The Crew Motorfest - Recenzia

Najlepší diel série alebo veľké sklamanie?

Po 5-tich rokoch Ubisoft konečne prináša novú hru do závodnej série The Crew. Podarilo sa im však naplniť vysoké očakávania hráčov alebo ide o ďalší prepadák od Ubisoftu?

The Crew Motorfest sa odohráva na ostrove Oʻahu na Hawaji. Ide konkrétnejšie o jeho zmenšenú verziu. Počas rôznych playlistov však zažijete na ostrove aj kultúry z iných krajín sveta.

Titulný obrázok Youtube videa s názvom The Crew Motorfest: Gameplay Premiere Trailer | Ubisoft Forward

The Crew Motorfest: Gameplay Premiere Trailer | Ubisoft Forward

Prvé zapnutie

Pri vytvorení novej hry si môžete všetko do detailov nastaviť ešte pred tým, ako sa pustite do prvého preteku. Dlhodobých hráčov série určite poteší fakt, že niektoré z áut a predmetov úpravy, si dokážete preniesť z The Crew 2. Potom následuje vytvorenie vlastnej postavy a jej následná úprava. Prvý závod vám ukáže rôzne kúty motoršportu a vyskúšate si tak aj všetky typy áut, ktoré hra ponúka. Formule, veterány, japonské autá, či superautá.

Vylepšenia vo fyzike, ktoré sa nedajú nepostrehnúť už pri prvej jazde

Hneď pri prvej jazde som bol nesmierne prekvapený. The Crew 2 som nemal veľmi rád, kvôli až prehnane arkádovej fyzike. Avšak v Motorfeste sa auto oproti predchodcovi chová na nerozoznanie. Pri závodoch už tak ľahko nepreletíte zákrutu v 200km/h. Naozaj máte pocit, že to auto aj niečo váži.

Ešte väčších vylepšení v oblasti fyziky sa však dočkala jazda v šmyku. Do driftu sa už nedostanete tak ľahko a je oveľa tažšie sa v ňom udržať. Nehovorím, že je problém sa dostať s autom na drifty do šmyku, avšak spraviť perfektný drift, je určite zložitejšie ako tomu bolo v minulom dieli. Týmito slovami nechcem povedať, že Motorfest je realistický simulátor. Stále je pri hraní cítiť a vidieť tie prvky arkády. Autá sa ale chovajú oveľa bližšie k realite, ako v predošlom dieli.

Motorfest sa radí vo vizuálnom spracovaní na vrchol závodných hier

Mám odohraných naozaj veľa hier s perfektnou grafikou. Dlho som však nebol očarený takým krásnym vizuálnym spracovaním, aké ponúka nové The Crew. Nepochopte ma zle, The Crew malo stále peknú grafiku, tentokrát to však vývojári zobrali ešte o pár levelov vyššie. Odrazy, počasie, textúry, všetko skrátka vyzerá dychberúco. Všetky rôzne oblasti, ktoré mapa ponúka, vyzerajú či už za dňa alebo počas noci, za každého počasia realisticky. Nočná jazda na Jeepe, v lese, počas dažďa je fakt skvelý zážitok. Jediné, čo mi v hre tak reálne nepríde, sú modely postáv a kvalita oblečenia. Tie vyzerajú ako z nejakej mobilnej závodnej hry a nie AAA titulu. Veľmi ma však potešila 900° animácia pri otáčaní volantu pri pohľade z interíeru.

Musím však určite vyzdvihnúť aj skvelé audio hry. Soundtrack, okolité zvuky prírody a najmä perfektné zvuky áut. Každé auto má špecifický zvuk a za môj nahraný čas som ešte nepočul auto, ktorého zvuk by neznel reálne.

Gameplay je veľmi chytľavý

Môže za to najmä veľmi pomalý progress pri hraní. Kým som si odomkol väčšinu závodov, musel som odohrať aspoň 3 playlisty. Každý playlist je sústredený na niečo iné a je to taký mini príbeh, ktorý sa skladá z viacerých pretekov a úloh, ktoré musíte splniť, pre jeho dokončenie. Ocitnete sa v závodoch s Japonskou tématikou na Supre, či v Havajských lesoch na Jeepe. “side-questy“ na mape ostali rovnaké. Rýchlostne pasce, útek pred rozširujúcou sa zónou, či skoky do diaľky zo skaly. Po každom závode som tak mal motiváciu odohrať ďalší a ďalší, aby som mal čo najskôr odomknuté všetky playlisty a preteky.

Takmer všetko, čo sa týka progresu v pokročilom štádiu hry sa nezmenilo. Najväčším lákadlom pre pravidelných hráčov je stále týždenný summit, v ktorom plníte rôzne úlohy s danými autami a získavate za to body. Podľa konečného výsledku dostanete exkluzívne odmeny či už v podobe peňazí alebo vozidla. Čo sa týka vozidiel, Ubisoft sa naozaj má čím chváliť. Momentálne je v obchode cez 600 vozidiel od viac než 50 výrobcov. Samozrejme, okrem áut, máme v ponuke aj lode a lietadlá. Tie však nejaké väčšie zmeny v hrateľnosti nepodstúpili. Bohužiaľ, vylepšovanie vozidiel je taktiež bez akýchkoľvek zmien.

Medzi online režimami nájdeme zopár módov ako je battle royale demolition derby alebo veľký pretek s 31 ďalšími hráčmi. Stále máme samozrejme možnosť, si zazávodiť aj s kamarátom.

Veľkosť mapy neohúri

V porovnaní s predošlými dielmi série je mapa maličká. Počas prechádzania ňou však narazíme na rôzne scenérie, poklady a iné miesta, ktoré robia mapu zaujímavou. Plno aktivít, ako sú napríklad rýchlostné pasce, či poklady vás aspoň donútia zastaviť na každom rohu. Stále je to však po skúsenostiach z minulých dielov veľké sklamanie.

The Crew Motorfest vs Forza Horizon 5

Určite vás zaujíma, že ako hra podľa môjho názoru obstála proti kráľovi open-world závodných hier. Forza, tak aj The Crew majú svoje plusy a mínusy, ako to už pri hrách býva. Séria Forza Horizon je stále masterpiece vo svojom žánri a nemyslím si, že akákoľvek závodná arkáda dokáže v blízkej dobe prekonať tak vysoko nastavenú latku. Progres systém mi príde zaujímavejší v The Crew a nové vozidlá sa taktiež získavajú o dosť ťažšie. V tomto ide však čisto o osobnú preferenciu. The Crew má síce parádnu grafiku, avšak Forza stále bola, aj je v tejto oblasti popredu. Vo FH5 sa autá chovajú aj po veľkých vylepšeniach fyziky v Motorfeste reálnejšie a z The Crew mám stále viac arkádový pocit ako tomu je pri hraní forzy.

The Crew Motorfest

Hrateľnosť - 7.5/10

8/10