Injustice 2 Recenzia_10

Injustice 2 - Recenzia

Ako zapôsobilo Injustice 2,  pokračovanie bojovky z prostredia DC Comics?

Profilový obrázok autora článku - Redakcia Redakcia

V posledných rokoch sa nám so superhrdinami doslova roztrhlo vrece. Či už je to na plátnach kín, alebo v televíznych seriáloch, komiksoví protagonisti  tvoria neodlúčiteľnú súčasť kinematografie. No filmy a seriály ani zďaleka nie sú jediné prvky, kde možno postavy so superschopnosťami hľadať. Výborným oživením je kombinácia herného žánru s komiksovým, čo nám už dávno potvrdila napríklad Batman: Arkham séria, alebo Marvel vs. Capcom. Veľmi nádejne vyzerá tiež nový Spider-Man, no príkladov už bolo dosť. Poďme si teda posvietiť na novinku od štúdia NetherRealm, zodpovedného za Mortal Kombat sériu, ale aj predchádzajúci diel Injustice: Gods Among Us.

Príbeh v Injustice 2 nás dostane do času, keď je Superman už 5 rokov po zatknutí. Z bývalého ochrancu a spasiteľa je teraz zločinec, ktorý sa nachádza v cele, pod neustálym dohľadom červenej hviezdy. Ľudstvo sa ho pochopiteľne obáva a jeho bývalí prívrženci sú rozdelení do dvoch táborov. Na tých, ktorí sa snažia o jeho oslobodenie a pochopiteľne, na ich odporcov. Spomedzi antagonistov, ktorí tvoria ďalšiu skupinu, je hlavnou postavou Brainiac, jeden z najnebezpečnejších a najničivejších zloduchov v DC univerze. Práve spomínaný Brainiac je zodpovedný za skazu Kryptonu, Supermanovej domovskej planéty. Stálicou v boji proti Supermanovi je Batman, ktorý je odhodlanejší predísť ďalšej katastrofe aj za cenu straty dôvery svojho syna, ktorý ako viete stvárňuje postavu Robina.

Vzťahy medzi postavami sa neustále kryštalizujú, menia a spájajú, no nie je to nič neočakávateľné. Stačí nám vidieť zo dve, tri komiksovky a vydedukujeme, že sa nakoniec spoja proti úhlavnému nepriateľovi. V kampani sa dočkáme súbojov, kde sa stretnú svoje odveké nemesis, ale aj random postavy, ktoré spolu síce z phľadu univerza nesúvisia, no pohľad na to, ako sa mlátia hlava nehlava si naozaj užijete. Spomedzi stálych protipólnych dvojíc možno nájsť Flasha a Eobarda Thawna (Reverse Flash), Wonder Woman a Minervu alebo Green Lanterna a Atrocita, ktorý je v hre novou postavou.

Gods Among Us, ktorý predstavoval prvý diel hry, nám ukázal prepletačku medzi dvoma alternatívnymi vesmírmi. Druhý diel je sústredený výhradne na jeden, no prostredí sa dočkáte viac než dosť, či už ide o Gotham, Atlantis alebo Gorilla City (a samozrejme mnoho ďalších). Počas príbehovej kampane sa dostanete do kože rôznych postáv, či už znýmych z predošlých hier, filmov a seriálov, no pribudnú aj nové, menej známe tváre. Príbeh ponúka 12 kapitol, vyše 70 konfrontácií. Síce nebudete mať možnosť si vyskúšať boj za každú z ponúkaných postáv, no to pokojne napravíte po prejdení single player kampane.

Na pochopenie a plné vychutnávanie hry nie je absolútne potrebné aby ste boli znalec komiksov a poznali origin každej jednej postavy. Jasné, pomôže vám to si predstaviť postavu, alebo prostredie, v ktorom sa boj odohráva v lepšom svetle, no absolútne to nie je nevyhnutné. Dôležitou vecou, ktorú možno konštatvať je rozdiel medzi prvým a druhým dielom vo forme krvilačnosti a brutality. Nečakajte však žiadne lámanie chrbtice, odtrhnutie končatín či preseknutie tváre, ako v Mortal Kombat X. Fatality tu síce nenájdete, no špeciálne útoky a kombá stoja vážne za to.

Práve príbehová stránka hry vás položí do kresla a predvedie vám technické a grafické kvality hry. Perfektne spracované animácie medzi súbojmi vás donútia zabudnúť, že ide o videohru a miestami si pripadáte ako v kine. Hudobnú stránku zastupuje klasický soundtrack remastrovaný do novšieho rúcha, je temný a ponurý, jednoducho umocňuje výborný zážitk zo súbojov. Čo sa týka dabingu, hviezdna kvalita sú jediné dve slová, potrebné na jeho opísanie. Kevin Conroy v úlohe Batmana, Tara Strong v úlohe Harley Quinn alebo mená ako Alan Tudyk, Grey DeLisle, či Laura Bailey. Jediná škoda v oblasti dabingu je, že v tomto titule si nemôžeme vypočuť psychopatického Jokera, ktorému v Arkham sérii prepožičal hlas hviezdny Mark Hamill.

Príbeh je teda naozaj nadupaný. Grafika, zvuk, dabing, hudba a samozrejme hrateľnosť vám prinesie výborný zážitok z hry. No čo s ostatnými hernými možnosťami? Herné módy vo fighter hrách samozrejme zastupuje multiplayer pre viacerých hráčov. Kto z nás sa nevyžíva v tom, ked' môže poriadne "virtuálne prefackať" kamaráta, či už sedí vedľa neho v kresle, alebo cez online multiplayer. Okrem kampani, multiplayeru (či už online alebo na jednej obrazovke) nám Injustice 2 ponúka radu ďalších možností. Ak vám niečo hovorí herný mód Living Towers z Mortal Kombat X, mód Multiverse v novom Injustice Vás môže zaujať. Ide o súhrn výziev, ktoré sa menia v určitom časovom cykle. Nájdete výzvy dostupné po niekoľko hodín, ale aj celodňovky. Tento herný mód je výborný pre farming nového vybavenia a prvkov pre vzhľad vašej postavy.

Týmto sa dostávame k jednej z najprelomovejších noviniek, ktoré tento titul prináša. Doteraz nebolo možné si zmeniť farbu, brnenie, či masku svojho obľúbeného komiksového hrdinu. Injustice 2 nám to ale umožňuje. Zmeny, ktorým podrobíte postavu sú dostupné pre všetky herné módy mimo kampane. Meniť môžte masku, prípadne helmu postavy, chrániče na nohy a ruky, torzo a špecifické predmety priradené k jednotlivým postavám. Pre Robina to je napríklad meč alebo palica, pre Wonder Woman je to jej štít. Zmeniť môžete aj farbu celej postavy, alebo nahodiť na ňu kompletný oblek. Pre Flasha je k dispozícii Reverse Flash, pre Cyborga Grid.

Čím viac s danou postavou hráte, tým vyššie sa posúvate s levelom postavy, no aj globálnym levelom profilu. Preto, kým sa dostatočne "vyskillíte" so všetkými postavami, tak vám to zaberie kvantá času. Tieto RPG prvky sú vítanou zmenou, pretože povedzme si na rovinu, hrať dookola s rovnakou nezmenenou postavou je zábavné asi tak na jeden, dva dni.

Tieto alternatívy k postavám sú dostupné pre viacerých protagonistov hry. Farby a jednotlivé súčasti výbavy dostávate vo forme balíčkov - mother boxov. Na základe úrovne boxu vám budú náhodne vygenerované časti zbroje pre rôzne postavy. Zbroj je rozdelená na úrovne, od prvej po 20tu, čo sa vzťahuje k úrovniam postáv. Tento prvok je naozaj zaujímavý, málokedy sa preto stane, že narazíte na rovnako vyzerajúceho hrdinu, akým ste vy. Postavy máte k dispozícii všetky a to od začiatku hry. Škodou ale je, že niektoré tváre sú oznámené až pre DLC dodatky, ako napríklad postava Red Hood.

Celkovo je zo základnej časti hry k dispozícii 28 postáv, z čoho vyše polovica je nových. Našli by sa prípady, kedy tvorcovia možno siahli pri výbere postáv nezmyselne (Atrocitus, Black Canary) a mohli vybrať, resp. nechať  zaujímavejšie postavy (General Zodd, Riddler, Deathstroke, Diablo,..). No uvidíme, čo si pre nás pripravia vo forme ďalších DLC.

Okrem spomínaného Multiverse módu, je novinkou v Injustice 2 aj mód AI Battle Simulator. Ide o mód, v ktorom si hráči po celom svete zvolia troch hrdinov a nechajú ich bojovať proti iným trojiciam. Celý súboj je počítačovo simulovaný, no Vy sa naň môžete dívať. Ak vás simulácia začne nudiť, k dispozícii je zrýchlenie bud' dvojnásobné alebo štvornásobné. Počas vašej neaktivity vás v tomto móde samozrejme môžu napadnúť iní hráči so svojou trojicou postáv, to sa však vo väčšine prípadov končí Vašou prehrou. Je to spôsobené tým, že máte na výber proti komu, resp. koho na súboj vyzvete a logické je, že každý si vyberie slabšieho nepriateľa.

Clash, ktorý v predošlom diele nehral až tak technickú úlohu, je omnoho premakanejší. Ide o mechanizmus, pri ktorom sa do seba protivníci zakliesnia v tesnej blízkosti a pomocou nazbieranej úrovne energie k špeciálnemu útoku sa môžu pripraviť o healthy, alebo ich získať späť. Povedal by som, že Clash v Injustice 2 mnoho krát rozhoduje o výhre a prehre v danom duely. Preto je niekedy rozumnejšou voľbou Clash prehrať, a následne protivníka otestovať v reálnom boji s minimom stratených healthov.

Samozrejmosťou sú špeciálne útoky, pri ktorých ide o peckovo spracované animácie. Flash Vás zoberie na prechádzku do minulosti, pričom vás zmláti vašim "minulým ja", Joker vás preverí v masakrálnom útoku, ktorý sa nesie v znamení mučenia Jasona Todda. Batman nás klasicky ohúri svojimi vychytávkami, Swamp Thing zasa využije silu prírody a rastlinami vás zviaže, obije o každú hlinenú stenu a zošľahá lianami. To sú všetko iba malé príklady dostupných verzií finálnych útokov, ktoré s postavami môžete využiť.

Ak ste charakteristikou toho typu, ktorý si kupuje bojové tituly kvôli multiplayeru, určite vás Injustice 2 nesklame. Multiverse, klasický 1vs1 multiplayer mód a AI Battle Simulator dopĺňa ešte niekoľko noviniek. Jednou z nich je King of the Hill, kde sa hráči predbiehajú medzi sebou o prvú pozíciu. Priznávam, po dlhom čase je hranie už viacmenej motivačné. Tým myslím, že si pár hier zahráte iba kvôli novému brneniu, farbe, či vyššiemu levelu a nie kvôli pôžitku z hry. No tento pocit je len krátkodobý, neprejde dlho času a už máte chuť sa znova s niekym popasovať v bitke superhrdinov.

Ak máte kamaráta, s ktorým si chcete hranie Injustice 2 užiť na plno, je pre vás pripravený Guild systém. Spojte sa s priateľmi do guily a spracúvajte skupinové výzvy, za ktoré obdržíte ďalšie ocenenia. Síce pre hráčov s menším levelom táto možnosť nie je sprístupnená hned' od začiatku, no pár hier to vybaví a vy si môžte užívať spoločnosť ostatných hráčov.

Možno sa pýtate, ako je možné hrať multiplayer hned' od začiatku ako nováčik, ked' môžete kľudne natrafiť na plne vylevelovaného oponenta. S týmto sa tvorcovia popasovali veľmi jednoducho a efektívne. Pred začiatkom zápasu, si totižto môžete navoliť, či chcete aby vaša výzbroj ovplyvňovala silu a rýchlosť, alebo aby slúžila iba ako kozmetická záležitosť vkusu. Okrem tejto možnoti, vám je k dispozícii tzv. predpoveď chodu zápasu. Ide o automatickú generačnú predpoved' počítača, aké sú vaše šance v určitom boji. Taktiež vidíte súperov ping, úroveň postavy a profilovú úroveň. Ak nechcete aby sa vám určitý boj počítal do osobnej a komunitnej štatistiky, jednoducho možnosť označíte za vypnutú a štatistiky ostanú nedotknuté.

Vrásky na čele mi však robil prvok vyrovnanosti postáv. Na šťastie, obával som sa zbytočne. Postavy sú vo väčšine prípadov vybalansované, kde chýba sila, tam sa priráta rýchlosť alebo iné schopnosti. Záleží len na schopnosti ovládať danú postavu, ovládanie combo úderov a špeciálnych techník. Je pravdou, že nie každá postava Vám sadne, no vo väčšine ak s postavou vydržíte niekoľko prehier, tak sa do toho postupne dostanete a pôjde to.

Celkovo predstavuje Injustice 2 náramne perspektívny titul, pochopiteľne z pohľadu hrateľnosti minimálne rovnako dobrý ako séria Mortal Kombat. AAA titul, ktorý sa oplatí vlastniť, nie len ak ste fanúšikom komiksov, ale aj fighteroviek. Nebojte, nejde o obyčajnú priemernú bojovku skladajúcu sa z repetetívnych bojov, ktoré omrzia po pár hodinách hrania. Príbeh v hre je naozaj spektakulárny, multiplayer, ktorý ho dopĺňa je takisto perfektný, s mnohými možnosťami ako využiť jeho pravý potenciál. Nové RPG prvky v podobe úrovní, zmeny výzbroje a vzhľadu postavy sú krásnym príkladom toho, čo tomuto žánru chýbalo. Z môjho pohľadu: Absolútne neľutujem ani jednu minútu strávenú pri tejto hre, ide o titul, ktorý sa nevidí tak často a má čo ponúknuť. Injustice 2 zapôsobilo vo hviezdnom svetle, uvidíme s čím sa vytasí Tekken 7, obhajca koruny bojoviek v hráčskej komunite.

Injustice 2

Príbeh - 10/10

Multiplayer - 9/10

9.3/10

Injustice 2 je perfektná fighterovka, ktorej nejde je takmer nič vytknúť. Od výborného grafického spracovania a anímácií s hviezdnym dabingom, až po príbehovú stránku hra disponuje širokým repertoárom možností, ktoré vás pohltia na dlhé hodiny hrania.

Profilový obrázok autora článku - Redakcia

Redakcia

CentrumHer.eu je pôvodne český projekt založený v roku 2009. Dnes web vedie skupinka nezávislých autorov bez nároku na honorár a denne vám prinášame aktuálne novinky, zaujímavosti, trailery aj recenzie zo sveta videohier.