Metaworms NFT Team17

Worms Revolution – Recenzia

16 októbra, 2012 Made in Slovakia

Worms, hlavne Armageddon, patria k mojim obľúbeným hrám detstva, čo sa odrazilo na nezdravo strávenom čase pred monitorom. Pred pár dňami Team17 vydal Worms Revolution. Podarilo sa mu nadviazať na úspech predchádzajúcich hier?

V prípade, že ste o Worms ešte nepočuli tak v skratke, o čo ide. Worms je turn-based (ťahová) stratégia kde sa niekoľko znepriatelených skupín červíkov navzájom zabíjajú. K tomu im slúži bohatý arzenál zbraní od klasickej bazuky alebo granátu až po zábavné zbrane ako je super ovca alebo výbušná babička. Jednoduché a zábavné. A presne to isté nás čaká v najnovšom Worms Revolution.

Ani 2D, ani 3D, ale 2.5D

Tí, čo hrali Worms Armageddon alebo Worms Reloaded si hneď po zapnutí hry všimnú zmenu grafického engine. Ten už netvorí jedinečný kreslený 2D vizuál, aký bol vo Worms Armageddon alebo aj v naposledy vydaných Worms Reloaded, ale je plne 3D, aký poznáme z Worms 3D/4D ale v kombinácii s klasickým bočným pohľadom. Sprvoti som bol proti 2.5D grafike, veď kreslení Worms sú najkrajší (čo si stále aj myslím) ale rýchlo som si zvykol a prišiel na to, že to nieje vôbec zlé a Wormsom to celkom sluší. Mnoho hráčov kritizuje práve tento krok a nemám im to za zlé, lebo Worms pre mňa vždy znamenal aj jedinečnú kreslenú grafiku. Dajte ale hre šancu a objavíte v nej to čo je v každých Worms a tým je zábavné zabíjanie červíkov.

Dynamická voda, fyzické objekty

Pokiaľ ste už sledovali vývojársky kanál Team17 na Youtube tak vám nemohla ujsť najväčšia novinka vo Worms Reloaded. Tou je využitie dynamickej vody. Pod týmto názvom sa neskrýva nič iné ako to, že voda už netvorí len nemenné pozadie hry (alebo presnejšie podložie) vhodné na utopenie a instant kill nepriateľského červíka ale je už v rôznom množstve rozmiestnená po mape vo forme vodných dutín alebo jazier.

Je to výrazná zmena taktiky keď musíte brať do úvahy aj vodné zdroje vyskytujúce sa na mape. Beriem to ako pekné spestrenie hry a využívanie dynamickej vody som si veľmi obľúbil. Nejeden krát som totiž radšej odpálil neďalekú vodnú nádrž a nechal ju vytiecť. Vzniklý prúd vody je totiž dosť silný na to aby odplavil na skupinku nepriateľov a ešte viac poteší keď skončia v hlbinách okolitej temnej vody :)

Taktiež zatopenie pár nepriateľov vodou z vodnej pištole alebo leteckého bombradovania im spôsobí pár nových vrások na čele. Je ale dôležité rátať s tým, že táto dynamická voda nespôsobuje instant kill a pokus o utopenie môže skončiť veľmi nepekne pomstou z vodných hlbín. Teda ak sa dovtedy pomaly neutopí.

Jediným možným mínusom dynamickej vody je asi len to, že pripomína skôr nejaký veľmi hustý gél s vysokou viskozitou, takže často vidno malé guličky pripomínajúce skôr ortuť ako vodu. Neviem či to bolo cieľom vývojárov alebo je to nedokonalosť engine ale trochu mi to vadilo.

Objekty už nie sú dekoráciou

Ďalšou veľkou novinkou sú fyzické objekty. Ak si zaspomíname. tak v predošlých dieloch ak sa na mape vyskytovali nejaké objekty, neboli nič viac len ako grafické spestrenie, ktoré sa nesprávalo inak ako okolitá zem. Dynamické objekty sú ale skutočne samostatné objekty s jedinečnými vlastnosťami. Skrutka, fľaša, krabica jedu na krysy, podkova, mobilný telefón, skúmavka – to je len malý výčet predmetov pričom každý má nejaké jedinečné vlastnosti. Rozbitá fľaša zaleje všetko okolo seba vodou, jed na krysy pôsobí aj na červy a tak ďalej. A keď už nič iné tak môžte niekomu hodiť na hlavu skrutku napríklad pomocou lietajúceho taniera s vlečným lúčom.

Poslednou novinkou, ktorú by som spomenul než prejdem na samotný obsah hry, sú triedy. Kým doteraz sme mali k dispozícii len jeden druh červa teraz máme na výber až zo 4 druhov. Tu sa ale žiadne prekvapenie nekoná. Soldier, heavy, scout a scientist sú základnou zostavou hádam v každej hre.

Soldier je starý známy worm bez výhod aj penalizácii. Heavy je tank ako sa patrí, veľký a pomalý. Jeho veľkosť a váha sa neodráža len na sile jeho fyzických útokov a rýchlosti ale aj na horších leteckých schopnostiach takže treba použiť veľa dynamitu. Scout je pravý opak heavyho. Malý a rýchly ale nebezpečne ľahký takže i sebemenší výbuch ho pošle veľmi ďaleko. Posledným členom tímu je vedec. Nemá silu heavy-ho ani rýchlosť scouta, ba nieje silný ako soldier ale za to je vznikajúci v podpore tímu. Okrem toho, že na začiatku každého svojho kola pridá každému členovi týmu trocha života, tak postaví silnejšie automatické veže a elektromagnety.

Aby to nebolo dosť môžete si svoj tím odlíšiť od ostatných sadou klasických hlášok a náhrobných kameňov aj jednou z mnohých kombinácii čiapok, fúzov alebo okuliarov. Tých je našťastie toľko, aby to nedopadlo tak nešťastne ako v jednej nemenovanej hre (Team Fortress 2 :)).

Málo je ale herných prostredí. V základnej hre sú dostupné len 4: farma, kanál, močiar a pláž. Viac si ich nechali až na nadchádzajúce DLC. Toto ale nijak vážne nevadí a na zábave vám neuberie.

Interface v hre oproti predchádzajúcim dielom veľkou úpravou neprešiel a ani by som mu normálne nevenoval ani vetu ale je tu jedna veľmi vítaná úprava – zmena ukazovateľa života tímu. Ten už nieje len jeden súvislý pásik vo farbe týmu ale je rozdelený na niekoľko častí úmerných počtu živých členov tímu a ich zdravia. Takže jedným rýchlym pohľadom vieme odhadnúť silu nepriateľov a vybrať si najvhodnejší cieľ.

Dosť ale bolo teórie. Prejdime k praxi, teda k hraniu a ako to celé funguje dohromady. Nie je to žiadne prekvapenie. Je to zábava od začiatku do konca. Síce som za celú dobu hral len versus ale to nieje prekvapenie. Kampaň som totiž v tejto hre bral vždy až ako okrajové spestrenie hry a najviac som si užíval práve hru s kamošmi. Tu ale nastalo prvé vážne sklamanie. Z mne neznámeho dôvodu je veľkosť tímu obmedzená na maximálne 4 červov. To veľmi zamrzí hlavne pri hre menej hráčov. Tu objavíme ešte ďalšie obmedzenie a to len 4 hráči na hru. Takže v prípade, že si chcete zahrať len dvaja tak treba rátať s dosť prázdnou mapou, čo je škoda lebo banana bomb do skupinky skončil vždy masakrom hodným replay-u. A keď to už spomínam tak ma napadá, že za celý čas som nevidel replay. Neviem či som tak zle hral alebo by vynechali takto dôležitú vec.

Hru samozrejme nájdete na Steame.