Zookeeper Recenzia

ZooKeeper - Recenzia

Postav ZOO, chovaj zver, staraj sa o ňu a rob návštevníkov spokojných!

Hru ZooKeeper by som prirovnal k hre Planet Zoo, ale v Low poly grafickom štýle. V hre staviate ZOO, postupne si odomykáte nové budovy a zver tým, že získavate reputáciu plnením úloh ktoré vám hra dá, najímate zamestancov ktorý sa o vašu zver starajú a zároveň na tom samozrejme zarábate. No, aspoň sa o to teda snažíte.

Začínate na úplne malej mape, pomaly postupujete ďalej

V hre začínate na úplne malej mape/pozemku kde vám hra dá taký menší tutorial. Akonáhle ho dokončíte postúpite ďalej, kde si vás už hra nechá robiť čo chcete. V hre však máte 7 ostrovov. Začínate na úplne malom, a pokiaľ získate 3 hviezdičky na danom ostrove, tak vás hra pustí ďalej, na ďalši ostrov a pomaly postupujete ďalej. Hviezdičky získate splnením troch úloh a za každú úlohu máte jednu hviezdičku. V hre máte taktiež aj level, ktorý zvyšujete robením taskov ktoré vám hra dá. Vaša postava si pomedzi prechádzaním ostrovov píše denník, ktorý by sa dal nazvať takým menším príbehom. Takéto postupovanie ostrovmi sa mi celkom páči, ale hodila by sa aj možnosť začať na veľkej mape a nepostupovať ďalej, alebo aspoň nejaký sandbox mód alebo niečo také.

Hra má cez 40 zvierat od oviec cez dinosaury, každé si však vyžaduje niečo iné

V hre je slušný počet zvierat všetkých druhov, a každé potrebuje niečo iné. Lemury chcú napríklad dlhú trávu a rastliny. Jelene napríklad vysoké stromy a veľké kamene. Každému druhu zvieraťa postavíte vlastnú ohradu v ľubovoľnej veľkosti kde potom žijú. Keď zakúpite zviera a dáte ho do ohrady, hra vám ukáže, čo si dané zviera vyžaduje. Zvieratá majú taktiež aj svoje potreby. Potrebu jesť, potrebu mať čistú klietku alebo ich nechať skontrolovať zverolekárom, aby zviera nebolo choré. Tieto príkazy dávate svojim zamestnancom, ktorých musíte samozrejme aj platiť, a každý zamestnanec získava „levely“ a vďaka tomu mu môžete v jeho vývojovom strome dať nejaké dovednosti. Mne sa tento nápad celkom zapáčil, ale zamestnanci maju v ich vývojovom strome naozaj málo „vylepšení“ a tým pádom u nich máte všetko odomknuté za pár minút hrania. Taktiež mi prišlo, že zvieratám treba čistiť ohradu až veľmi často, pretože zákazníkom sa veľmi nepáči vidieť plno hnedých veľkých bobkov ktoré zvieratá v hre vylučujú takmer každú hodinu a tak im to treba až nadmerne často upratovať.

Zákazníci majú tiež svoje želania

Zákazníci majú svoje potreby a želania ktoré by ste im mali plniť, aby boli zákazníci spokojní. Každý zákazník ma dve želania, ktoré keď im splníte, budu s vašou ZOO spokojní. Napríklad chcú v ZOO stánok s hot dogmi a jelene. V hre môžete nastavovať ceny vstupeniek do ZOO, alebo napríklad ceny hot dogov. Máte tam však iba 3 možnosti ceny. Nízku, strednú a vysokú. V hre taktiež vylepšujete svoju vstupnú bránu do ZOO a vďaka tomu vyzerá lepšie. Nezistil som však, či to má nejaký vplyv na zákazníkov ako takých. Bohužiaľ mi prišli zákazníci ako nenaplnený potenciál keďže jediné čo s nimi môžete robiť, je pozrieť si ich dve požiadavky, a nič viac. Žiadny ukazovateľ spokojnosti, ani nič podobné.

Úlohy ktoré vám hra dáva, začnú byť po chvíli hrania stereotypné

Na hre som nahral len zopár hodín, ale aj tak som narazil na jeden dosť veľký problém. V hre nie je veľa úloh na plnenie, a po chvíli sa začnú opakovať. Hra vám zvyčajne dá za úlohu nakrmiť zvieratá, zahrať sa s nimi, nájsť ľudom stratené peňaženky a dať ich na miesto pre zamestnancov a podobne. Úlohy sa však veľmi rýchlo začnú opakovať. Hra vám občas dá nejakú novú úlohu, ale tá je zvyčajne kúpiť nový druh zvery. Toto je však za mňa asi jediný vážnejší problem hry, ale aj ten sa dá bez problémov vyriešiť aktualizáciou a pridaním nových úloh v nej.

Zookeeper

Spracovanie - 7/10

Gameplay - 6.5/10

6.8/10

Hra ZooKeeper je indie hra kde manažujete a expandujete svoju ZOO. V hre je zopár nedostatkov, ale aj tak je hra na indie titul zaujímavá, a má slušný počet contentu. Ak vás bavila napríklad hra Planet Zoo, hra ZooKeeper vás bude určite baviť.