Posledná epizóda

CH Podcast #GamesCom Špeciál - Prvý deň, Opening Night Live

23. August 2023

V dnešnej epizóde nahrávanej v bojových podmienkach hotelovej izby vám Lukáš a Marek porozprávajú o tom, ako vyzerá developerská konferencia či rozostavané výstavisko v Kolíne.

A taktiež preberú to najzaujímavejšie z Opening Night Live, ktoré bolo doslova prepchaté skvelými hrami.

Monster Hunter Rise Recenzia PS5

Monster Hunter Rise - Recenzia

Po roku na PC táto hra prichádza aj na konzoly.

Profilový obrázok autora článku - Marián Balint Marián Balint

Herná séria Monster Hunter tu už nejakú dobu je, ale nikdy ma nijako nelákala. Avšak nedávno som dostal možnosť si ju zrecenzovať, tak som tejto sérii dal šancu po prvý krát. Musím povedať, že neľutujem.

Titulný obrázok Youtube videa s názvom Monster Hunter Rise Trailer

Monster Hunter Rise Trailer

Od prvého momentu som nasával skvelú atmosféru hry

Hneď ako som si hru zapol, zaujal ma chytľavý soundtrack, ako aj grafické spracovanie, ku ktorému sa dostanem neskôr. Na začiatku si vytvoríte vlastnú postavu, ako aj svojich dvoch spoločníkov ktorí sa volajú „Palamute“ a „Palico“, čo sú vlastne pes a mačka. Tí vám budú pomáhať celým priebehom hry.

V príbehu ide o to, že sa stanete lovcom, ktorý má ochraňovať dedinu Kamura, pred rôznymi monštrami. Hneď na začiatku vám hra predstavila dedinu, ktorá naozaj žila a bavilo ma sa s každým zoznamovať, a obzerať sa po dedine ktorá vyzerala nádherne. Hra vám postupne všetko vysvetľovala a ukazovala počas toho, ako ste počúvali skvelý soundtrack. 

Combat systém sa mi veľmi páčil, ale niečo mu chýbalo

Základy combat systému sú super. Trochu mi to pripomínalo combat systém z Dark Souls 3, ktorý bol skvelý. Avšak mal som pocit, že niečo tomu combat systému chýba. Keď som bojoval s tou istou zbraňou dlhšie, bolo to pre mňa stále to isté a je jedno, s akým monštrom som bojoval. Výmena zbrane bola stále niečo nové. Avšak po pár misiách ma tá zbraň prestala baviť a vymenil som ju opäť za niečo iné. Aj keď som si vymenil zbraň, stále to bolo to isté dokola. Áno, v combate máte veľa možností ako monštrum zabiť. Či si odchytiť iné monštrum a ovládať ho, alebo používať luk a šíp, vášho psa a podobne, ale stále to bolo jedno a to isté dokola, až na výnimky bossfightov.

Prišlo mi však, že pri combate máte príliš veľa výdrže hneď od začiatku hry a vôbec ňou nemusíte šetriť. Ak by vám náhodou došla po dlhom fighte, stačí si dať jeden energy drink a idete ďalej. Je to trochu škoda, pretože si tú staminu vôbec nemusíte manažovať ako napríklad pri vyššie zmieňovanom Dark Souls, kde stamina bola vyriešená taktiež skvelo. Taktiež ma dosť štvala jedna vec, ktorú naozaj nechápem. V hre nevidíte životy monštier, s ktorými bojujete. Či už malé monštrá, veľké monštrá, alebo dokonca aj bossovia, ich životy nevidíte a môžete len dúfať, že boss proti ktorému idete ma málo života.

RPG prvky boli skvelo premakané

Takmer každý jeden RPG prvok ktorý v hre bol, sa mi veľmi páčil. Z každého jedného splneného questu som dostal odmeňujúci pocit, z každého nového vylepšenia som sa tešil, bol som šťastný za každý level up, alebo aj za každého porazeného bossa. Bol to dobrý pocit keď zabijete bossa a celá dedina vám začne ďakovať, že ste ju zachránili a podobne. Štatistiky postavy ste vylepšovali tým, že ste si dali jedlo v reštaurácii a podľa toho čo ste si dali, sa vám vylepšili staty.

Takéto malé ozvláštnenia sa mi veľmi páčili a dodávali hre niečo nové. Musím povedať, že ma ani nemrzí, že hra nemá otvorený svet, pretože to, ako bolo to cestovanie vyriešené, je skvelé. V dedine ste mali všetky veci a všetkých ľudí pokope, a na misie ste išli teleportovaním na rôzne mapy, podľa vášho levelu progressu.

V hre máte takzvané levly misií, ktoré sú označené hviezdičkami. Začináte na najnižšiom a pomaly idete vyššie. Iné levely misií vám ponúkajú nové mapy, ktoré budete musieť preskúmať. Na iných mapách máte iné monštrá, či už tie veľké, alebo tie malé, ale bohužiaľ sú stále na rovnakých miestach.

V hre máte taktiež aj vedľajšie questy, ktorých si viete zobrať až 5 naraz a robíte ich popri normálnych questoch. Na mapu idete stále s jedným cieľom, ktorý keď splníte, hra vás vráti automaticky naspäť do dediny. Zvyčajne je to zabiť daný počet monštier, poprípade menej veľkých, ale hra ponúka aj questy kde máte na mape niečo nazbierať, napríklad huby, alebo niečo vyťažiť a podobne.

Môžete taktiež robiť aj takzvané aréna questy, kde už z názvu vyplýva to, že bojujete v aréne. Bojujete s obmezdeným vybavením ktoré vám hra dá a dokonca aj bez svojich pomocníkov. Tieto questy sú super v tom prípade, že sa vám nechce behať po veľkej mape, alebo nemáte veľa času.

Grafický štýl sa mi zo začiatku nepáčil, no zvykol som si na neho veľmi rýchlo a nakoniec sa mi začal aj páčiť

Od hry ma odrádzal jej grafický štýl najmä postáv. Nie som fanúšikom tohto grafického štýlu no musím povedať, že sa to do hernej atmosféry neskutočne hodí. Hodí sa to do hudby, výzoru dediny, skrátka ku všetkému. Po tom, čo som si hru zahral musím povedať, že s ním nemám najmenší problém.

Avšak grafika sama o sebe je na next-gen hru veľmi priemerná. Žiadné nádherné odrazy, textúry, ani tiene. To ma na tejto hre veľmi mrzí, pretože by hra mohla človeka ešte viac pohĺtiť. Veľmi to zachránil ten grafický štýl, pretože hra sa nesnaží vyzerať realisticky a tak sa to dá prekusnúť.

Na ovládanie som si musel dlho zvykať a stále mi príde divné, a nepremyslené

Monster Hunter Rise má podľa mňa veľmi zlé ovládanie, čo sa týka nabindovaných tlačítok. Prvý krát keď som hru zapol, nechápal som, ako môže niekto vedieť tú hru ovládať. Stále som si mýlil tlačítka, zabúdal čo sa s čím robí a podobne. Po nejakej dobe som si na ovládanie trochu zvykol, no stále nemôžem povedať, že by ovládanie bolo super. Napríklad mi nedáva logiku to, že nemôžem bežať so zbraňami v ruke. Stále keď stlačím šprint, postava zbraň odloží.

Som rád aspoň za to, že ich postava vytiahne veľmi rýchlo a tak ma to nijako veľmi neobmedzí. Pohyb v hre bol ale celkom dobrý a hýbalo sa dobre ako s postavou, tak aj s vaším palamútom. 

Hru máte možnosť hrať buď sami v singleplayer režime, alebo aj on-line v co-op. V kooperácii sa potom automaticky škáluje náročnosť nepriateľov, zároveň si však hráči svoje úlohy v boji môžu rozdeliť. K multiplayeru sa dostanete už v úvode hry, po krátkom intre. Je možné si vytvoriť aj vlastnú lobby a pozvať do nej priateľov.

Monster Hunter Rise

 

Gameplay - 9.5/10

 

Grafika - 7/10

 

Ovládanie - 6/10

8/10

Verdikt

Monster Hunter Rise je celkovo skvelé RPG, so super RPG prvkami, decentným combatom a trochu nedomakaným ovládaním. Avšak grafika je veľmi priemerná aj na next-gen konzolách, čo na hre trochu kazí zážitok z hrania. Celkovo je však skvelým RPG ktoré určite odporúčam každému.

Oficiálna stránka Kúpiť

Recenzovaná verzia: PlayStation 5

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Marián Balint

Marián Balint Oficiálny Patrón

Recenzent a redaktor, Fanúšik všetkých druhov hier, Playstation a PC hráč, Simracer

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Monster Hunter Rise vychádza na PS, Xbox a v Game Passe

Monster Hunter Rise vychádza na PS, Xbox a v Game Passe

Sledujte launch trailer.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom IKARO: Will Not Die je nová momentum-based akčná roguelite hra

IKARO: Will Not Die je nová momentum-based akčná roguelite hra

Štúdio FuturLab predstavilo svoju novú hru na Xbox Partner Preview.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Assassin’s Creed Valhalla - Recenzia

Assassin’s Creed Valhalla - Recenzia

Je Assassin’s Creed Valhalla hrou hodnou svojho mena?

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Diablo IV spoznal dátum vydania, sledujte cinematic trailer

Diablo IV spoznal dátum vydania, sledujte cinematic trailer

Ak sa hry neviete dočkať, predobjednávky sú oficiálne spustené!