Posledná epizóda

CH Podcast #45 - Máme nový web, zahrali sme si God of War Ragnarok, tipujeme Hru roka

30. November 2022

Naša letná prestávka trvala dlhšie, ako sme si priali, ale sme späť! V najnovšej epizóde nášho CentrumHer podcastu sme sa porozprávali o našom novom webe. Hlavne o tom, ako prebiehala zmena, ako sme web testovali ale aj to, čoho sme sa pri prechode na nový systém báli najviac. Ak ste náš nový web ešte nevideli, určite si ho choďte pozrieť!

Obísť sme nemohli ani God of War Ragnarok. Hru sme hrali všetci a tak sme sa o nej pomerne rozsiahlo pobavili. Samozrejme, spoiler free!

A obísť sme nemohli ani blížiaci sa galavečer, kde sa dozvieme meno Hry rok. Prebrali sme si naše tipy na toto prestížne ocenenie. A v rámci debaty sme zablúdili aj k Xboxu, ktorý mal skvelý rok, akurát mu chýbali exkluzivity.

Star-Citizen-Hra-na-PC

Face2Face: V živote som nehral zabugovanejšiu hru, ako Star Citizen

V tejto hre vám zaberie viac času boj s bugmi, ako hranie.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik Lukáš Kanik

26. Apríl 2020

Je super sa po mesiacoch, alebo rokoch vrátiť do svojej obľúbenej hry a pozrieť sa, čo sa zmenilo. Niektoré hry dostanú updaty s novými hernými možnosťami, niektoré vývojári totálne prekopú. Napríklad taký No Man's Sky, alebo Fallout 76. Na vydanie to boli sračky, no teraz...jedny z najlepších online hier na trhu.

Tak som sa rozhodol po cca dvoch rokoch znovu pozrieť do Star Citizen. Zaujímalo ma, ako je na tom hra za 280 miliónov dolárov. Hra tak drahá, ako GTAčko, alebo štyri Call of Duty hry dokopy. Snáď už opravili tých pár chybičiek, kvôli ktorým sa to prakticky nedalo hrať.

Svoje dojmy zo Star Citizen z roku 2017 som zdokumentoval v tomto videu. Je to reprezentácia úplne bežnej hodinky v tejto hre. Vtedy mali vývojári na konte len 146 miliónov dolárov.

[#youtube-video id='28GAXuHqGw4' title=''] 

Rozhodli sme za zahrať si kooperáciu, zobrať nejakú väčšiu loď, spraviť pár questov a trochu si zalietať. Už v hlavnom menu sme sa spojili do spoločnej párty, potom sme si vybrali destináciu spawnu a spustili hru.

Štart prebehne hladko, ak sa vám podarí dostať do lode

Jednému hru načítalo o minútu skôr, ako druhému, nič hrozné. Čo vadí je, že jeden z nás videl ikonu toho druhého, no naopak nie. Raz za čas to zafungovalo a videli sme sa navzájom, nevieme akým zázrakom. Takže o pozícii postavy kamaráta som sa dozvedel len z popisu okolia, celkom sa hodí, ak hru aspoň trochu poznáte.

Z garáže som si vyzdvihol loď MISC Freelancer, väčšia loď s masívnym nákladným priestorom. Jedne z nás plnil úlohu pilota, druhý úlohu kopilota. Kamarátovi sa nepodarilo nastúpiť do lode cez hlavné dvere, pretože sa zasekol v pretlakovej komore, nastúpil cez nákladný priestor.

Štart prebehol hladko, zavolali sme vysielačkou na operátora, dostali sme povolenie na odlet a otvorili nám hangár. Ovládanie lode je vcelku dobre vyladené, treba sa to len naučiť. Cez kvantový let sa dostanete do každého rohu systému Stanton, je jediný z plánovaných 100 systémov, ktoré sú už v hre.

Rovnako dobre dopadlo aj naše prvé pristátie na inej planéte. Vstup do atmosféry pri západe slnka má svoje nepopísateľné čaro. Vďaka third-person kamere si môžete fotografovať loď z akohokoľvek uhlu a pohľady na planéty sú fantastické.

Čím dlhšie hráte, tým viac bugov

Netcode tejto hry nedovoľuje, aby ste si ju užili plynule. Na mojej zostave som si len výnimočne užil Star Citizen nad 40 FPS a aj to bolo vo vzduchoprázdne, keď najbližšia planéta bola dva milióny kilometrov.

Vo veľkých mestách ako ArcCorp alebo Lorville som mal so šťastím 15fps. Ľudia namiesto sedenia na lavičkách stoja na lavičkách, niekedy sa spawnú dve postavy je nedno miesto.

Pár krát sme sa v teréne zasekli tak, že sme museli dať samovraždu a respawn. Dokonca aj pri spustení hry je možné, že sa zaseknete už v samotnej posteli. Niekedy prestanate vidieť nie len ikonku kamoša, ale aj samotného kamoša, pričom jeho ikonka bude pár stoviek kilometrov ďaleko.

V Star Citizen je úplne normálne, že sa pretlačíte cez textúru na miesto, kde nemáte čo hľadať. A keď stojíte a nič nerobíte, váš kolega vás vidí, ako pobehujete z miesta na miesto a neustále prešľapujete, či poskakujete.

Zistil som, že všetky výťahy v hre sú jeden veľký fejk. Chris Roberts sľuboval, že stanice budú reálne poskladané z častí, ktoré budú prepojené výťahmi. Realita je taká, že výťah spolu s vami putuje priamo cez textúry a cez modely naprieč stanicou, hoci pre ostatných hráčov je neviditeľný.

Nastúpiť do lode rebríkom je umenie. S balíkom v ruke je umenie nastúpiť do lode aj zadnou rampou. Vytiahnuť zbraň? Zabudnite.

Chcete si dať na seba oblečenie alebo armor? Budete mať šťastie ak ho uvidíte. Postaviť sa z kresla v kokpite? To je o náhode. Niekedy sa zaseknú dvere v kabíne a vy nemôžete opustiť loď.

V tejto hre sa nedá ani len chodiť. Animácia chôdze je procedurálna a postava sa na nerovnom povrchu prakticky nedá ovládať. To radšej skáčte. Občas keď som sa spawol a otvoril dvere izby, pred sebou som mal celé mesto a trvalo dve minúty, kým sa načítala chodba.

Včera som dokonca zistil, že loď sa nedá dotankovať, ani opraviť. V chate dávali nejaké rady ale nič nepomohlo.

V podstate, čím dlhšie sme Star Citizen hrali, tým viac bugov sa objavovalo. O také dve hodinky sme viac času hrania venovali tomu, ako vyriešiť bug, ako hrať ďalej, ako sa vyhnúť glitchom a nezhodiť hru. Eventuálne vám hra spadne a vy pôjdete spať s peknými screenshotmi.

Star Citizen je graficky to najkrajšie, čo si na PC môžete zahrať

Pretože to jediné je na Star Citizen dobré - grafika. Tá hra vyzerá famózne. Východy a západy slnka, pole asteroidov, mesiace a planéty, premakané lode, napokon aj zvuky. Krajší vesmírny simulátor som veru nehral a vývojári skutočne z PC hardvéru žmýkajú maximum. Ja sa ani nečudujem, že mi to ide miestami 5fps, lebo z každého screenshotu v tejto hre môže vzniknúť wallpaper. Lenže technických problémov je tak veľa, že aj ambiciózne herné mechaniky a grafika sú udupané snahou vyhnúť sa bugom.

Star Citizen má potenciál byť hrou, pri ktorej strávite hodiny zábavy. Teraz je to zabugovaná sračka. Hral som kopec hier v alpha verzii, ale toto je pridrahý extrém.

Viac kritických článkov nájdete v kategórii Face2Face.

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články