WAR OF THE VIKINGS – RECENZIA

18 apríla, 2014 Patrik Kellner

Chceli ste si niekedy zabojovať ako pravý Viking? V tom prípade je pre vás War of the Vikings to pravé-orechové…

Paradox Interactive nám s pomocou vývojárskeho štúdia Fatshark priniesol jednu z najlepších on-line multiplayer hier akú som JA kedy hral. Skutočne musím povedať, že zároveň s multiplayerom Battlefield a klasického CS 1.6 je War of the Vikings pre mňa skutočná herná „delikatesa.“ Hra ma tak zaujala a chytila, že mám pocit akoby som sa menil na Vikinga. Hra sa pre vás stane ešte lepšou a zaujímavejšou ak pozeráte seriál Vikings, ktorý môžem taktiež určite odporučiť.

Na prvý pohľad hra zaujme určite svojím výzorom a pekným spracovaním. Textúry sú naozaj pekné, povedal by som, že na čistú on-line hru bez kampane naozaj úplne stačia. Pár chybičiek sa určite nájde, ale predsa len nie je každá hra perfektná. V podstate, War of the Vikings je akoby upgrade War of the Roses. Čo sa týka výzoru vyzerajú takmer rovnako. Slovko takmer však znamená rozdiel práve v spomínaných textúrach a celkovo krajšom grafickom podaní. Hra beží na engine Bitsquid. Hra sa odohráva v slávnej ére Vikingov, takže aj oblečenie alebo aj dedinské domy sú prispôsobené dobe. Helmy, brnenia, zbrane a aj domy sú vznikom inšpirácie tejto na vojny a nálezy bohatej doby. Mňa osobne Vikingovia zaujímajú, takže mám z tejto hry veľkú radosť.

Predtým než sa dostaneme k najpodstatnejšej časti hry, k boju, tak musím spomenúť hudbu. Soundtrack tejto hry je jednoducho úžasný. Doslova vás vtiahne do eufórie hry. Soundtracku udeľujem veľké plus, pretože je skvelý na nabudenie v súboji, no dá sa počúvať aj pre relax. A aby som nezostal len pri hudbe, tak určite stoja za zmienku aj herné zvuky. Skvelé bojové pokriky, zvuk okolia pridávajúci na atmosfére, alebo aj hlas, ktorý vás sprevádza celou hrou od tutoriálu, kde vám hovorí čo máte robiť až po samotný boj, kde tento hlas burcuje a oznamuje všetky pozitívne alebo negatívne správy. Tu si môžete vypočuť ukážku z Deluxe Soundtracku:

Boj
. Najprv si povedzme kto vlastne bojuje. Boj sa odohráva medzi VikingamiSaxónmi. Saxónov by ste mohli poznať napríklad z histórie Veľkej Británie, keď obývali jej dnešné územia, kde sa o nich hovorí ako o Anglo-Saxónoch. Vlastne, aj na územiach dnešnej Veľkej Británie prebiehali boje práve medzi týmito dvoma národmi, takže to vlastne s hrou aj súvisí.

No späť k téme. Začneme od začiatku. Hra je čistý multiplayer, takže sa potrebujeme samozrejme pripojiť na server (veľmi dôležitá poznámka, ja viem). Máme viacero druhov serverov, napr. klasický deathmatch, v ktorom vyhráva tím, ktorý skôr dosiahne 100, 125 killov (záleží na počte hráčov, ktorí sa môžu pripojiť na server – až 64). No pribudol nový typ hry, Arena. Popravde, je môj obľúbený. Ide o klasickú hru, kde môžu hrať až 32 hráči, avšak hrá sa bez respawnu. Logicky vyhrá tím, ktorému zostane nažive aspoň jeden posledný hráč. Keď sa pripojíme na server, vyberieme si niečo ako frakciu ochranného zvieraťa, ospravedlňujem sa, ale skutočne neviem na čo to slúži. Potom si už konečne vyberieme charakter, za ktorý budeme hrať. Každé kolo si ho môžeme samozrejme zmeniť.

War of the Vikings 03 War of the Vikings 02 War of the Vikings 01

V hre sú tri hlavné bojové charaktery: lukostrelec, sekerník a klasický bojovník s mečom a štítom. Postupom hrania sa nám zvyšuje level, takže si potom odomkneme aj ďalšie 4 pozície pre vytvorenie vlastných postáv. Po výbere už ideme do hry. A tu je prvý kameň úrazu, spawn. Na začiatku je to v poriadku, jeden tím sa spawne na jednom kraji mapy, druhý na druhom. No problém môže vzniknúť po tom ako zomriete a spawnete sa na nejakom „checkpointe.“ A to sa tam už môže nachádzať jeden z vašich nepriateľov, takže sa musíte zmieriť s krutým a nespravodlivým spawn-killom.

A teraz k samotnému boju. Vo War of the Roses sa hráči sťažovali na nedoladený bojový systém, no vo War of the Vikings sa nemajú na čo sťažovať. Boj je značne oproti predchodcovi vylepšený, je rýchlejší a plynulejší. Na samom začiatku hry sa v tutoriáli učíte základy, a to: obranu, útok, špeciálny útok a zachádzanie s lukom a vrhacími zbraňami. Obrana a útok majú ten istý princíp. Na obranu držíte pravé tlačidlo myši a pohnete myšou do smeru odkiaľ sa na vás útok vrhá (buď vpravo, vľavo alebo hore). Takisto je to aj s útočením, akurát, že držíte ľavé tlačidlo myši. Žiaľ, War of the Roses som nehral, takže neviem aká mechanika súboja tam bola a ani z videí to neviem vyčítať, ale musím povedať, že tento princíp nie je vôbec zložitý a je skutočne skvelý! Je strašne jednoduchý, už sa len treba naučiť správne načasovanie a nejakú tú taktiku.

War of the Vikings 06 War of the Vikings 05 War of the Vikings 04

A aká bola moja prvá skúsenosť s týmto multiplayerom? Prvé tri spawny a hneď sekera v hlave. To čo sa predo mnou odohrávalo keď som prvýkrát hral so skutočnými hráčmi bol jeden nesmierny chaos a zmätok. Skutočne, nevedel som kam skôr skočiť a na ovládanie boja z tutoriálu som akoby úplne zabudol. Ale tento obraz hry sa o pár okamihov zmenil a dokonca som svoje druhé kolo v živote dokončil ako líder tabuľky. Bol som level 2 a preskočil som svojich spolubojovníkov, ktorí boli level 10 a vyššie. Práve toto je ešte na hre fascinujúce, že tu ani tak nejde o to kto má aký vysoký level, ale ide o taktiku, načasovanie a samozrejme ani trochu šťastia nesmie chýbať. Takže ak ste dobrý stratég so štipkou šťastia a máte zmysel pre správny čas, určite je táto hra pre vás.

War of the Vikings 09 War of the Vikings 08 War of the Vikings 07

Vyššie som spomínal odomykanie nových pozícií pre postavy. V menu si môžeme vybrať jednu z troch kategórií charakterov (lukostrelec, sekerník, bojovník) dať do rúk čokoľvek ak na to samozrejme máme peniaze a dostatočne vysoký level. Nájdeme tu všetko od sekier, oštepov, mečov až po vrhacie malé nože alebo sekerky. Vylepšeniu sa nedočkali len zbrane, ale aj samotná postava. Môžeme jej dať bradu aká sa nám páči, pridať plášť a zvoliť jeho farbu, vybrať helmu atď. Samozrejme všetko je o peniazoch, takže treba veľa hrať, ale hlavne vyhrávať. V hre si odomykáme aj určité vlastnosti postavy, ktoré si tiež musíme kúpiť. Pridávajú postave rýchlosť alebo silu úderov, proste klasika, ktorú poznáme už z PRG titulov. Musím ešte určite spomenúť to, čo tu dookola omieľam a to sú levely. Ak sa bojíte, že musíte pri hre stráviť dni aby ste boli jeden z vyšších levelov, tak nemajte strach. Body XP nabehujú dosť rýchlo, takže po troch hodinách hrania už kľudne môžete byť aj level 10.

War of the Vikings si môžete zakúpiť na Steame.
War of the Vikings
  • 7/10
    Vizuál - 7/10
  • 8/10
    Hrateľnosť - 8/10
  • 8/10
    Cena/Hodnota - 8/10
  • 10/10
    Hudba - 10/10
8.3/10

Ak hľadáte hru na relax, či ste nabudení na sekanie vôkol seba a kruté zabíjanie nepriateľov, tak určite pouvažujte nad kúpou. A ak ste dokonca hrali aj War of the Roses, tak vám táto jeho vylepšená verzia určite nesmie ujsť. Myslím, že vývojári urobili pekný kus roboty a priniesli nám naozaj skvelú hru s historickým nádychom, ktorá vás doslova prilepí na stoličku pri počítači na niekoľko hodín denne. Osobne pre mňa je to určite jedna z najlepších multiplayerových hier aké som kedy hral.

4.67 (3 votes)