Virginia – Recenze

8 októbra, 2016 Ondřej Kovács

Interaktivní detektivka, která se víc podobá interaktivnímu filmu a od detektivky jako takové, má daleko.

Samozřejmě, nějaký detektivní děj to má, ovšem hra je dělána trošku z jiného úhlu. Nezaměřuje se až tak na hratelnost, ale spíše hraní s emocemi. Zní to všelijak, to uznávám, ovšem Virginia od Variable State má něco do sebe.

Ze začátku hry se seznámíte se svojí postavou, Annou Traver, která právě získala svůj FBI odznak. Váš první případ bude vyšetřovaní pohřešované osoby v malém městečku zvané Kingdom, trošku na styl městečka Twin Peaks. Tehdy hra vypadá jako opravdická detektivka, no postupem času se ukáže, že se mýlíte. Začínáte se ztrácet, co je pouhý sen a co zase realita? Kdo koho vlastně prošetřuje?

Celá Virginia je takový němý interaktivní film. Říkáte si němý? Co je to za blbost. V celé hře není použito ani jedno slovo, tudíž titulky které si můžete zapnout jsou opravdu pouze pro neslyšící, takže vám budou vypisovat kdy vržou dveře, či někdo přichází. Což je rozhodně originalita, když jsou ve hře použité spíše jen gesta, než samostatná slova. Do toho vám hrajou po celou dobu hry nádherné skladby od pražského symfonického orchestru. Ozvučení hry zvládl totiž na výbornou, no jako vždy, jsou to profíci. Když se to vše smíchá, gesta, emoce, hudba, dokážete se úplně oddat příběhu a emocím co postava prožívá.

Proč se stále zmiňuji o interaktivním filmu? Je to prosté. Virginia Vám nedává moc prostor se volně pohybovat. Vaším úkolem je pokaždé někam dojít, na něco kliknout. Maximálně si skočíte na záchodky přepudrovat se. Ať slídíte, jak moc chcete, stejně maximálně objevíte pár věcí, které vám odemknout jen nějaký achievement, objevování prostředí nemá žádný význam v příběhu. Toť vše, tudíž chodíte, klikáte, zase chodíte a znova klikáte. Naštěstí to vám ulehčuje jedna fajn věc. A to jsou střihy některých pohybů – jen naznačí, že jdete například po schodech a jste nahoře. Jindy se ale můžete i ztratit v tom co se stalo, kde jste se objevili a proč tam jdete.

Pokud jste minimalisti, tak stylizovaná grafická stránka hry vám tak vadit nebude. Když se ponoříte do děje, ani ji nevnímáte. Jelikož rozhodně hra neslouží a nevyniká svojí grafikou. Pro tu jsou tu jiné hry. Celou dobu budeme přemýšlet nad hrou, co se děje, proč se to děje. Vnímáte pocity, to grafice hodně odpouští. Hrací doba hry je poměrně krátká, za dvě hodiny se dá v pohodě projít. Ovšem doporučuji si hru zahrát ne jen jednou, víc potom věci i pochopíte, máte větší čas si vůbec hru promyslet jak co bylo myšleno.

Hru bych nedoporučoval úplně každému, jelikož ne všem sedne, jedná se o hru, která cílí na určité publikum – publikum hráčů point & click adventur. Což v mnoha případech se nemusí jednat zrovna o váš vkus. Samo o sobě hra má své vlastní kouzlo a to tkví hlavně v pocitech a hudbě.

Hru Virginia si můžete koupit na Steamu.

Virginia
  • 8/10