Dysterra - Recenzia
Prežiť na zničenej Zemi nikdy nebolo tak náročné ako teraz.
Hra Dysterra je Sci-Fi FPS Survival hra v Early Accesse, s možnosťou hrať PvP alebo PvE. Na Zemi bola objavená nová ruda s názvom Terrasite, ktorá je veľmi efektívnym zdrojom energie. Avšak postupom času, aj napriek upozorneniam od rôznych odborníkov, ľuďom začne byť jedno ako túto rudu ťažia, a zo Zeme spravia planétu, na ktorej sa nedá žiť.
Ľudia odcestujú do vesmíru, kde začnú žiť na takzvanom Orbise, čo je niečo ako viac veľkých vesmírných lodí pri sebe, na ktorých ľudia žijú. Avšak raz Oribisu začne dochádzať energia, a jediný spôsob, ako energiu získať, je vrátiť sa na Zem, a získať dostatok Terrasitu. A s plno ďalšími ľudmi, ste to práve vy, vybraný medzi ľudmi ktorí sa na zem vrátia a pôjdu Terrasite hľadať a doniesť ho naspäť na Orbis. Na planéte Zem na vás budú čakať samé nástrahy vrátane robotov ktorí túto Zem ochraňujú, alebo aj plno radioaktívných priestorov, ktoré vás dokážu zabiť. A presne kvôli tomu, to nebude vôbec jednoduché.
Avšak po tejto cutscéne hráte hru iba vy, a žiadny príbeh v hre nie je. Na začiatku si vytvoríte vlastnú postavu, vyberiete si medzi multiplayerom a singleplayerom a idete hrať. V singleplayeri vám hra ponúkne aj krátky tutoriál, ktorý vás nakoniec veľmi plynulo prevedie do otvoreného sveta. Európske online servery boli priemerne zaplnené, a určite sa vám nestane, že na serveri nikto okrem vás nebude.
Veľmi pekná grafika, no extrémne vysoké hardvérové požiadavky
Hra má na takúto Indie survival hru určite nadpriemernú grafiku. Odrazy, textúry, všetko vyzerá až na výnimky nádherne. Avšak hardvérové požiadavky sú taktiež až príliš prehnané. Odporúčané systémové požiadavky sú Intel Core I7-9700 a RTX 2070. Aj keď sme v roku 2022, toto mi príde ako veľký prepal. Optimalizácia je však prekvapivo slušná, aj keď zamrzí absencia Nvidia DLSS.
Herné mechaniky sú podobné hre Rust, no majú veľa vlastných prvkov, a mne sa tieto herné prvky veľmi páčili.
Gameplay v hre, kde hodnotím najmä gunfighty bol priemerný. Umelá inteligencia trochu zaspala dobu, a to ako pri zvieratách, tak aj pri robotoch, a pohyb je v hre veľmi divný. Avšak aj keď je väčšina herných mechaník akoby zo survival hry Rust, sú skvelo poupravené, a v hre sú aj originálne mechaniky.
Ťaženie materiálov, stavanie základne, craftenie vecí, všetky tieto veci su skvelo premakané a premyslené. Čo sa týka súbojov proti umelej inteligencii, roboti ktorí nemali žiadnu strelnú zbraň, sa dali zabiť veľmi jednoducho. Avšak ak proti vám bojuje robot so strelnou zbraňou, je veľmi ťažké ho zabiť aj pri súboji jeden na jedného. Takže čo sa týka umelej inteligencie, za mňa ju určite treba trochu vybalancovať, čo ale zopár aktualizácií určite vyrieši.
No ale kde ma hra naozaj začala baviť, je pri vylepšovaní postavy. Strom schopností, dobývanie rôznych základní, získavanie rôznych predmetov, plnenie úloh od hry, vyrábanie kvalitnejšieho vybavenia, hľadanie si potravy, atď.. To všetko je zábava na pár stoviek hodín. Dostať sa do Endgame určite nebude jednoduché, čo môžem posúdiť po tých hodinách, čo som na hre nahral. Treba sa pripraviť na veľa umierania pri prechode hrou.
Taktiež musím pochváliť mechaniku stavania základne, a jej postupné vylepšovanie, ktorá je však takmer úplne okopírovaná z hry Rust, a tak nemôžem povedať, že by to bolo niečo originálne. Avšak funguje veľmi dobre, ale nemôžem za jeho vymyslenie pochváliť autorov.
Pohyb s postavou je veľmi nereálny, a dokážete tam napríklad spamovať skok, a tak ísť rýchlejšie, ako keď by ste normálne šprintovali. Podľa mňa, by mohlo tento problém vyriešiť pridanie výdrže postavy do hry.
Bugy dokážu hru naozaj znepríjemniť
V early access verzii Dysterra je dosť veľký počet bugov. Či už od tých, že vám pri prvom zapnutí hra nedovolí zadať polovicu nickov z „neznámeho dôvodu“, po tie v gameplayi, ako sú zvieratá, ktoré behajú na mieste, alebo ich kroky ktoré je počuť na sto metrov, či to, že ich mŕtvoly sa kotúľajú ešte 20 metrov po ich zabití.
Alebo roboty, ktoré sa prepádavajú pod zem, alebo behajú splašene do kola. Toto su však všetko chyby, ktoré sa dajú aktualizáciami odstrániť. Taktiež treba myslieť na to, že hra je v Early Access, a tak s týmito chybami treba počítať.
Dysterra
Grafika - 8.5/10
Gameplay - 7/10
Herné mechaniky - 9/10
Ovládanie - 5/10
7/10
Verdikt
Hra Dysterra je hra s veľkým potenciálom a so skvelým prístupom autorov ku hre. Avšak aktuálne je v hre dosť veľa bugov, a na slabších zostavách si túto hru určite nezahráte. Ale ak ste fanúšikom hry Rust, túto hru určite odporúčam skúsiť.
Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.
Zobraziť komentáre (0)
Komentáre
Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený
Prihlásiť sa