Posledná epizóda

CH Podcast #45 - Máme nový web, zahrali sme si God of War Ragnarok, tipujeme Hru roka

30. November 2022

Naša letná prestávka trvala dlhšie, ako sme si priali, ale sme späť! V najnovšej epizóde nášho CentrumHer podcastu sme sa porozprávali o našom novom webe. Hlavne o tom, ako prebiehala zmena, ako sme web testovali ale aj to, čoho sme sa pri prechode na nový systém báli najviac. Ak ste náš nový web ešte nevideli, určite si ho choďte pozrieť!

Obísť sme nemohli ani God of War Ragnarok. Hru sme hrali všetci a tak sme sa o nej pomerne rozsiahlo pobavili. Samozrejme, spoiler free!

A obísť sme nemohli ani blížiaci sa galavečer, kde sa dozvieme meno Hry rok. Prebrali sme si naše tipy na toto prestížne ocenenie. A v rámci debaty sme zablúdili aj k Xboxu, ktorý mal skvelý rok, akurát mu chýbali exkluzivity.

Mirrors Edge Catalyst Recenzia

Mirror's Edge: Catalyst - Recenzia

Faith sa vracia, aby na konzolách a PC mohla začať úplne odznova. Dokáže sa Mirror's Edge: Catalyst dotiahnuť na jednotku?

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik Lukáš Kanik

24. Jún 2016

Mnohí z nás sa čudovali, prečo chce EA rebootovať značku Mirror’s Edge, keď pod týmto názvom vyšla len jedna hra. Možno je to preto, že jednotka si nenechala otvorené zadné dvierka na pokračovanie príbehu, alebo preto, že prvý Mirror’s Edge slúžil len ako nejaký experiment a s takým úspechom sa nepočítalo.

Mirror’s Edge: Catalyst (kúpiť na XGames) má rebootovať príbeh Faith v úplne inom smere a príbeh je teraz ešte viac rozvinutý. Nie že by to bolo práve na dobro veci, ak ste nečítali komix Mirror’s Edge: Exordium, v prvej tretine hry budete pravdepodobne stratení. Faith sa do väzenia dostala po nevydarenej prácičke pre bossa čierneho trhu Dogena, po ročnom pobyte za mrežami sa vracia k Noahovi, líderovi skupiny bežcov. Tí prebývajú na strechách a ich prácou sú rýchle zásielky akéhokoľvek druhu. Zatiaľ čo všetci obyvatelia sú pripojení na globálnu sieť Grid a tým pádom neustále monitorovaní, bežci si žijú takpovediac voľne.

Titulný obrázok Youtube videa s názvom Mirrors Edge Catalyst Launch Trailer - Why We Run

Mirrors Edge Catalyst Launch Trailer - Why We Run

Mesto Glass ovláda Konglomerát, skupina najsilnejších spoločností národa Cascadia. Dominantnou korporáciou je Kruger Holding, pod ktorú spadá aj policajná zložka Kruger Security. Práve tí vám budú občas robiť nepríjemné problémy, postupom hry sa totiž medzi bežcami a Krugerom vyhrotia mnohé situácie. Kruger sa chce projektom Reflection zmocniť mysle všetkých obyvateľov Cascadie a Faith so svojim tímom na to prídu skôr, než k tomu dôjde. Príbehom sú pretkané aj sekvencie z minulosti Faith, jej sestry aj rodičov. K postavám si ale citový vzťah nevybudujete.

Počas hrania som sa snažil venovať výhradne príbehu, ktorý mi nakoniec zabral menej ako osem hodín. Som ale trochu zmätený, pretože v štatistikách jednotlivých misií mi to narátalo dokopy tri hodiny, čo je možno čisto čas strávený hraním a beh medzi lokalitami a cut-scény tam zarátané nie sú. K intenzite príbehu mi však chýbala jedna vec a to je nejaký výrazný soundtrack. Bolo síce pekné, že celá hra beží v engine vrátane luxusných cut-scén, teda bez loadingu, soundtrack však pôsobil ako jeden dlhý sopeľ, ktorý nemal začiatku, ani konca.

Od začiatku Mirror's Edge: Catalyst máte dostupné celé mesto ako na dlani. Do niektorých lokalít sa však dostanete až po získaní nových gadgetov do výbavy Faith. Jedným z najdôležitejších je vystreľovací hák, ktorý vás v okamžiku dostane na vyvýšené miesta, alebo ním prekonáte veľké priepasti. Popri plnení hlavného príbehu sa môžete venovať rôznych ďalším doručovateľským misiám, ktorých dĺžka behu sa pohybuje od 30 sekúnd až po dve, či tri minúty. Je ich však na mape toľko, že vám ich splnenie potrvá aspoň to, čo príbehová časť. Dôležité ale je, že za ne dostanete skúsenosti a tými si odomykáte tri stromy schopností – pohyb, súboj a vybavenie.

Cestovať po mape sa našťastie dá aj teleportom do niekoľkých safe-housov, tie si však bude treba odomknúť hacknutím najbližšej siete. To sú obrovské miestnosti, ktoré budete musieť vyriešiť bez akýchkoľvek pomocníkov a nápovedí. Tieto miestnosti by sa dali nazvať aj logickými hádankami v boxe, za normálnych okolností vám totiž pomáha zrak bežca, ktorý zvýrazňuje cestu na červeno. Beh po meste nie je vôbec jednoduchý v prípade, že nebudete používať zvýrazňovanie cesty. Mesto je síce otvorené, ale ani zďaleka nemôžete behať do všetkých smerov ako napríklad v Assassin´s Creed. Po pár hodinách zistíte, že v meste je vlastne len niekoľko širších lineárnych ciest, medzi ktorými si môžete vyberať. Trochu to ničí pocit zo slobody.

K pohybu samotnému a ovládaniu mám len pozitívne dojmy. Síce mi trvalo asi hodinu, než sa mi pohybový systém dostal do ruky, teraz už prejdem akúkoľvek trasu bez zastavenia. Však inak sa ani vedľajšie misie nedajú splniť, často od vás vyžadujú extrému presnosť v pohyboch. Prekážky môžete vďaka niekoľkým upgradom prekonávať krásne plynule, skákať z veľkých výšok bez straty rýchlosti, šmýkať sa pod prekážkami aj liezť po rúrkach. Plynulým behom sa navyše dopĺňa štít Faith, o ten však prídete v momente zastavenia.

S pohybom súvisí aj súbojový systém. Štít vybudovaný pohybom zabráni guľkám, aby vám zobrali políčko života a čím rýchlejšie práve bežíte, tým silnejší úder viete zasadiť. Traversal Attack sú práve tieto typy útokov, ktoré vykonávate za behu a počas skokov. Vyzerá to možno efektne ale často je nepriateľov tak veľa, že sa to z efektu rýchlo dostane do chaosu. Pri množstve nepriateľov si nemáte kde vybudovať štít, nemáte sa kde odraziť, ani rozbehnúť a jediná šanca je opakovane udierať jedného za druhým. Našťastie takýchto miest je v kampani pomenej a frustrácii sa budete väčšinou vyhýbať. Z mnohých súbojov sa tiež dá doslova utiecť a zmiznúť zo zóny hľadania. Dokonca si vývojári dali pozor na počet hliadok na strechách a nebudú vás zbytočne otravovať.

Multiplayerová zložka hry zahŕňa rôzne behy v globálnych tabuľkách, ale aj medzi priateľmi. Máte možnosť vytvoriť vlastnú trasu a tú zdieľať spoluhráčom v zozname priateľov. Na mape sa neustále objavujú aj globálne behy, ktoré vás odbehnutým časom zaradia do svetovej tabuľky. Keďže beh je fakt výborný, budete si užívať aj tieto menšie súťaže.

Vyzdvihnúť musím jednoznačne technickú stránku. PS4 verzia Mirror’s Edge: Catalyst  nemala s plynulosťou hry žiadny problém a Frostbite engine vyzerá ako vždy, parádne. Mesto pôsobí luxusne a čisto, presne ako v jednotke. Detaily jednotlivých miestností sú úžasné, lesklé materiály scénam dodávajú život. Farebný a čistý vizuál je ako balzam na oči po všetkých tých hnusných hrách s roztiahnutými textúrami a tmavými scénami. V hre sa strieda aj deň a noc, počasie však už nie, čo by bolo možno zaujímavejšie. Jediný problém v technickom spracovaní vidím v obrazovkách načítania, ktoré vás čakajú pri každej smrti, alebo teleporte cez mapu.

Mirror’s Edge: Catalyst sa podaril najmä po vizuálnej stránke. Všade inde som našiel menšie aj väčšie muchy, príbeh bol podaný nasucho, absentoval výrazný soundtrack a súboje začínajú byť frustrujúce. Zachraňuje to fakt luxusný pohybový systém, stačí chvíľa učenia a každý beh bude jednoducho plynulý. Nakoniec sa to hrá výborne a to je najdôležitejšie.

Mirror's Edge Catalyst kúpite s doručením ihneď na XGames.sk

Mirror’s Edge: Catalyst

 

Príbeh - 6/10

 

Gameplay - 8/10

 

Grafika/Audio - 9/10

7,7/10

Verdikt

Čo mi najviac chýbalo v hre bol soundtrack. Možno aj vďaka nemu by som mal z príbehu oveľa lepší pocit, každopádne priaznivcom parkouru jednoznačne doporučenie.

Recenzovaná verzia: PlayStation 4

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený