Valve oficiálne oznamuje Source 2 engine, Steam Link, Lighthouse

4 marca, 2015 Lukáš Kanik

Technológie, o ktorých sme vždy snívali!

Dnes v noci na GDC konečne Valve oficiálne oznámilo Source 2 engine a ďalšie technológie. Podrobne si ich popíšeme. Bohužiaľ, Half-Life 3 stále nemáme, ale možno sa tak stane na jednej z ďalších veľkých výstav v tomto roku, keďže engine už je oficiálny.

Surce 2 Engine bude zdarma s podporou Vulkanu

Podobne ako Unity a Unreal Engine 4, aj Source Engine 2 bude zdarma. Firma verí, že tým vzrastie produktivita hráčov a vývojárov na PC platforme, ako na dominantnej platforme na celom svete. Source 2 je dizajnovaný tak, aby v ňom vedeli narábať aj menej skúsení vývojári – samotní hráči.

Source 2 Engine

Source 2 vyjde vo verzii kompatibilnej s Vulkanom. Toto nové cross-platform, cross-vendor API prostredie dokáže z grafického hardvéru vyžmýkať oveľa viac výkonu, než predchádzajúci Open-GL. Valve na engine pracovalo spolu s firmou Khronos, ktorí majú na starosti práve Vulkan ale enginu nebude chýbať ani plná podpora starších OpenCL, OpenGL aj WebGL.

Steam Link vám lacno bude streamovať hry do obývačky

Valve oznámilo aj Steam Link, svoju vlastnú streamovaciu krabičku, ktorá dokáže preniesť akýkoľvek obsah z PC, alebo Steam Machine v rovnakej domácej sieti. Steam Link dokáže streamovať v 1080p a 60Hz snízkym oneskorením. Začne sa predávať už v Novembri za pekných $49,99 a v balení s ovládačom Steam Controller bude stáť o ďalších $49,99 navyše (dokopy cca 90€/2500CZK). Steam Link je už možné predobjednať na US Steame.

Steam Machines budú stáť rovnako ako konzoly, budú výkonnejšie

Na GDC svoje Steam Machine modely predvádza niekoľko výrobcov vrátane Alienware a Falcon Northwest (prinesieme ich v samostatnej novinke) a väčšina výrobcov uvedie svoje zariadenia už v Novembri. Výrobcovia udávajú rovnakú cenovú hladinu, ako konzoly pri vyššom výkone. Napríklad na zariadení Falcon Northwest beží Unreal Tournament v 4K, v menšom rozlíšení rozlíšení 1080p potom UT dosahuje až 120fps.

Lighthouse je nový  systém snímania celej miestnosti

Nová technológia Lighthouse je súčasťou HTC Vive – virtuálnej reality oznámenej pred pár dňami. Tá dokáže snímať polohu zariadení v priestore a chváli sa rýchlou odozvou a presnosťou. HTC Vive virtuálne okuliare pritom využívajú lasery na získavanie presnej polohy. Lighthouse má byť zdarma pre vývojárov a svoje projekty majú pripravené už štúdiá Bossa Studios, Cloudhead Games, Dovetail Games, Fireproof Studios, Google, Owlchemylabs, Skillman & Hackett, Steel Wool Games, Vertigo Games a Wevr.

htc-vive-06

Lukáš Kanik
Sledujte ma: