Dying Light 2 Stay Human: Bloody Ties DLC - Recenzia
Bezbožná zábava musí fungovať aj v najtemnejšej hodine ľudstva
Techland sa o svoje hry po vydaní dlhodobo stará. O tom nás poľský vývojár presvedčil už pri prvom Dying Light. Všetko nasvedčuje tomu, že tento príjemný trend nastoľuje aj v prípade pokračovania svojej najúspešnejšej zombie mlátičky. Noví nepriatelia, výzvy a niekoľko mesiacov po vydaní aj prvé príbehové rozšírenie – BLOODY TIES.
Je dobré vedieť, že ľudia na bezbožnú a násilnú zábavu myslia aj počas apokalypsy. Pri náhodnom stretnutí so sympatickým mladíkom Cirom sa dozvedáme o takzvanej CARNAGE HALL. Zvedavosť v kombinácií s neodbytným Cirom Aidena presvedčia aby do legendami opradenej komunity nahliadol aj on sám.
Ako to už pri videohrách býva zvykom, nič napokon nejde podľa plánu. Namiesto obyčajného odreagovania v Carnagy Hall teda Aiden zahajuje misiu za účelom Cirovej záchrany. Proti plytkosti a jednoduchosti príbehu v podstate nič nemám. Veď predsa ide len o obyčajné DLC, ktoré nám hneď v úvode vylíči svoj hlavný zámer – zabaviť nás.
Slabý príbeh zbytočne odpútava pozornosť od náročných výziev
Z pôvodného RPG survival prostredia nás BLOODY TIES berie do o niečo akčnejších vôd. Približne v polovici som si ale začala hovoriť, že by sa celý hrateľný obsah do hry lepšie hodil bez príbehu...a možno zadarmo. Darovanému koňovi na chrup nepozeraj, povedala by som v takom prípade. Za tohto koňa však hráči zacvakali 10 eur. Poďme sa teda pozrieť na to, koľko obsahu vlastne s BLOODY TIES do hry pricválalo.
Predtým ako vôbec vkročíte do CARNAGY HALL, otestuje vás hra troma výzvami na pôvodnej mape. Ritný zvierač nám už Dying Light 2 precvičilo dostatočne....tak zrejme uvažovali tvorcovia pri vytváraní výziev. Áno, do dark hollow nás síce vyšlú počas dňa, keď je plná nakazených. Ďalšie challenge zas musíme pretrpieť počas noci, v čase kedy na pilgrima číha najviac nebezpečenstva.
Usporiadatelia výzvy vám však celú procedúru značne uľahčia požičaním arzenálu, ktorý z nakazených poľahky narobí zombie kašu. Získané medaily potom otvoria brány CARNAGY HALL – hlavného dejiska BLOODY TIES. Samostatná uzavretá lokalita má svoje vlastné pravidlá, fame rank, zbrane a kozmetické doplnky.
Trochu luxusu aj počas apokalypsy
Aby ste mali lepší obraz, CARNAGY HALL predstavuje gýčovú luxusnú budovu s bojovými arénami a vlastnými záhradami. Z prepracovaného open worldu Dying Light 2 sa teda primárne presúvame do arén imitujúcich svet Dying Light 2...Ani tým sa však nedá odoprieť svojské čaro. A musím priznať, šplhanie po náročnom rebríčku hierarchie CARNAGY HALL ma bavilo.
Sem-tam ma vyrušila klasická, (pre mňa) nudná generická dying light misia. Inak povedané – v Blood Ties dostávame ku kompetetívnym arenám aj dávku tradičného Dying Light. Ako negatívum tento krok nehodnotím, zároveň by som oveľa viac ocenila od tvorcov štipku originality a autenticity pre príbehové rozšírenie.
Poďme sa ale konečne pozrieť na to, čo hráča čaká v samotných arénach. SPECTACLE, CARNAGY, RUSH, FREAK FIGHT. 4 druhy výziev, každá vyžadujúca osobitý prístup. RUSH, ktorého cieľom je jednoducho čo najrýchlejšie prebehnúť všetkými checkpointmi snáď nemusím bližšie komentovať. Na podobne primitívnom princípe funguje aj CARNAGE, kde popri časomiere hľadáte a zabíjate označených nakazených.
Pod pojmom FREAK FIGHT si zas predstavte klasický boss fight so špeciálnymi typmi zombie. Azda najzaujímavejší a najkomplexnejší event, SPECTACLE, predstavuje imitáciu konkrétnej udalosti (napríklad bežný deň v Harrane kde chystáte pasce a zapínate generátory).
Vyššie úrovne výziev vám už priestor na chyby nedajú
Usporiadatelia Aidena síce vyzbroja ich vlastným loadoutom. Profitovať z nájdených itemov v aréne mu však zakázať nemôžu. Aj keď, tu vás rovno upozorním, že popri ubiehajúcej časomiere, hordách nakazených a neustálych naschváloch usporiadateľov (napríklad zhasínanie svetiel) bude priestoru na prečesávanie prostredia iba minimálne.
Za zmienku samozrejme stoja aj tri úrovne jednotlivých výziev – MEDIUM, HARD a NIGHTMARE. Pričom z hľadiska náročnosti hovorí názov poslednej úrovne sám za seba. Pokiaľ sa bavíme o podstate DLC Bloody Ties, teda výzvach, prevláda u mňa spokojnosť. 50% hry však pre mňa predstavovala zbytočná a repetitívna vata akú poznám z Dying Light 2 až priveľmi dobre.
Dying Light 2 Stay Human: Bloody Ties
Hrateľnosť - 8/10
Príbeh - 6/10
Atmosféra - 6/10
6.7/10
Verdikt
Bloody Ties prinieslo do sveta Dying Light 2 čerstvý závan originálnych a náročných výziev. Inovácie však tvorcovia zbytočne zabalili do vrstvy generických a repetitívnych misií.
Recenzovaná verzia: PlayStation 4
Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.
Zobraziť komentáre (0)
Komentáre
Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený
Prihlásiť sa