšie. Celú hru vám bude hrať jedna frustrujúca melodická slučka, spočiatku vám však k celkovému oldies konceptu hry sadnú ako včela na med. K hereckým výkonom niet čo dodať, napríklad v úlohe Kráľa Gorgov sa predstavil vedúci vývojárov benchmarkov z Futuremarku. Vlastne tam niet čo hodnotiť.

Recenzovaná verzia: PC

[review pros=“nápad dostať tower defense na orbit, pohyblivé obežné dráhy a taktizovanie, herná náplň aj po dohratí príbehu“ cons=“monotónna hudba, slabšie textúry na pozadí“ score=83 verdict=“Unstoppable Gorg je zábavný a hlavne inovatívny, tower defense dokázali ľudia z Futuremark preniesť na obežnú dráhu a tam vytvoriť niekoľko noviniek, ktoré nikde nenájdeme. Na nezávislú hru je to dosť veľký počin a cena je zhruba adekvátna hodinám zábavy.“]

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Súvisiace články