Hubris Recenzia

Hubris - Recenzia

Jedna z najkrajších hier na VR.

Hubris je Sci-Fi akčná príbehovka od malého štúdia Cyborn B.V. a je to ich prvá hra vôbec. Ako si z týmto dlho očakávaným VR titulom poradili?

V príbehu ide o to, že nováčik organizácie Triple-O (vy) bol zaslaný na misiu do systému „Twin Planet“ aby našiel agentku Cyanha. Gameplay vás postupne prevedie rôznými mechanikami medzi ktorými je hlavne lezenie a plávanie, ale aj strieľanie rôznych nepriateľských monštier alebo dronov a počas toho si budete užívať nádhernú grafiku hry. Sú tieto mechaniky ale vôbec dobre urobené?

Titulný obrázok Youtube videa s názvom Hubris Launch Trailer

Hubris Launch Trailer

Hra má veľmi veľa mechaník, ktoré však nie sú úplne dotiahnuté do konca

Plávanie, lezenie, strieľanie, házdanie a na plno ďalšieho v hre narazíte počas príbehu. Bohužiaľ aj keď hra ponúkne veľa mechaník, veľa z nich nie je dotiahnutých do konca a majú veľa nedostatkov. Pri plávani musíte hýbať rukami ako keby ste naozaj plávali avšak je dosť neprirodzené a veľakrát neúmyselne narazíte o dno, alebo pôjdete tám kde ste nechceli pretože nedokážete ruky nasmerovať tak, ako po vás hra chce, aby ste plávali presne tam, kde chcete.

Liezť dokážete aj máchaním rúk a to oveľa rýchlejšie, pretože ruky sa vám „pripevnia“ o najbližší bod kde sa dokážete chytiť a tak túto mechaniku dokážete zneužívať pre vaše dobro. Strieľanie je tiež celkom nepresné ale keď si na to zvyknete, dá sa celkom dobre strieľať. Nedá sa to však porovnávať s inými hrami kde je to strieľanie na úplne inej úrovni. Avšak napríklad hádzanie je podľa mňa celkom presné a dokážete veci hodiť presne tam, kde chcete.

Gameplay plný zaujímavých segmentov, ale aj segmentov kde sa dlho zdržíte, pretože neviete čo máte robiť

Gameplay je naozaj zaujímavy, avšak niečo mu chýba. Nejdeme riešiť herné mechaniky, pretože tie sme riešili pred chvíľou, ale skôr to, ako ma hra bavila a čo v nej vlastne môžete robiť. Na začiatku, pri štarte príbehu vám hra ponúkne tutoriál ako je už pri VR tituloch zvykom, avšak nie je ničím výnimočný ani zaujímavý.

Naučí vás základné mechaniky a ovládanie. Páčil sa mi však plynulý prechod z tutoriálu do príbehu. Počas celej vašej výpravy vás bude sprevádzať lietajúci robot, cez ktorý na vás bude rozprávať kapitánka z lode. Nepáčilo sa mi však to, že častokrát som nevedel čo mám robiť, pretože robot mi to raz povedal a aj to mi to veľmi nevysvetlil, alebo niekedy ani vôbec nič nepovedal a potom iba lietal za mnou a bol ticho. Žiadne nápovedy kde mám ísť, alebo čo mám robiť.

Aspoň že priestor bol stále uzatvorený a nemohol som behať po celej mape keďže hra nie je open world, čo však nie je skoro žiadna VR hra. Avšak ešte viac ma štvalo to, ako to vývojári odflákli, keď som zistil, aký mala daná aktivita potenciál. Strieľanie monštier bolo priemerné a skôr ma veľakrát vystrašili hlavne v tmavších častiach mapy, kde som tú hru mohol pomaly nazvať horrorovou. To ma však veľmi pohltilo do hry čo ma teší.

Healovanie fungovalo na báze jedla a taktiež máte v hre batoh kde si rôzne veci môžete ukladať. V hre je aj crafting, avšak len pri daných stanicách pre rôzne veci, kde ich môžete vyrábať. Napríklad lano v hre urobíte tak, že ulovíte chobotnice a ich končatinu dáte do stroja, ktorý vám z nej urobí naťahovacie lano, ktoré viete prepojiť s dvoma bodmi, a následne po ňom preliezť. Viete taktiež vyrábať napríklad jedlo z rastlín, alebo z rôznych materiálov batérie do vášho robota. Je toho naozaj dosť, avšak bohužiaľ je celkový gameplay po čase repetetívny čo na ňom uberá z akéhosi pohltenia. Naozaj ma nebavilo liezť každých 5 minút.

Grafika je asi najkrajšia zo všetkých VR hier

Grafika je naozaj úchvatná. Nie je tajomstvom že sa s ňou vývojári vychvaľujú, ale naozaj na to majú dôvod. Odrazy, tiene, textúry, to všetko vyzeralo na VR hru až veľmi pekne. Asi aj to ma pri hre dosť držalo. Hlavne odrazy vody a tiene boli nádherné. Avšak grafika nie je všetko a to ukazuje práve táto hra. Kochať sa okolím, keď stále robíte to isté, tiež nie je veľmi zaujímavé.

Ovládanie občas blblo, avšak po opravách by mohlo byť na celkom slušnej úrovni

Veľmi rád by som povedal, že ovládanie v tejto hre bolo skvelé. A to aj bolo, pokiaľ všetko išlo ako má. Pokiaľ v hre prejdete rukou cez textúru, ruka sa vám zastaví a hra vám začne ukazovať vaše ovládače. Avšak veľakrát aj pri lezení aj pri rôznych činnostiach sa mi z ničoho nič začal objavovať môj ovládač. Chytanie predmetov tiež nebolo dokonalé a to nehovorím o rukách ktoré občas vyzerali, ako keby som ich mal dolámané aj keď som ovládač držal prirodzene. Taktiež ako som písal vyššie pri gameplayi, plávanie, lezenie a podobné činnosti boli nie veľmi domakané.

Aktualizácie odstránili bugy, ale zároveň pridali nové

Hru som skúšal aj po rôznych aktualizáciách. Po niektorých som si všimol že nejaké chyby odstránili, ale zas aj nové pridali. Napríklad, po každom checkpointe kedy sa hra ukladala, sa aj sekla. To pridal až nejaký update ktorý zas opravil iné chyby. Bug s ovládačmi, o ktorom som písal vyššie je stále neopravený aj po dosť nových aktualizáciách. Taktiež aj problém s rukami a chytaním predmetov je stále neopravený.

Hubris

Grafika - 9.8/10

Gameplay - 7/10

Ovládanie - 4/10

6.9/10

Hra Hubris je z polovice skvelá príbehová hra na VR a z tej druhej zas hra ktorej niečo chýba a ktorá nedotiahla veľa vecí k dokonalosti. Taktiež má Hubris až nadmerne veľa bugov a bude si treba počkať, kým si tento VR titul budete môcť zahrať bez bugov. Určite neodporúčam si Hubris kupovať za plnú cenu, ale skôr si počkať na zľavu.