Planet Zoo Recenze

Planet Zoo - Recenze

Pojďme se podívat jak dopadl duchovní nástupce legendárního Zoo Tycoon

Profilový obrázok autora článku - Jakub Jakub

Když vývojáři z Frontier Developments vydali před lety dnes už legendární Planet Coaster, nástupce legendárního Roller Coaster Tycoonu, nikdo tehdy nevěděl, že se jedná o v současnosti asi jediného vývojáře takovýchto budovatelských nebo lépe řečeno manažerských her. Planet Coaster byl bezesporu pecka a tak se všichni fanoušci a hráči těšili na jejich další hru, tentokrát z prostředí Jurského světa.

Hra Jurassic World nebyla tak úspěšná hlavně kvůli experimentálním manýrům vývojářů, hra samotná nebyla špatná a mně osobně velmi bavila, ale absence sandbox módu a malý počet zvířat činili ze hry pouze průměrnou (ne)tycoonovou strategii. No a konečně se dostáváme k jádru pudla. Nyní vychází jejich další tycoon, tedy Planet Zoo, duchovní nástupce legendárních Zoo Tycoon, které se už bohužel ztratily v písku času. Letošní nástupce láká opět na budování vlastní zoologické zahrady ale i na kampaň, výzvy, spousty zvířat a ohromné množství možností.

Počáteční problémy a skvělý Tycoon

Na Planet Zoo jsem se těšil jako na smilování ale bohužel jsem se nevyhnul problémům. Nevím, zda je to problém pouze u mně, ale hra se zkrátka nechce nastartovat, většinou se chytne až třeba na potřetí, což je značně otravné a zásadní. Pokud je to problém optimalizace hry, jedná se o docela zásadní problém, pokud je to ale problém můj, pak jsem nic neřekl. Na Planet Zoo vlastně není nic speciálního oproti předchozím hrám tohoto studia. Jurassic World byl trošku odskočení, protože se vývojáři snažili o jiný přístup, což jim bylo vyčteno, nicméně v Planet Zoo to vypadá jako Planet Coaster se zvířaty a to opravdu nepřeháním. Ale nebojte, není to tak zlé. Hra začíná klasicky výběrem postavičky a zasazením do zeměkoule (zde se mi to vždy sekne), poté máte na výběr hned několik možností, jako jsme tomu byli zvyklí u Planet Coaster.

Pokud se rozhodnete zahrát si kampaň, začnete jako nový správce zrekonstruovaného parku a budete plnit jednotlivé úkoly od místní "velitelky", což je poměrně otravné a pro mně ne moc zábavné. Mód výzva už je o něco lepší, plníte úkoly v daném čase a s omezenými zdroji, na kterých vše závisí, je to super část hry pro challenge hráče, ale pro nás "sandboxáky" to moc není. Frenčíza je ovšem jiné kafe, je to takový online způsob hraní Planet Zoo, obchodujete s jinými hráči, vyměňujete zvířata a zdroje, navzájem se navštěvujete, je to super a ani nemusíte mít přátele, kteří by to hráli s vámi, je to takový doplněk k budování zoologické zahrady, který ale má smysl a nutno říct, že mě bavil asi nejvíc.

Poslední mód je nám všem známý píseček neboli sandbox, moje fantazie nesahá sice moc daleko, můj způsob zoologické zahrady je nasekat všechny výběhy na rovný terén a spojit je cestami, hotovo, absolutně nechápu ty, co v sandboxu vytvoří tak dokonalou zahradu, že by se za ni nestyděl nikdo na světě, ani majitelé skutečných zahrad, nicméně je sandbox mód skvělým odreagováním od kampaně nebo jiných her, pokud třeba hrajete nové Call of Duty nebo nové Need for Speed a už toho máte dost, není nad to se uklidnit a zrelaxovat ve vaší vlastní zoologické zahradě. Co je ale úplně super, je tvorba jednotlivých výběhů, nejen že můžete vytvořit Zoo na jednom z několika světadílů, můžete ale své výběhy jednotlivě stylizovat a zvyšovat tak spokojenost vlastních zvířat, je to vlastně jako ve skutečné zoo. Udám příklad, pořídím si do zoo lvy, vytvořím jim výběh s nádechem Afriky, dám ho na jednu stranu zoo kde bude Africká část zoo, na druhou stranu dám třeba tygry nebo medvědy a jim přizpůsobím Indický výběh, je to skvělé, vypadá to dobře a přidá to na autentičnosti, za mně palec nahoru.

Grafiku už jsem někde viděl, hudba je ale taková, zoologická

Je velká škoda, že se vývojáři nesnažili alespoň trochu upravit základní image hry, vypadá totiž dost podobně jako Planet Coaster a vypadá to, že si s ní vývojáři opravdu moc práce nedali. A je to škoda, hru to totiž zbytečně sráží a i když se jedná o skvělý a za srdce chytající návrat do dětských let, některé věci se zkrátka přehlížet nedají. Nicméně mi hra přijde poněkud plynulejší než předchozí hry od Frontieru a celkově je o malinko propracovanější, abych to zkrátil, vývojáři se zřejmě poučili z detailových chyb a i když grafickou část hry prakticky okopírovaly z Planet Coasteru, vychytali alespoň chyby, které jim byly vyčítány. Hudba je naopak skvělá, je taková příjemně zoologická, nedá se to moc popsat, ale pokud bych navštívil zoo, nezlobil bych se pokud by mi takováto hudba hrála v pozadí.

Co na to tedy říkáme?

Planet Zoo je parádní návrat do mých dětských let kdy jsem po škole běžel domů abych zapnul první díl legendárního Zoo Tycoon a mohl pokračovat v budování svého zoo impéria. Vývojáři z Frontieru dokázali naservírovat parádního duchovního nástupce, který potěší všechny staré srdcaře, tak i nové hráče. A i když se vývojáři na nějakou velkou tvorbu celkem vykašlali a všechny textury použili z Planet Coasteru, vůbec bych to neřešil a pokračoval v budování svého impéria. Sejdeme se u medvědů.

Planet Zoo

Budování - 10/10

9/10