Posledná epizóda

CH Podcast #45 - Máme nový web, zahrali sme si God of War Ragnarok, tipujeme Hru roka

30. November 2022

Naša letná prestávka trvala dlhšie, ako sme si priali, ale sme späť! V najnovšej epizóde nášho CentrumHer podcastu sme sa porozprávali o našom novom webe. Hlavne o tom, ako prebiehala zmena, ako sme web testovali ale aj to, čoho sme sa pri prechode na nový systém báli najviac. Ak ste náš nový web ešte nevideli, určite si ho choďte pozrieť!

Obísť sme nemohli ani God of War Ragnarok. Hru sme hrali všetci a tak sme sa o nej pomerne rozsiahlo pobavili. Samozrejme, spoiler free!

A obísť sme nemohli ani blížiaci sa galavečer, kde sa dozvieme meno Hry rok. Prebrali sme si naše tipy na toto prestížne ocenenie. A v rámci debaty sme zablúdili aj k Xboxu, ktorý mal skvelý rok, akurát mu chýbali exkluzivity.

God-of-War-Ragnarok-screenshot-SoP-2022-8

„Nevadí nám byť štúdiom, ktoré robí len na God of war,“ tvrdí režisér hry

Žiadne spoilery, nebojte!

Profilový obrázok autora článku - Dominik Slavkovský Dominik Slavkovský

19. November 2022

Pred pár dňami sa pre Los Angeles Times rozrozprávali ľudia na čele vývoja posledných dvoch God of War hier. Hovorili o rozdielnej vízií jednotlivých režisérov, o hlavných témach príbehu, no najmä zdôvodnili, prečo už dvadsať rokov robia len na jednej značke.

Štúdio Santa Monica už od nepamäti pracuje výhradne na sérií God of War. Okrem diskutabilného dielu Ascension boli všetky týmto tímom vydané hry absolútne trháky, ktoré zbierali z každej strany len samú chválu. Okrem výbornej hrateľnosti ponúkali aj definujúcu grafiku pre každú generáciu PlayStation konzoly. Na čo však zvyčajne trochu pozabudli, to bol rozhodne príbeh.

Na PlayStation 4 sa mali veci pre kalifornské štúdio zmeniť. Veľkú časť svojej práce totiž v úvodných rokoch novej generácie venovali práve niečomu úplne inému. Malo ísť o Sci-fi hru, z ktorej sme napokon uvideli len zopár údajných concept artov. Projekt bol v rannej fáze vývoja zrušený. Otázka tak bola jasná, čo ďalej?

Do štúdiá sa po rokoch vrátil vývojár Cory Barlog, ktorý pracoval na prvých dieloch série God of War. A priniesol so sebou aj jasný plán. Po tom, čo si zahral The Last of Us, sa rozhodol, že aj Kratos dostane konečne poriadny príbeh, na ktorý tak dlho čakal. Okrem neho dostal napokon aj syna a kameramana, ktorý sa urputne postaral o to, aby sa všetko z hry vyrozprávalo len jediným plynulým záberom, bez akéhokoľvek strihu. Mnohí o tomto počine hovoria ako o majstrovskom diele.

Pred pár dňami sme sa dočkali pokračovania novej Kratosovej cesty s podtitulom Ragnarök. A z formy veru vôbec nevyšiel. Opäť sa im to podarilo. Opäť vydali kandidáta na hru roka. A opäť to bol God of War. A predsa sa teraz niečo zmenilo. Tentokrát nám vývojári jasne oznámili, že v severskom prostredí boh vojny končí. Hráči sa pýtajú, čo bude ďalej.

Predstavitelia štúdia v avizovanom rozhovore priznávajú, že momentálne robia na viacerých projektoch. Ragnarök režíroval Eric Williams, je teda otázne, na čom pracoval režisér pôvodného rebootu z roku 2018, Cory Barlog. Do štúdia bola navyše pred pár rokmi ako scenáristka prijatá aj herná vlogerka Alanah Pierce, ktorá nedávno priznala, že na hre God of War pracovala len okrajovo.

Keď sa však Erica Williamsa niekto z iného herného štúdia opýtal, či chce byť známy len ako „ten God of War týpek,“ odpovedal, že vlastne áno a vôbec mu to neprekáža. Pôvodne sa mala séria pozrieť aj do starodávneho Egypta. Teraz nám už len ostáva hádať, kam by sa mohol Kratos po poslednom pokračovaní posunúť ďalej.

God-of-War-Ragnarok-Screenshot_07

Cory Barlog reaguje na uniknuté spoilery z God of War Ragnarok

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Metro Exodus – Recenzia českej PC verzie

Metro Exodus – Recenzia českej PC verzie

Metro Exodus ide v šľapajách predchodcov a predsa vrhá tieň ďalej, ako oba diely dokopy.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom GOW Ragnarok v UK predajoch prekonal Modern Warfare 2 aj Elden Ring

GOW Ragnarok v UK predajoch prekonal Modern Warfare 2 aj Elden Ring

Na FIFA 23 to ale už nestačilo.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom God of War Ragnarok to na PS5 vytiahne aj na 120FPS

God of War Ragnarok to na PS5 vytiahne aj na 120FPS

Ale len za určitých podmineok.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom God of War Ragnarok pobeží natívne v 4K pri 30 FPS

God of War Ragnarok pobeží natívne v 4K pri 30 FPS

Na výber bude aj 60 FPS režim.