The Quarry Recenze

The Quarry - Recenze

Pojďte se společně s námi podívat jak dopadla další hra od vývojářů Until Dawn.

Profilový obrázok autora článku - Jakub Jakub

Vývojáři ze Supermassive Games se do paměti všech hráčů bezesporu dostali úspěchem své hry Until Dawn, která vyšla v roce 2015 jakožto exkluzivita na PS4. Adventura, která sázela na téma osmdesátkového teenagerského hororu a která i přes svůj béčkový příběh a totální klišé uspěla, nahodila vývojářům myšlenku "co kdybychom to samé udělali nejen na PS4". Další hry vývojáři tak skutečně přinesli na PC a dokonce i na VR, na úspěch Until Dawn, ale zatím nenavázali, naopak.

Hry jako The Inpatient nebo The Dark Pictures: Man of Medan, sice nebyly úplné propadáky, i když u Inpatient by jsme o tom mohli vést dlouhou debatu, ale stejně se stále jednalo o tu samou hru jen v trochu jiném příběhovém kabátku. Vývojáři ze Supermassive Games se tak stali takovými potulnými „žoldáky“, kteří vyvíjejí hry pro různá vydavatelství, ale ve výsledku se jedná stále o tu jednu samou hru, kterou vydali v roce 2015.

Tohle už jsem někde viděl. Fakt.

The Quarry se vrácí k původnímu ideálu Until Dawn, tedy ke klasickému béčkovému osmdesátkovému hororu z prostředí teenagerského výletu. Ocitáme se na letním táboře Hackett’s Quarry, kde si chce parta pubertálních instruktorů užít poslední prázdninový den bez dětí, zapařit, využít poslední šance navázat bližší vztahy, či jen strávit noc plnou vášně v některém z pokojů. Jak už to tak na takovýchto místech bývá, noc plná vášně to rozhodně bude, jen trošku jinak, než by si partička puberťáků přála a nejinak než by jsme čekali my.

Tak jako tomu bylo u většiny her od Supermassive games, vaším úkolem bude přežít do rána s co možná nejvyšším počtem lidí naživu. Jak vidíte, je to stále to samé, pokud jste tedy hráli některou hru z portfolia těchto vývojářů, můžete si celkem bez problémů představit, jaký bude průběh celé hry. Opět nás čekají stejně interaktivity, stejná a pro mě poměrně krkolomná hratelnost a příběhová cesta i dialogy podle té stále stejné osnovy. A ano, staré dobré QTE(Quick time event) jsou tu také, stále stejné, stále krkolomné a stále stejně vtipné. Všechny probíhají stejně jako v Until Dawn, budete tedy přeskakovat kořeny, překračovat schody, nebo uhýbat překážkám.

Titulný obrázok Youtube videa s názvom The Quarry | Official Launch Trailer | 2K

The Quarry | Official Launch Trailer | 2K

No a pokud se vám náhodou nepovede zmáčknout tlačítko v pravý čas, užijete si alespoň vtipný a krkolomný pád hrané postavy. Co se interaktivity týče, ani zde nehledejte žádné nové inovace. Vašimi jedinými možnostmi, jak se zúčastnit hry, jsou chvilkové herní sekvence, kde budete muset otevřit dveře, najít tašku, nebo se zkrátka jen posunout o několik metrů, aby se spustila další filmová sekvence. Je až s podivem, jak vývojáři za posledních sedm let nevymysleli prakticky žádnou novou inovaci. Ba co víc, ani žádné vyloženě nové charaktery, většinu postav by jste totiž mohli bez problémů přirovnat k postavám z minulých her studia.

Potkáte zde totiž postavy typu krasavce, nerda, pařmena, vnadnou krasavici, či influencerku, jejich dialogy jsou navíc tak tupé, že pokud si samotný scénarista hru zkusil, musí být už na dobro přestěhovaný v kanálu. Kdo si vzpomene, tak v Until Dawn vás hrou doprovázel psychiatr, v Man of Medan to byl podivný kustod a tady je to cikánka žijící v maringotce, která vám může ukázat budoucnost, pokud posbíráte její ztracené tarotové karty. Tato funkce zní zajímavě, ale je kompletně k ničemu. Myšlenka této funkce je to, aby jste v rámci odměny za posbírané karty, mohli nakouknout do křišťálové koule a spatřit například osud některé z postav. Má to ale menší problémy. Karet ve hře zrovna moc není a když už tak nejdou moc najít a druhý problém je ten, že pokud už nějaké karty najdete, ukázka budoucnosti je tak krátká, že vám neřekne prakticky nic.

Grafika opravdu jak z osmdesátek

Nebudu chodit kolem horké kaše, grafická stránka hry je naprosto příšerná. Hrál jsem hru na maximální detaily a několikrát jsem hru musel restartovat, abych se ujistil, že se s hrou nic nestalo. Nevím, čím si to vysvětlit, ale přijde mi, že některé herní sekvence jsou zkrátka nějakým způsobem downgradované. V jednu chvíli je grafika poměrně líbivá a moderní, o sekvenci dál si říkáte "co se sakra stalo že to vypadá tak příšerně". Během celé hry jsem se nemohl zbavit pocitu, že s grafika hry od roku 2015, tedy od vydání Until Dawn, vůbec nezměnila. A to nejen grafika, přijde mi, že se nezměnil ani způsob animací, či zpracování okolí.

Herci hru The Quarry moc nezachraňují

Hra je napěchovaná známými i neznámými herci a není to vůbec špatné. Je fajn vidět, že si vývojáři uvědomují, že pokud chtějí dělat interaktivní adventuru, musí ji nějakým způsobem udělat reklamu. Ve hře narazíte na Davida Arquetta z filmové série Vřískot, na bratra slavného režiséra Sama Raimiho Teda, Ethana Supleeho z Vlka z Wall Street, seriálu Jmenuju se Earl, nebo filmu Nekecej a pádluj. Nebo Justice Smithe, kterého jste mohli vidět už v Man of Medan, nebo v druhém díle Jurského Světa a nakonec například Lance Hendriksena, kterého znáte jako androida Bishopa z Vetřelců, ale také jako malíře Carla Manfreda ze hry Detroit: Become Human.

Herecké obsazení The Quarry je tedy poměrně slušné a nutno říct, že když už něco hru táhne trošku nahoru, jsou to právě jejich výkony. Bohužel, i jejich výkony jsou pošramocené nedotáženými animacemi a často posunutou audio stopou, že vám v některých chvílích přijdou vyloženě vtipné. Postavám totiž ujíždějí oči, různě nereálně hýbají rty a úplně největší parádou je potom to, když na vás postavy ve vážné chvíli dělají ksichty. Takovému Tedu Raimimu není určena vážná role ani ve hře a přitom to chtělo jen malinkatou revizi a vylepšení oproti minulým hrám. Jenže to by jsme po vývojářích chtěli práci.

Horor, který vás nevystraší

The Quarry vychází jako hororová adventura a podle trailerů i vyjádření vývojářů se mělo jednat o opravdovou hororovku. Bohužel tomu tak není, hra vás zkrátka vůbec nevystraší, nejsou tu žádné lekací scény, vše je pod světlem. Třeba i takový temný les v noci je tak osvícený, že si říkáte na co je vám sakra ta baterka když vidíte jako v poledne. Já jakožto ne moc velký příznivec hororových a lekavých her s tímto nemám problém. Ale řekl bych, že pokud se chlubíte tím, že se chystáte vydat hororovou adventuru, měla by obsahovat aspoň pár lekacích scén. Nebo by jste si při jejím průchodu alespoň párkrát měli nadělat do kalhot.

The Quarry je naprostá vykrádačka minulých her studia Supermassive Games a je to škoda. Příběh je béčkový tak jak být má, postavy otravné tak jak být mají, ale je to zkrátka to stejné. Vývojáři neopravili ani chyby minulých her. Dialogy jsou tedy neustále tupé, grafická stránka hry občas pokulhává stejně jako animace postav a strašidelné scény jsou všechno jen ne strašidelné. Do toho všeho se přidává naprosto trapné zlo a trapné herní charaktery. Hru táhnou nahoru herecké výkony najatých herců a pomerně nostalgický nádech letního tábora.

Ti, kteří hráli předchozí hry studia, jsou zklamáni, ti, kteří jsou nováčky u Supermassive Games, budou pravděpodobně spokojeni. Číselně hodnit The Quarry je velmi těžké. Pokud pominu jednotlivé chyby hry, velkým problémem je pro mě stereotyp, který vývojáři nasadili. Ač jsem byl v recenzi velmi kritický, výsledné hodnocení je dáno tím, že jako celek hra funguje. Pokud si sám sebe představím tak, že je to moje první hra od Supermassive Games, byl bych pravděpodobně více než spokojený.

The Quarry

Příběh - 6/10

Gameplay - 7/10