Wonder Blade

Wonder Blade – recenzia Switch verzie

9 novembra, 2020 Martin Popčák

Ak si myslíte, že klon hry nedokáže pobaviť, Wonder Blade vám dokáže, že to nemusí byť pravda.

Zlá príšera uniesla princeznú! Pomóc! Zachráňte ju! Klišé, ktoré si už popravde v hrách ani nevšímame. Od talianskeho inštalatéra až po štvoricu hrdinov túlajúcich sa fantazijným svetom tento problém riešili už asi všetci. Našťastie príbeh nie je to čo by vás k tejto hre malo lákať.

Mnohý z vás v nej pravdepodobne uvidia…, nechcem povedať veľmi podobnú hru ale asi sa tomuto slovnému spojeniu nedá v tomto prípade vyhnúť. Hráči ktorý sú oboznámený s hrou Castle Crushers, sa určite nebudú vedieť zbaviť pocitu že túto hru už predsa hrali, no pamätajú si ju trošku inak.

O príbeh sa ani netreba zaujímať.

Ako už bolo spomenuté, príbeh Wonder Blade je v tejto hre to nepodstatné. V zásade je to klasika. Princeznú unesú, antagonista s ňou uteká a do cesty vám stavia hromadu svojich prisluhovačov. Takto nejak dopadne príbeh hry, ak je na poslednom mieste. Nič sa na ňom nedá pokaziť ale nie je to ani nič zásadné. Aj napriek tomu sa vyskytne nejaká cutscéna, ktorá dokáže pobaviť. Čo príbehu chýba na originalite, to dobieha zábavou. Poďme ho rýchlo obísť a venovať sa iným aspektom hry.

Hack&Slash je jednoduchým popisom celej mechaniky.

Útok, skok, uhýbanie sa a zosielanie kúziel je všetko čo k hraniu potrebujete, aj keď nie vždy všetko funguje ako má. Proti bežným nepriateľom všetko úplne bez problémov, povedal by som že až veľmi a tým pádom je boj s nimi ako keby ani nebol. Vec sa mení pri bossoch. Pri nich mi prišlo divné, že to čo by som si myslel že mi pomôže nepomohlo a naopak. Keď som sa bossovmu skákavému útoku chcel vyhnúť kotúľom, zasiahol ma, ale keď som náhodou vyskočil a útoku sa vyhol, aj napriek tomu že boss cez môj hit box prešiel.

Skiny v hre nemajú len kozmetickú funkciu. Dodávajú aj mierne bonusy, ktoré však nie sú vždy viditeľné pri hraní. Citeľnejšie bonusy pridávajú zakúpiteľné zvieratá, skill pointy a atribute pointy. Zbrane poskytujú takisto významnú časť bonusov, no nanešťastie je len na šťastí, či vám v hre spadne lepšia zbraň ako máte.

Nehral som už túto hru náhodou pred desiatimi rokmi?

Počas celej doby hrania som sa nevedel zbaviť tejto otázky, ktorá mi chodila po rozume. Mal som z hry pocit, že vývojári stavili na osvedčenú hru Castle Crushers, ktorú si zobrali za vzor až príliš a urobili si v nej pár vecí po svojom. Okrem finisherov, ktoré zabijú nepriateľa okamžite, a špeciálnych výziev po dokončení oblasti, som tam nenašiel asi žiadnu vec, ktorá by mi nepripomenula už spomínanú hru.

Grafiku hry by som opísal asi nasledovne. Tuto vývojári stavili takisto na overenú vec. Nič svetoborné, ale podľa môjho názoru dobre zvládnuté. 2D postavy a ich animácie v 2,5D svete fungujú ako majú, textúry sú ostré a v krásnom kreslenom prevedení. To sa týka všetkého od kresleného pozadia, cez bossov až po textúry a animácie kúziel. Jediné čo by som vytkol po grafickej stránke je to, že tipy počas obrazovky načítania boli príliš maličké pri hre na obrazovke konzoly. Obrazovka načítania je dosť prázdna, čiže zväčšenie fontu by určite vôbec nevadilo.

Celkovo je hra Wonder Blade tým, čo si za túto sumu kúpite. Za miernu cenu dostanete príjemnú hack&slash hru, ktorá vás zabaví na niekoľko hodín, no po dokončení ju asi odložíte, zabudnete na ňu a už sa k nej asi nevrátite. Jej kúpou jednoducho nič nepokazíte.

Wonder Blade 14,99
  • 3/10
    Príbeh - 3/10