Posledná epizóda

CH Podcast #GamesCom Špeciál - Prvý deň, Opening Night Live

23. August 2023

V dnešnej epizóde nahrávanej v bojových podmienkach hotelovej izby vám Lukáš a Marek porozprávajú o tom, ako vyzerá developerská konferencia či rozostavané výstavisko v Kolíne.

A taktiež preberú to najzaujímavejšie z Opening Night Live, ktoré bolo doslova prepchaté skvelými hrami.

Streets-of-Tarkov-Map-Trailer

Escape From Tarkov dostal možnosť hrať offline v coop

Bez rizika straty svojej výstroje.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik Lukáš Kanik

Escape From Tarkov zasiahol ďalší wipe. Tento krát do hry pribudlo niekoľko nových možností, ale mapa Streets je stále v nedohľadne. Už to je vlastne pár rokov, čo štúdio Battlestate Games ukázalo Streets of Tarkov a to aj na gameplay videách.

Najväčšou novinkou v patchi 0.12.12.30 je rozšírenie mapy Lighthouse, v ktorej môžu hráči navštíviť ostrov s majákom.

Do hry pribudli aj traja noví bossovia, Rogues. Nájdete ich na mapách Lighthouse, Shoreline, Woods a Customs. Neexistuje žiadny časový plán ich pohybu a nikto nevie, čím sa bossovia pri zmene polohy riadia.

Kooperácia aj v offline režime, bez rizika straty výstroje

Hráči si konečne môžu zahrať offline režim aj s priateľmi. Tento režim primárne slúži na testovanie výstroje či rozohriatie sa. Tento krát si v offline môže zahrať celá partia rovnako, ako na live serveroch. Aj offline servery sú však dedikované a môže sa stať, že ich kapacita bude naplnená.

Výhodou však je, že po smrti neprídete o výbavu a nastavenie mapy je pre všetkých hráčov v partii rovnaké.

Do hry pribudlo aj sedem nových zbraní, upravené airdropy, nové denné úlohy aj pre scavov, nové recepty v úkryte, nové oblečenie a určite využijete aj zlepšenie výkonu v podobe AMD Fidelity FX Super Resolution.

Celý zoznam zmien si môžete prečítať nižšie v českom preklade: 

1. Rozšíření lokace Lighthouse - přibyla možnost navštívit přímo ostrov, na kterém se maják nachází, a také jsou nové interiéry uvnitř komplexu zařízení na úpravu vody.

2. Přidáni 3 bossové - velitelé bývalé skupiny PMC USEC známé jako Rogues. Vůdcem gangu je Knight, který koordinuje akce celé skupiny a specializuje se na zásahové operace. Birdeye udržuje mezi ním a nepřítelem odstup, nastražuje léčky a vybírá si pozice s velkým výhledem do oblasti. Big Pipe dává přednost granátometu a v boji plní roli masivní palebné síly a vždy se řítí k nepříteli, aby dosáhl bojové vzdálenosti.

Bossové mezi sebou udržují kontakt a to i s ostatními Rogues, nedrží se však pohromadě a místo toho si udržují odstup. Jakmile některý z bossů nebo Rogues objeví nepřítele, informace o jeho poloze se všem předá vysílačkou a bossové se připraví na boj a zaujmou taktické pozice pro boj.

Bossové si navzájem pomáhají, používají všechny dostupné zbraně a jsou nepřátelští vůči všem: hráčům jakékoli frakce, scavům i raiderům. Nekomunikují s ostatními bossy a Fencem, takže okamžitě zaútočí na jakéhokoli nepřítele. Jejich zabití nemá vliv na hráčovu reputaci.

Můžete je najít na mapách Lighthouse, Shoreline, Woods a Customs. Nezůstávají na jednom místě a místo toho se po těchto lokalitách neustále přesouvají. Pokud se bossové přesunuli na jednu z map, tak na ostatních nejsou. Neexistuje žádný časový plán jejich pohybu a nikdo neví, čím se bossové při změně polohy řídí.

3. Přidán coop režim pro offline. Dostupné pouze pro hráče s Edge of Darkness edicí.

  • Na obrazovku výběru herního režimu bylo přidáno zaškrtávací políčko "Co-Op režim". V kooperativním režimu jsou všechna nastavení botů, bossů, času a počasí stejný s online raidy. Postup v kooperativních raidech se neukládá a nemůžete tak o nic přijít, ale ani nic získat.
  • Zaškrtávací políčko "Začít jako skupina" umožňuje, aby se všichni hráči ve skupině spawnuli společně uprostřed lokace. Pokud políčko není zaškrtnuto, budou se všichni hráči spawnovat jako v online režimu.
  • Počet hráčů ve skupině pro kooperativní režim byl zvýšen a závisí na maximálním počtu hráčů ve vybrané lokaci.
  • Při velkém zatížení může být počet kooperativních serverů omezen. V takovém případě se na obrazovce pro vytvoření skupiny zobrazí zpráva "Pozor! Vysoké zatížení tréninkových serverů.". Tato zpráva znamená, že nalezení serveru pro kooperativní raid může trvat déle než obvykle.

4. Přepracovány animace pohybu:

  • Aktualizovány animace pohybu postavy, skoků a postojů, přidány nové animace dýchání, animace útoku zblízka, tasení a držení zbraně.
  • Přidány animace sprintu, které se mění v závislosti na typu zbraně (puška, pistole, melee, granát) a její délce.
  • Přidány rotace a náklony těla při pohybu a sprintu. Čím nižší je rychlost/pozice hráče, tím menší je náklon těla při otáčení se a naopak.
  • Přidány operace se zbraněmi během sprintu, zejména možnost přepnutí na jinou zbraň, přepínání režimů střelby, kontrola zásobníku/komory, skládání a rozkládání, kontrola a nabíjení.
  • Opraveno zobrazení zbraně ve třetí osobě, když ležíte na boku.

5. Přidány denní úkoly pro Scav hráče. Úkoly budou vydávány Fencem jednou za den a budou dostupné po vybudování zpravodajského centra v Úkrytu bez ohledu na úroveň postavy PMC.

6. Přidán nový typ denních úkolů - hledání předmětů z určité kategorie, jako je jídlo, léky, zbraně atd. Všechny předměty bude třeba najít v jednom raidu.

7. Do inventáře PMC byly přidány sloty pro speciální předměty, do kterých lze umístit kompas a dálkoměr, wi-fi kameru, značkovač a další speciální předměty. Předměty ve speciálních slotech se po smrti neztratí. Nelze je také vykrást z těl. Chcete-li aktivovat předmět ze speciálního slotu, musíte mu přiřadit klávesu na liště rychlého přístupu (1-9).

8. Přidána světlicová pistole a jednorázové reaktivní světlice s osvětlením a světlicovou municí. Střelba červenými signálními světlicemi přivolá letadlo s airdropem, který poletí na nejbližší možné místo.

9. Aktualizována mechanika Airdropu - přidány 4 typy dropů s unikátním obsahem (zbraně, léky, zásoby, obecné věcí). Přidány světlice, které vypouští letadlo při vlétnutí a vypuštění dropu. Aktualizovány trajektorie letu letadla a snížena hlasitost zvuku motoru.

10. Přidány nové úkoly na Lighthouse mapu

11. Aktualizovány modely základního oblečení pro PMC USEC a BEAR

12. Přidány nové modely hlav pro PMC USEC a BEAR

13. Přidány nové zbraně a modifikace na ně:

  • Brokovnice Benelli M3 Super 90
  • Odstřelovací puška Accuracy International AXMC
  • Jednoranná puška MP-18
  • Útočná puška RD-704
  • Karabina SAG AK
  • Útočná puška HK G36
  • Granátomet MGL M32A1

14. Přepracovány animace pro MP-133 a MP9

15. Přidán nový model, modifikace a animace pro SV-98

16. Přidáno nové vybavení a předměty

17. Změna bonusů u dovednosti Vnímání - nyní se poloměr sluchu zvyšuje o 0,3% za úroveň, až do 15% na elitní úrovni. Před touto aktualizací to bylo 0,7% až do 35%.

18. Změna rychlosti a síly setrvačnosti při náklonu

19. Přidáno nové oblečení pro obě frakce

20. Přidány nové recepty do Úkrytu

21. Přepracován efekt dovednosti pro Metabolismus na elitní úrovni - nyní při nulové hydrataci a energii nedostanete žádné poškození, ale stále budete dostávat jiné negativní efekty. Před touto změnou nebyly negativní účinky vůbec žádné.

22. Přepracován efekt dovednosti pro Sílu na elitní úrovni - nyní se zbraně v ruce nebo na zádech nepočítají do vaší váhy. Veškeré ostatní vybavení a váha předmětů ve vestách, batozích, kontejnerech apod. se počítají. Před touto změnou se nepočítalo do váhy téměř nic.

Vylepšení grafiky:

1. AMD Fidelity FX Super Resolution (FSR) - technologie škálování obrazu v moderních 3D hrách, která umožňuje zvýšit výkon s minimální ztrátou kvality výsledného obrazu. FSR je obdobou technologie DLSS a podporují ji všechny grafické karty AMD od řady RX400 a novější a také karty NVIDIA řady 1000 a novější.

Možnost FSR je k dispozici pouze pro Full HD rozlišení (1920x1080) a vyšší. Režim Performance je k dispozici pouze pro rozlišení Ultra HD 4K (3840x2160) a vyšší.

2. Dočasně zakázána možnost povolit v nastavení funkci Mip Streaming. V současné době tuto funkci přepracováváme a v nejbližších aktualizacích ji opět povolíme.

3. Aktualizace verze pro NVIDIA Reflex

4. Přepracované lasery pro všechna taktická zařízení: se zapnutým IR režimem nebudou lasery a svítilny viditelné, protože jsou určeny pro použití s NVG. Rovněž byla zvýšena intenzita a jas standardních neIR laserů.

Zvuky

  • Přidány nové hlasy pro obě frakce
  • Přidány nové zvuky pro pohyb na různých površích
  • Přidány zvuky dopadu zbraní na různých površích
  • Přidány zvuky padajících těl po smrti a zvuky přechodu do polohy ležení.

Opraveno

1. Zvukový efekt aktivních sluchátek již nepřetrvává mezi offline raidy.

2. Do dovednosti Výdrž byla přidána ikona bonusu pro výdrž rukou.

3. Životnost jedu kultistického nože se již neresetuje na maximální hodnotu, pokud je nůž sebrán jinému hráči.

4. Opraveno zobrazování cen s 5 a více znaky u některých předmětů.

5. Na obrazovky s odměnami (messenger) bylo přidáno tlačítko třídicí tabulky.

6. Trajektorie střel z AGS se již při pohybu zaměřovače nemění.

7. Kovové mříže v lokaci The Lab již nesnižují poškození při střelbě skrz ně.

8. Opraveno nesprávné chování těl po smrti na některých specifických místech v lokaci Lighthouse.

9. Tlačítko Další již nezmizí, pokud se vrátíte na obrazovku výběru frakce z obrazovky výběru modelu hlavy a hlasu a z obrazovky výběru přezdívky.

10. Značkovač MS2000 se po umístění již nevznáší ve vzduchu.

11. Opraveno nesprávné chování rozhraní při přepnutí z fullscreenu do režimu bez okrajů.

12. Opravena nesprávná velikost okna pro rozlišení 1920x1080 v režimu okna.

13. Svítilna na přilbě již neblokuje výhled při používání stacionárních zbraní.

14. Zvedání předmětů když ležíte již nezpůsobuje špatné zobrazení kamery.

15. Vylepšena přesnost při míření s karabinou TOZ KS-23M.

16. Byla opravena chyba, která způsobovala, že se Rogues špatně zobrazovali za stacionárními zbraněmi.

17. Ukazatel směru řazení již nemění svou polohu, pokud hráč znovu vstoupí na obrazovku blešího trhu.

18. Zásobník pro FN SCAR-H 7.62x51 na 20 nábojů nyní zvyšuje velikost zbraně o 1 slot dolů.

19. Při změně pozadí hlavního menu ve skrýši se již obrázek skrýše nepřekrývá s pozadím menu.

20. Opravena ikona u HighCom Trooper TFO při nízkém nastavení grafiky.

21. Opraveny ikony velkých předmětů se zapnutím vyhlazováním hran.

22. Byla opravena chyba, která způsobovala zkreslení textur postav při načítání do raidu

23. Opravena špatná trasa pro Tagillu na noční Factory;

24. Opraven chybějící efekt mokrého asfaltu při zapnutém SSR na některých místech v lokaci Lighthouse.

25. Přidaná setrvačnost při rychlém klikání na klávesy A/D.

26. Opraveno chování botů při střelbě z revolverů.

27. U revolverů se nyní správně zobrazují postihy ke statistikám zbraně způsobené municí.

28. Opraveno nesprávné chování Tagilly při změně pozice během boje.

29. Killa již neutočí na scav hráče s reputací nad 6.0;

30. Opraveno zobrazení zbraní se sklopenou/nesklopenou pažbou.

31. Opraveno zamrzání rukou bota (nemohli nic používat).

32. Rogues jsou již agresivní vůči USEC hráčům, kteří je zabili předchozí raid.

33. Opravena řada problémů souvisejících s výpočtem setrvačnosti, což hráčům umožňuje obejít nebo snížit její hodnotu.

34. Opravena chyba, která způsobovala, že po dokončení raidu zmizela munice nabitá do zásobníků během raidu.

35. Opraveno blokování operací v inventáři, ke kterému mohlo dojít po výběru zbraně sebrané zabitému Scavovi.

36. Opravena chyba, kvůli které kontejner z airdropu zůstal ve vzduchu nebo skončil v místech nepřístupných pro hráče.

37. Opraveno příliš jasné osvětlení postav při načítání do raidu.

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články