Ratchet and Clank Rift Apart Recenzia Screenshot Recenzia

Ratchet & Clank: Rift Apart - Recenzia

Pozrite si, ako dopadla najnovšia PS5 exkluzivita!

Sony má na trhu ďalšiu AAA exkluzivitu, ktorú môžeme kľudne pokladať za system seller. Za hru, kvôli ktorej sa oplatí kúpiť PlayStation 5. Ratchet & Clank: Rift Apart totiž dokonale demonštruje silu, rýchlosť a možnosti PlayStation 5. Zatiaľ je takýchto hier pomenej, preto by majitelia PS5 mali spozornieť. O to viac, keď Rift Apart vyšlo s českými titulkami

Ide o priame pokračovanie akčnej adventúry Ratchet & Clank: Into the Nexus z roku 2013 a tak sa na scénu vracajú známe postavičky – Ratchet, Clank, Dr. Nefarious ale aj niekoľko nových. Jednou z hrateľných postáv v novinke je aj Rivet, ženská verzia Ratcheta v alternatívnej realite. Práve v alternatívnych realitách sa odohráva Rift Aparat a vývojári okolo toho postavili celý gameplay.

Titulný obrázok Youtube videa s názvom Ratchet & Clank: Rift Apart – Launch Trailer

Ratchet & Clank: Rift Apart – Launch Trailer

Začiatok hry Ratchet & Clank: Rift Apart sa odohráva na oslavách hrdinstva Ratcheta a Clanka. Oslavy prekazí Dr. Nefarious a zmocní sa Dimenzionátora – zariadenia na otváranie dimenzií. Niečo sa pokašle a všetci traja skončia v iných dimenziách, pričom v celom vesmíre sa začínajú otvárať portály.

Hra nás tak zavedie do dimenzie, v ktorej Dr. Nefarious ešte nikdy neprehral. V tejto dimenzii si tiež zahráme za novú postavu Rivet, čo je veľmi príjemné spestrenie tejto hry. V niektorých hrách výmena hlavnej postavy funguje viac, inde menej, tu sa to však dokonale hodí. Rivet má skvelý dizajn, dabing aj hlboký charakter. Vlastne sa to dá povedať o všetkých postavách z Rift Apart – vývojári si extrémne dali záležať na tom, aby postavy pôsobili ako živé osobnosti.

Dokonalé animácie ako z Pixaroviek

Môžu za to aj absolútne dokonalé animácie hlavných postáv, ktoré pôsobia ako z Pixarových filmov. Animátori totiž v novej hre vo veľkom využívali také tie “flow” animácie, kedy sa pri gestách postavy hýbali nie len ruky a tvár, ale aj uši či chvost. Postavám to dodalo neskutočný život a cutscény v tejto hre sú na najvyššej úrovni v hernom priemysle. Aj tvorcovia celovečerných filmov môžu závidieť.

Príbeh je skvele napísaný, plný akcie, prekvapení ale aj dojemných momentov. Akcia je skvele vyvážená veľmi prirodzenými dialógmi a postavy si budujú jedinečný charakter. Vývojári si k príbehu pripravili aj radu vedľajších úloh na rôznych planétkach, medzi ktorými môžete cestovať. Nudiť sa tak rozhodne nebudete.

Po hrateľnej stránke pokračoval Insomniac v zabehnutom štandarde hry z roku 2016. Zlepšenie však môžete očakávať po úplne každej stránke. Napríklad prostredia teraz skrývajú ešte viac zákutí na preskúmanie a narazíte aj na rifty do dimenzií s drobnými hádankami.

Hra však vyniká v ponuke zbraní – čaká vás až štrnásť totálne jedinečných kúskov, od raketometu, cez pištol, explozívny štít až po zavlažovač trávy. V Ratchet & Clank: Rift Apart vás čakajú také originálne zbrane, ako nikdy predtým a využijete ich v každej situácii. Na výberovom koliesku ich môžete mať až osem, v skratkách na gamepade potom štyri.

Využívať vo svoj prospech môžete aj prostredie a to rýchlym cestovaním cez rifty. Drobné trhliny v prostredí vám dovolia sa instantne teleportovať na dané miesto a rýchlo tak zmeniť pozíciu v chaotickom boji. Čo by som mohol hre vytknúť je až vyčerpávajúce množstvo nepriateľov v závere hry, ktoré aj na strednej obtiažnosti dajú zabrať. Našťastie, vývojári si pre nových hráčov pripravili mnoho pomôcok, takže sa hrou dokážu prebojovať aj deti. Oceniť musím aj obrovské množstvo nastavení pre hendikepovaných hráčov.

Hra ponúka aj množstvo vylepšení zbraní, čo motivuje k objavovaniu sveta, zbieraniu skrutiek a iných zberateľských predmetov. Samozrejme nechýbajú ani zlaté skrutky, špeciálne skiny, aréna aj New Game + so všetkým vašim existujúcim vybavením.

Rift Apart naplno využíva tematiku v prospech budovania jedinečných situácií, ktoré ste na konzolách doteraz nezažili. Napríklad súboj s bossom sa v okamihu sekundy prenesie na totálne inú planétu, do úplne iného prostredia. Dimenzie budete v sekunde striedať aj počas letu, šmýkania sa na koľajniciach či v cutscénach – to všetko ingame, bez loadingu, takmer okamžite. Hra bola navrhnutá tak, aby nie len využila, ale hlavne demoštrovala rýchlosť konzoly PlayStation 5 a to všetko v 4K rozlíšení s RayTracingom! Síce len pri 30fps, ale dostupný je aj režim 60fps s RayTracingom.

Ratchet & Clank: Rift Apart je doteraz najpôsobivejšia hra generácie

Pri všetkých tých efektoch, interaktívnych prostrediach a cutscénach je to parádička. Ratchet & Clank: Rift Apart je doposiaľ najpôsobivejšia hra novej generácie, či už na PS5 alebo Xbox Series X a krajšiu hru nenájdete ani na PC. Po vizuálnej stránke tejto hre niet čo vytknúť, prostredia sú absolútne pohlcujúce, detailné, plné drobných objektov, volumetrických svetiel a postavičiek.

V súbojoch si všimnete nadupané časticové efekty, blesky, deštrukciu, svetlá, proste no najmodernejšie, čo herné enginy ponúkajú. Je priam neuveriteľné, ako dobre konzola zvláda tak veľké množstvo častíc a postáv na jednej obrazovke a ani raz som nepocítil nejaký framedrop. Nádherné pohľady zo sveta RIft Apart si navyše môžete zvečniť prepracovaným fotomódom. A veru som bol ohúrený detailmi hlavných postáv, od oblečenia cez srsť až po raytracingové odrazy na ich očiach.

Ratchet & Clank: Rift Apart je dokonalou ukážkou sily PlayStation 5 a ďalším výstavným dielom štúdia Insomniac. Sony si na svojich AAA hrách dáva puntičkársky záležať a je veľmi ťažké nájsť nejaké výrazné negatívum, či nedokonalosť v technickom, alebo hernom spracovaní. Po audiovizuálnej stránke ide o úžasný zážitok a Rift Apart je už teraz porovnateľný s celovečerným animovaným filmom.

Ratchet & Clank: Rift Apart vyšiel na PlayStation 5 v češtine

Ratchet & Clank: Rift Apart

9/10