Posledná epizóda

CH Podcast #45 - Máme nový web, zahrali sme si God of War Ragnarok, tipujeme Hru roka

30. November 2022

Naša letná prestávka trvala dlhšie, ako sme si priali, ale sme späť! V najnovšej epizóde nášho CentrumHer podcastu sme sa porozprávali o našom novom webe. Hlavne o tom, ako prebiehala zmena, ako sme web testovali ale aj to, čoho sme sa pri prechode na nový systém báli najviac. Ak ste náš nový web ešte nevideli, určite si ho choďte pozrieť!

Obísť sme nemohli ani God of War Ragnarok. Hru sme hrali všetci a tak sme sa o nej pomerne rozsiahlo pobavili. Samozrejme, spoiler free!

A obísť sme nemohli ani blížiaci sa galavečer, kde sa dozvieme meno Hry rok. Prebrali sme si naše tipy na toto prestížne ocenenie. A v rámci debaty sme zablúdili aj k Xboxu, ktorý mal skvelý rok, akurát mu chýbali exkluzivity.

Herný priemysel je už väčší, než filmový a športový v US dokopy

Hodnota herného priemyslu v roku 2020 narastie na predpokladaných 180 miliárd dolárov.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik Lukáš Kanik

24. December 2020

Gaming-Room

Pandémia COVID-19 pomohla najviac hernému priemyslu. Spolu so spustením dvoch nových konzol do predaja v Novembri 2020, herný priemysel zaznamenal rekordné zisky, predaje aj rekordný záujem verejnosti. Napríklad odovzdávanie cien The Game Awards sledovalo 3,5-násobne viac ľudí, ako odovzdávanie Oscarov.

Herný priemysel už dávno prekročil hodnotu filmového a hudobného priemyslu na celom svete dokopy. Analytici z MarkerWatch však predpokladajú, že hodnota herného priemyslu tento rok presiahla aj kombinovanú hodnotu filmového a športového priemyslu v US.

Zisky z hier v roku 2020 podľa IDC narástli o neuveriteľných 20% v porovnaní s rokom 2019. Herný priemysel v roku 2020 sa vyšplhal na hodnotu 179,7 miliárd dolárov. Filmový priemysel sa odhaduje na 100 miliárd dolárov a športy v severnej Amerike majú hodnotu 75 miliárd.

Podľa MarketWatch to je nie len pandémiou, ale aj spôsobmi, akými sú hry distribuované k ľuďom. Hry na mobiloch si dnes môže zahrať prakticky každý človek so smartfónom na svete, dostupné sú aj služby ako Xbox Game Pass, Stadia, GeForce Now. Steam a Epic Games Store ešte viac rozšírili svoje pôsobenie na PC hráčov, v prípade Epicu išlo o zníženie cien noviniek. Čína zase zrušila ban na konzoly a vďaka Tencent a NetEase prichádzajú di Číny aj západné tituly.

Najviac cashu prinášajú mobilné hry. V roku 2020 je odhad ziskov až 87,7 miliárd dolárov z mobilného hrania.

V prieskume ľudia uviedli, že od vypuknutia pandémie v Marci tohto roka, až 79% respondentov si zahralo nejakú hru. Priemerná doba hrania sa zvýšila z 12 hodín týždenne (2019) na 14 hodín týždenne (2020).

Marvels-Spider-Man-2-Photo-2

Najvplyvnejšie štúdio v hernom priemysle? Prekvapí ťa, že Disney

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený