Control

V Remedy mali rekordný rok, aj keď nevydali žiadnu hru

16 februára, 2021 Lukáš Kanik

Štúdio pracuje na troch hrách, dve platí Epic.

Fínske štúdio Remedy si rok 2020 zapisuje ako rekordný. Zaznamenali najvyššie zárobky aj napriek tomu, že nevydali žiadnu novú hru. V roku 2020 sa štúdiu podarilo zarobiť o 30% viac peňazí a príjmy narástli na 41,1 milióna eur. Celkový zisk po odrátaní nákladov je 13,2 milióna eur, čo je 2x viac, ako v roku 2019.

Za druhý polrok 2020 sa príjmy zvýšili o 35% na 24,1 milióna dolárov. Na čom vlastne tak zarábali, keď nevydali žiadnu hru?

Štúdio ťažilo z popularity hry Control, ktorá sa dostala na nové platformy. Vydali expanziu AWE, ktorou spojili univerzum Alana Wakea a Control. Hra potom vyšla v Ultimate Edícii, aj keď okolo nej bola mierna kontroverzia. Neskôr hra prišla aj na Steam a Xbox Game Pass, v cloude si ju mohli zahrať aj majitelia Nintendo Switch a Amazon Luna.

V Decembri mala hra na konte už dva milióny predaných kusov. Možno sa to nezdá veľa, ale Control sa prakticky stále predával za vysokú sumu, Novembri 2020 zarobila hra najviac od vydania. 15 mesiacov po tom, čo vyšla. Tento mesiac Control dostal konečne aj upgrade na PlayStation 5 a Xbox Series X. Dnes je hra dostupná zdarma v PlayStation Plus.

Na čom Remedy pracuje teraz? Sú to tri hry a všetky tri sú založené na originál značkách, ktoré vlastní Remedy. Dve z nich však platí Epic Games.

Remedy pre Epic Games robí na jednej AAA a na jednej menšej hre. Kompletné náklady na vývoj a na marketing platí Epic Games. Keď sa Epicu vrátia všetky náklady, budúce zisky si tieto firmy budú deliť fifty-fifty. Na projektoch Epicu pracuje zhruba 100 ľudí.

Treťou hrou je AAA titul od Remedy, ktorý si bude štúdio pravdepodobne vydávať samo. Ten sa do plnej produkcie dostane na Jar 2021 a tak by sme sa ho mohli dočkať v priebehu dvoch rokov.

Control na PS5 má skoro o polovicu menej GB, ako na Xboxe

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Lukáš Kanik
Sledujte ma: