Watch_Dogs – multiplayerové preview z E3

16 júna, 2013 Lukáš Kanik

Singleplayer vyzerá byť vo Watch_Dogs od Ubisoftu zábavný, ale tam to ešte len začína. Vieme, ako bude fungovať multiplayer.

Ubisoft vlastne stavil na dobrú kartu. Už samotná kampaň (aj keď sme stále z nej nevideli veľa) vyzerá byť prepracovaná a originálna, ale vývojári majú ešte väčšie ambície.

Určite ste všetci videli, ako sa hlavný hrdina Aiden Pearce dokáže nahackovať do každej elektroniky v Chicagu, či už to je mobil, notebook, bankové konto nešťastníka, semafory v meste alebo kamerový systém mestskej bezpečnosti CToS. Vďaka telefonu, ktorý drží vo svojich rukách môže ovládnuť všetko, čo je pripojené do siete a môže získať akúkoľvek informáciu.

Tak nejak sa táto téma týka aj nás, všetci sme prepojení a možno si to ani neuvedomujeme. Svet Watch_Dogs bude mať však niekoľko originálnych a zaujímavých prvkov, ktoré spoja aj hráčov medzi sebou.

    

Svoj herný svet – svoje mesto, v ktorom hráte singleplayerovú kampaň – totiž môžete otvoriť pre verejnosť, pre ostatných hráčov, ktorí sú práve aktívni. A to dvoma spôsobmi – v kooperatívnom režime, alebo v kompetitívnom.

Kooperácia prebieha aj v prípade, že váš partner práve nie je v hre, stačí ak má v ruke mobil

Ak si otvoríte hru do kooperatívneho režimu, to znamená, potrebujete napríklad pomoc pri úteku policajtom, môže sa k vám pripojiť náhodný hráč, ktorý je práve online vo svojej aplikácii na smartfóne, či tablete. Áno, do hry sa zapojíte aj v prípade, že sedíte v autobuse a máte internet. Spoluhráčovi vtedy príde výzva o pomoc od vás, pretože je okolo vás strašne veľa policajtov a vy proste nestíhate (niektoré schopnosti ovládať elektroniku sa nejaký čas dobíjajú).

Váš partner na telefóne, alebo tablete – či už je vzdialený stovky kilometrov, alebo sedí vedľa vás v obývačke – získa vtáčí pohľad nad celým dianím u vás v hre. Na displeji sa mu zobrazí nie len vaša poloha, ale aj poloha policajtov a všetkých zariadení, ktoré môže ovládať.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3IE1d7HmZuM[/youtube]

Na smartfóne si môže vybrať helikoptéru a vyradiť jej elektroniku, či zo zeme vysunúť zátarasy, čo zbrzdí policajtov. So svojim mobilom dokáže prakticky všetko, čo vy s mobilom Aidena Pearca vo vašej hre. Naopak, nemusí to byť práve hráč, ktorý vám chce pomôcť, ale škodoradostne vám uškodiť. Má tak moc vyradiť vaše vozidlo, alebo pred vami vypnúť semafory, vďaka čomu sa pri úteku ľahko dostanete do kolízie. Aby toho nebolo málo, môže sa vám vysmiať priamo v hre tým, že napíše odkaz na jednu z informačných tabulí v meste, teda sa jeho správa z mobilu prenesie vám do mesta, do hry.

Správanie hráčov na mobile nebude mať dôsledky v hre, avšak mobilná aplikácia ponúkne akýsi systém odmien a expov, ktoré by vám teoreticky mohli pridať nejakú tú drobnosť do normálnej hry, či peniaze.

Kompetitívny mód znie ešte lepšie, stanete sa paranoidní aj v alternatívnej realite

Kampaň môžete otvoriť aj online, pre hráčov, s ktorými budete priamo súperiť a zasahovať do spoločného mesta. Tento prechod zo singleplayeru do multiplayeru prakticky nepocítite, ak si totiž otvoríte hru pre multiplayer, vo vašom meste sa ihneď objaví nový hráč. Každý hráč hrá vo svojom meste za Aidena Pearca, ale ostatných hráčov vidíte ako náhodných obyvateľov.

    

Tu to začína byť zaujímavé. Živý hráč vo vašom meste dostane kontrakt na to, aby vám hackol mobil, zatiaľ čo vy si spokojne plníte misie v singleplayeri. Vy ako Aiden Pearce dostanete vtedy upozornenie, že niekto po vás ide a hackuje sa vám do mobilu. Druhý hráč vás však vidí ako náhodného obyvateľa a teda aj vy jeho vidíte ako náhodnú postavu v Chicagu. Treba si teda všímať, či vás niekto nesleduje, a či to náhodou nebude len šikovná AI, namiesto hráča, o ktorom si myslíte, že vás sleduje. Nájsť ho musíte pred tým, než ukazovateľ hackingu dosiahne 100%.

Ak si teda myslíte, že sa okolo vás nachádza skutočný hráč a nie len AI, máte možnosť ho odhaliť a jeho chytením zmažete kontrakt, ktorý dostal. Ak však vystrelíte len po AI, mierne to naruší vašu karmu v meste. Podobný systém fungoval v Assassin´s Creed, kedy sa hráči pohybovali v dave a jeden o druhom nevedeli až do momentu útoku.

Rovnako aj v multiplayeri môžete využívať všetky výdobytky svojho elektronického zázraku, takže sa kľudne môžete posadiť na lavičku, hacknúť kameru nad vami a poobzerať si chrbát, či ulicu za rohom, či tam práve nestojí podozrivá postava. V pohybe to vyzerá fantasticky a postup kampaňou môže byť okorenený práve o prvok realizmu a paranoje, ktorá vás prinúti si sledovať chrbát v prípade, že plníte jednu z náročnejších misií.

Spomenúť musím aj systém karmy v meste, ktorá s multiplayerom až tak nesúvisí, ale vaše správanie sa odzrkadlí na správaní obyvateľov. Aiden nie je žiadne neviniatko, ale niekedy máte možnosť si vybrať, či chcete misiu splniť brutálnym spôsobom, prestrelkou, či tichým postupom. Strážca zákona síce z Aidena nebude, ale často krát budete riešiť problémy obyvateľom, ktorým niekto ide po krku. Za kladné vybavenie si u ľudí navýšite kladnú reputáciu a budú vás mať radi.

Ak napríklad teda budete kradnúť auto pre svoju potrebu, nemusia zavolať policajtov, pretože vedia, že to je pre väčšie dobro. Ak v správach v TV kolujú o vás len negatívne informácie, obyvatelia automaticky budú volať policajtov, len čo vás spozorujú a teda aj ostatní hráči v multiplayeri budú na vás dostávať časté upozornenia a úlohy.

Je dosť možné, že Watch_Dogs bude bežať len always-online, pretože online možnosti tu úzko súvisia s behom mesta a s rozšíreným herným zážitkom. Autori však potvrdili, že kampaň Watch_Dogs budeme môcť hrať aj sami, no mne osobne sa spojenie hry s telefónmi a tabletmi pozdáva ako skvelý nápad. Každopádne som zvedavý, či bude multiplayer fungovať tak dobre, ako vyzerá a presvedčíme sa o tom na GamesCome, kde si hru určite vyskúšame.

Hra potom vyjde v Novembri na všetky staré aj nové platformy.

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Súvisiace články