HiFi Rush Recenzia

Hi-Fi Rush - Recenzia

Excelentná rytmická adventúra so zmyslom pre humor a fantastickým vizuálom.

Raz za čas by mali vývojári zmeniť žáner a štýl hier, ktoré tvoria, aby po čase nevyhoreli. Presne to si povedali aj dizajnéri zo štúdia Tango Gameworks, známeho pre svoje hororové hry alebo thrillery. Ich bombová novinka Hi-Fi Rush je totiž farebná plošinovka plná humoru a rockovej hudby. A je to asi jediná hra, ktorá je kompletne vytvorená do rytmu.

Bombová je hlavne pre to, že spadla ako bomba bez akéhokoľvek marketingu, bez oznámenia, bez recenzií, hráčom priamo do knižnice Game Pass pre PC a Xbox, ale vyšla aj na Steame. Sila slova sa šírila tak rýchlo, že aj bez recenzií na Metacritic sa dostala do prvej päťky najpredávanejších hier na Steame a rozhodne zaslúžene. Je to totiž jedna z najlepších hier, ktoré som za posledné obdobie hral.

Hi-Fi Rush sleduje príbeh wannaby rockera Chaia, ktorý si u Vandelay Industries objendal prostetickú ruku, aby sa stal skutočnou rockovou hviezdou. Vďaka náhode však Chai získal špeciálne schopnosti a navyše, zaplietol sa do odhaľovania skutočných diabolských plánov korporácie Vandelay. Príbehom vás bude sprevádzať pestrá paleta ďalších postáv, najmä Peppermint a jej mačka, Macaron či robot CNMN.

Hi-Fi Rush ponúka absolútne geniálne cut-scény spojením anime a komixov

Príbeh hry je síce jednoduchý a relatívne priamy, vďaka absolútne geniálnej animácii v prestrihových scénach, skvelému dabingu a efektom si užijete každý jeden moment z 12-hodinovej kampane. Vývojári sa v tomto prípade nebáli využiť rôzne, skutočne komické situácie a tak sa môžete pripraviť na záplavu vtipných gagov, momentov, reakcií a scén. Navyše vďaka skvelému dabingu Chaia a ďalších si k postavám stihnete vybudovať aj nejaký ten vzťah.

Čo sa animácií týka, Tango Gameworks skombinovalo akčné momenty do štýlu Anime a komixov. Okorenili to úžasnými efektami a prácou s kamerou, čo vytvára absolútne dokonalý vizuálny zážitok. Pri pohľade na Hi-Fi Rush skutočne netreba premýšľať nad fotorealizmom, cell-shadová grafika tu funguje dokonale.

Gameplay v stopách najlepších plošinoviek

Po hrateľnej stránke mi Hi-Fi Rush najviac pripomínal Ratchet & Clank, takže kto má rád takéto plošinovky, rozhodne si príde na svoje. Kampaň ponúka množstvo lokalít kampusu spoločnosti Vandelay, či už vonku, alebo hlboko v podzemí, v továrni alebo tesne nad povrchom lávy. Možno by tých lokalít von v meste mohlo byť viac, pretože výhľady to boli fakt parádne.

Chai sa dokáže priťahovať magnetom na vzdialené body, nechýba dvojskok či možnosť dashovania na zemi aj vo vzduchu. Na ďalšie nedostupné miesta vás potom dostanú spoločníci, ktorých počas kampane získate hneď niekoľko. Tých vyvoláte len na moment, na prekonanie prekážok, alebo v súbojoch. Chai vďaka tomu nikdy nie je sám a ich dialógy vám budú robiť spoločnosť.

Celá hra v jednom rytme, funguje to geniálne

Hi-Fi Rush vás do sveta uvedie svojim rytmickým spracovaním. Všetky cutscény, pohyby, animácie sveta, interakcie, všetko je ladené do jedného taktu, ktorý sprevádza aj hudba. Tento rytmus budete v hre vidieť aj vďaka okoliu, vďaka množstvu pohyblivých rekvizít na hernej ploche. Hoci prirodzene tento rytmus budete vnímať cez hudbu, menej skúsení hráči si môžu na obrazovke zapnúť aj metronóm.

Pre väčšinu hry bol vytvorený úplne originálny soundtrack, ktorý vás nebude otravovať ani po dlhých minútach na jednej scéne. Niekoľko songov je licencovaných a okamžite ich spoznáte, nejdem však spoilovať.

Autori do taktu hudby naladili aj všetky pohyby a útoky. Každý úder zasiahne nepriateľa presne v rytme, nezávisle na tom, ako ho stláčate. Ak sa však budete riadiť taktom, dokážete vytvoriť neuveriteľné kombá, odrážať údery a reťaziť svoje útoky v aréne plnej nepriateľov. Po každom súboji váš výkon hra oznámkuje a vďaka tomu budete mať motiváciu sa zlepšovať.

Hi-Fi Rush proti vám postaví hromady rôznych nepriateľov – robotov, z produkcie Vandelay Industries. Od obyčajných mobov cez robotov so štítmi alebo plameňometmi, na všetkých budete musieť použiť trochu inú taktiku. A práve tu prichádzajú na rad spoločníci, ktorých útoky môžete často využívať. Mimo hlavných misií si môžete navyše nakupovať desiatky nových útokov a komb nie len pre seba, ale aj pre spoločníkov.

Spracovanie bossov Hi-Fi Rush zvládla tiež na výbornú. Užijete si s nimi dostatok monológov aj dialógov a na scénu sú uvedení v parádnych cut-scénach. Každý z nich vás potom potrápi iným spôsobom. Buď je to čistá špongia na údery, alebo vyžaduje len precízne odrážanie útokov, jeden z bossov si to s vami rozdá priamo na pódiu v hudobnej minihre a ďalší sa mení ako Transformer. Variabilitou hra rozhodne prekvapila. Jedným výrazným mínusom v hrateľnosti je azda len nevhodné umiestnenie niektorých checkpointov. Po smrti v niektorých súbojoch ste totiž nútení pozerať cutscény znova a len niektoré idú preskočiť.

Kandidát na hru roka?

Hi-Fi Rush je skutočne zatiaľ najväčšie prekvapenie tohto roka. Aj keď je len začiatok 2023, už teraz by som hru zaradil medzi najlepšie hry, čo si tento rok môžete zahrať. Od ostatných rytmických hier sa Hi-Fi Rush líši svojim trafeným humorom, absolútne fantastickým audiovizuálnym spracovaním ale aj zábavnou hrateľnosťou.

Nápad vydať hru okamžite do Game Passu bez marketingu bol geniálny. Mnoho hráčov totiž do hry skočilo bez akýchkoľvek očakávaní a Hi-Fi Rush takto skromne doručil parádnu porciu zábavy. Neexistuje jediný dôvod, prečo by ste si ju nemali zahrať, lebo je to fakt pecka!

Hi-Fi Rush

Soundtrack - 10/10

9.3/10

Hi-Fi Rush je jednou z najkreatívnejších, najkrajších a najzábavnejších adventúr, ktoré si aktuálne môžete zahrať. Tango Gameworks dokázalo na trh priniesť hru, ktorá definuje už zabudnutú éru herného priemyslu – éru experimentov a kreativity.

Recenzovaná verzia: Xbox Series S