Assassins-Creed-Valhalla-Dawn-of-Ragnarok-Recenzia-2

Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök - Recenzia

Masívny datadisk k Valhale s obsahom na niekoľko desiatok hodín.

Masívny datadisk k Valhale s obsahom na niekoľko desiatok hodín.

Priznám sa, že nepatrím k hráčom, ktorí v Assassin's Creed Valhalla strávili stovky hodín a vracajú sa do hry vďaka početným aktualuzáciám. Je však pravdou, že Ubisoft hru podporuje svedomite, čo sa aj odrazilo na rekordných predajoch. Jednou z veľkých motivácií vrátiť sa do hry je aj nový datadisk Dawn of Ragnarök.

Ide o tretiu a najväčšiu príbehovú expanziu do Assassin's Creed Valhalla. Na spustenie Dawn of Ragnarök nebudete potrebovať základnú hru Valhalla, na výber máte z niekoľkých edícií, ktoré DLC obsahujú, ale kúpiť si ho môžete aj samostatne. Stojí však za to?

Assassin's Creed Valhalla Dawn of Ragnarök sleduje príbeh severského boha Odina, ktorý sa v trpasličom svete Svartalfheim snaží nájsť svojho syna Baldra. Toho uniesol Surtr, veliteľ armády ohnivých obrov zo sveta Muspelheim. Do tohto príbehu vás zasvätí úvodná herná sekvencia, ktorá predstaví hlavné postavy ale aj novinky v hrateľnosti. Príchod Surtra do sveta Svartalfheim tiež predpovedá veľký koniec – Ragnarok a svet naozaj vyzerá ako pred koncom.

Severského boha Odina (vo svete Svartalfheim známeho ako Havi) už hráči poznajú zo základnej hry. V prípade, že máte Valhallu rozohranú alebo dohranú, k datadisku sa dostanete priamo v Ravensthorpe u Valky. Do DLC sa odporúča priniesť postavu s levelom aspoň 340. Ak taká silná vaša postava ešte nie je, môžete pre hranie DLC využiť dočasný boost. Ten vám ostane počas hrania DLC, no hlavnú hru neovplyvní. Tretia možnosť je si zahrať len DLC bez toho, aby ste základnú hru AC Valhalla vôbec spustili. K tomuto účelu dostanete prednastavenú a predlevelovanú postavu s vybavením.

To však neodporúčam, pretože po spustení len datadisku Dawn of Ragnarök vás hra hodí priamo do centra diania. Osvojenie si ovládania postavy, či súbojového systému je v tomto prípade náročnejšie, ako pri učení sa v hlavnej hre. Tutoriály považujem za nedostatočné, navyše ste v novom prostredí, s novými postavami a do vienka dostanete nové schopnosti.

Odin dokáže absorbovať silu nepriateľov

Jednou z hlavných fíčur tohto datadisku je schopnosť Odina získavať silu z padlých nepriateľov. Náramok Hugh-Rip na ruke Odina však pre využívanie schopností potrebuje ich dobíjanie, či už z nepriateľov, špeciálnych kvetov, alebo obeliskov. Vývojári takto zakomponovali do hry jednoduché logické hádanky, ktoré vyžadujú práve použitie týchto schopností.

Sila Muspelheima vám dovolí bez poškodenia prechádzať po láve a splynúť s davom ohnivých obrov Muspelheim. Silu Jotunheima využijete, keď sa budete chcieť teleportovať na nedostupné miesta cez špeciálne uzly. Odin sa tiež vie premeniť na havrana a voľne lietať po svete dovtedy, dokým sa vám neminie spomínaná sila náramku. Rozhodne ide o najlepší spôsob pohybu v celej hre. Päticu nových schopností budete môcť vylepšovať v novom strome schopností. Nechýba však ani kôň, ktorého v tomto prípade nahradí napríklad aj diviak.

Ubisoft v expanzii priniesol skutočne obrovskú mapu posiatu rôznymi výzvami. Tie preveria vaše orientačné a súbojové schopnosti, mixujú puzzle a objavovanie a prinášajú zaujímavé odmeny. Odin aj v tomto prípade môže niesť rôzne zbrane podobne, ako v základnej hre. A medzi zbraňami nájdete aj také chuťovky, ako Thorovo kladivo.

V súbojoch, ale aj pri stealth hraní však využijete nové nadobudnuté schopnosti a tak sú tieto súboje zaujímavejšie a podnecujú improvizáciu. Bohužiaľ, väčšina nepriateľov sú len preskinované postavy zo základnej hry. Ich pohyby, animácie a útoky budú veteráni poznať až príliš dobre. Platí na nich to isté a takmer nepredstavujú výzvu. Naopak, s bossmi to Ubisoft mierne prehnal a ak pôjdete nepripravení, dosť vás potrápia.

Rozsiahla, no bezduchá mapa

Na mape môžete nájsť aj niekoľko skrytých miest, kde sídlia trpaslíci. Tie slúžia ako huby pre vylepšovanie postavy, vedľajšie questy a nákup vybavenia. Pre vylepšenie Odina budete potrebovať najmä rôzne exotické materiály a pre tie sa budete musieť vydať do sveta Svartalfheimu. Nechýba ani aréna s Valkýrami či rôzne minihry, skopírované z pôvodnej hry.

Celkovo mám však z expanzie dojem, že vývojár investovali čas len do budovania sveta. Po obsahovej stránke je to len séria rôznych fetch questov, medzi ktorými sa postavíte kope nepriateľov. Improvizovať a ničiť ich zástupy je stále rovnaká zábava, ako vo Valhalle. Ale príbeh je plochý, nezaujímavý a gigantická mapa je len séria otáznikov a bodov záujmu. Mapa je na prvý pohľad skutočne nádherná, na ten druhý prakticky bezduchá. Po technickej stránke je vidieť, že hra má už čo-to za sebou. Hoci výhľady na krajinku sú stále čarovné, mimika tvárí a animácie sú menej ako priemerné.

Vývojári tiež nechali objavovanie tejto mapy na hráčovi. Po úvodnej tutoriálovej sekvencii vás hra postaví na skalu a od toho momentu je to len na vás. Pre nových hráčov to môže byť až príliš expanzívne. Fanúšikovia Valhally si však určite prídu na svoje. Dawn of Ragnarök totiž ponúka okolo 20 hodín hlavného obsahu a ďalších 15 toho vedľajšieho. Zámerne nepoužívam ani označenie Assassin's Creed, lebo toto nemá s Assassin's Creed prakticky nič spoločné.

Assassin's Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök

Príbeh - 5/10

Herná náplň - 7/10