Wolfenstein Youngblood – Recenzia PC verzie

Wolfenstein Youngblood

Spin-off Wolfenstein Youngblood sa našťastie nepredáva za plnú sumu.

Bethesda sa rozhodla zničiť ďalšiu značku, ktorá mala naštartovanú parádnu kariéru. Po úspechu Wolfenstein II: The New Colossus sa niekto nejakým spôsobom rozhodol, že spinoff Wolfenstein Youngblood bude dobrý nápad, hlavne keď z neho vyberú všetko to dobré z dvojky. Akoby si MachineGames nedokázali ustriehnuť vývoj, v spolupráci s Arkane a Bethesda ich proste dotlačila k tomu, aby vydali ďalšiu hru, do ktorej by mohli napchať mikrotransakcie.

Tak strašne veľa vecí je zle na tejto hre, že sa mi to asi ani nevmestí do recenzie. Alebo si na všetky proste nespomeniem, lebo som mal pri hraní také nervy, že by som najradšej na túto hru zabudol. Tak začneme príbehom. Ak sa vám páčil príbeh Wolfenstein II: The New Colossus, zabudnite, že podobnú porciu skvelých prestrihových scén dostanete aj tu. Celkovo je tu asi len šesť, či sedem cut-scén, ktoré majú dokopy menej ako pol hodinu, čo sa nedá ani len porovnať s 3,5 hodinami v dvojke. Postavy v Youngblood sú navyše tak nezaujímavé a zle napísané, že jediný zmysluplný dialóg povie asi len B.J. Blazkowicz.

Wolfenstein Youngblood sleduje príbeh dvoch dcér Blazkowica, ktoré sa rozhodnú hľadať otca, pričom sa predierajú ulicami Paríža. K týmto dvom postavám si nevytvoríte absolútne žiadny vzťah a to ani po desiatich hodinách hrania. Ich dialógové texty hraničia s trápnosťou a konverzácie medzi nimi sú až nevkusne primitívne. Tak veľa mohli vývojári využiť z konceptu dvojičiek Blazkowicza, že pre istotu nevyťažili nič.

Presne desať hodín trvalo v kooperácii prejsť kampaň, aj s pár extra vedľajšími misiami. Celý koncept hry je postavený na tom, že v uliciach Paríža je nutné plniť misie – pričom ich poradie si môžete zvoliť sami. Ide totiž o prvú hru Wolfenstein s „otvoreným svetom.“ V realite to nie je ale tak celkom otvorený svet, len niekoľko levelov, medzi ktorými môžete cestovať vďaka loadingu. A v každej zo štvrtí Paríža je roztrúsených niekoľko objektívov.

Tie sa ale často opakujú a nútia vás sa vracať na miesta, na ktorých ste už boli. Vždy, keď sa na nejaké miesto vrátite, presne tí istí nepriatelia sú naspawnovaní presne na tom istom mieste ako prvý krát. Často sa stane, že v rámci jedného levelu – bez loadingu – sa na rovnaké miesto naspawnujú nepriatelia, ktorých ste zabili pred piatimi minútami.

Frustrácia zo stereotypných súbojov

Systém misií a progresu navyše funguje tak, že sa vám postupne dvíha level postavy a zároveň sa dvíha aj level nepriateľov. Niektoré z misií majú pevne určený level nepriateľov, ktorí sú v podstate tí istí, len silnejší a odolnejší. Nedajbože vstúpite do oblasti, kde majú nepriatelia vyšší level ako vy – namiesto toho aby ste si vyskúšali výzvu, zažijete skutočnú frustráciu.

Zhruba v prvých dvoch hodinách hry sa zoznámite so všetkými druhmi nepriateľov, ktoré v Youngblood existujú. A po prvej misii označenej ako „Raid“ sa zoznámite aj s bossom, ktorý bude vo všetkých ostatných „Raidoch.“ Vývojári sa rozhodne nechceli moc narobiť a tak zrecyklovali nepriateľov po celý zvyšok hry, do všetkých misií a všade, kde ich mohli naspawnovať, ich spawnujú každých päť minút. Jediný rozdiel je v tom, že v pokročilej fáze hry dostanú Nacisti viac a viac brnenia. Až to vyzerá, že sa vývojári inšpirovali titulmi ako Division a Destiny a do hry nahádzali skutočné špongie na náboje. Takmer sa vytratil ten skvelý pocit z masakrovania rôznych nepriateľov a skôr ide o neustále sypanie nábojov do rovnakých cieľov. Tieto hra sa predsa vyznačovali tým, že ide o frenetickú akciu!

Kompletne zrecyklovali aj zbrane a tak sa oproti The New Colossus nedočkáte ničoho nového. Novinkou však je, že zbrane si môžete vylepšovať nie len po funkčnej stránke, ale aj vizuálnej. Skiny si môžete kupovať aj priamo na svoju postavu, hoci skiny na zbrane a postavy sú zamknuté za platobnou bránou mikrotransakcií. Možno práve preto bola vytvorená táto hra, aby sa dalo niečo zmonetizovať. Našťastie, momentálne sú platené naozaj len tie skiny, takže ja osobne sa nemám prečo hnevať.

Wolfenstein Youngblood nepozná žiadne checkpointy, ani zľutovanie

Keďže som hral Wolfenstein Youngblood výhradne v kooperácii, hodnotím práve túto zložku hry, vytvorenú špeciálne pre coop. Čo som pozeral niektorých Youtuberov, úprimne ľutujem každého, čo si to bude chcieť zahrať v sólo režime. Môj živý spoločník síce pri hraní nadával rovnako ako aj ja, ale aspoň ma dokázal oživiť v správny moment. Obe postavy majú totiž tri zdieľané životy. Keď sa minú tieto tri životy, celý, komplet celý level idete odznova. A či to trvalo 20 minút, alebo 40 minút, hre to je jedno – žiadny systém checkpointov tu neexistuje. Neexistuje tu ani taká primitívna vec, akou je mapa.

Naše hranie sprevádzali obrovské pôrodné bolesti v podobe výpadkov servera, sekania, lagov, grafických artefaktov a rozmazaného obrazu. Hra mi zvykla každých 5 minút kompletne zamrznúť a musel som ju hrať v okne. Občas som sa zasekol v teréne, alebo sa zasekla AI nepriateľov. Tí sú mimochodom tak primitívni, ako to v strieľačke len ide, bez taktiky, bez zmyslov, bez sebareflexie. 99% nepriateľov proste pochoduje priamo na vás. Prichytil som sa pri tom, že presne tak isto hrám aj ja – bez taktiky, bez zmyslov, bez sebareflexie.

Jediné, čo je pekné na tejto hre, je grafika. A aj to len preto, že je zrecyklovaná z predošlej hry a tak nevyzerá vyložene horšie, ale ani lepšie. Wolfenstein Youngblood vyzerá fakt dobre, vrátane efektov, ozvučenia a parádne detailných interiérov. Tu je fakt vidieť, že sa vývojári pohrali, ale nemali by sa radšej pohrať s hrateľnosťou? Zbytočných interiérov bolo v hre až tak veľa, že som ich postupom hry proste začal ignorovať. Ale to bude asi tým, že som to chcel za každú cenu dohrať, čo najrýchlejšie, nech trpím čo najmenej.

Nemôžem povedať, že to je jedna z najhorších hier, čo som hral. Miestami som sa bavil. Vlastne to prišlo až v posledných dvoch hodinách hrania, čo je ale celkom smutné. Okrem peknej grafiky a ozvučenia len ťažko hľadať na Youngblood nejaké výrazné pozitívum. Skôr ide o priemernú strieľačku s prešľapmi vývojárov a zlými dizajnérskymi rozhodnutiami. Najviac hre ubližuje až prílišný stereotyp a kopec technických problémov, ktoré ma naučili novým nadávkam.

Wolfenstein Youngblood si môžete kúpiť na XGames.sk

Wolfenstein Youngblood
  • 4/10