South Park The Fractured but Whole

South Park: The Fractured But Whole - Recenzia

Ubisoft vydáva svoju druhú hru zo sveta South Park. Dokázali sa dotiahnuť na kvality jednotky?

Spomienky sú matné, ale zážitky ostali. Humor a parádne herné mechaniky z prvého South Parku od Ubisoftu z roku 2014 sa mi vryli do pamäte a tak som očakával vysnívaný comeback. A tak sa aj stalo. Novučičký South Park: The Fractured but Whole splnil všetky moje očakávania a myslím, že jednotku hravo prekonal čo sa zábavy, príbehu, aj herných mechaník týka. A síce hra priamo nadväzuje na jednotku, otvára sa nám príbeh nový. A dokonca sa autori rozhodli vydať aj televízny prequel ku hre, posledná časť seriálu South Park sa odohráva tesne pred príbehom novej hry. Všetko do seba skvele zapadá. Ako Ľego.

V South Parku už detí nebaví sa hrať s palicami na stredovek a tak si vymyslia novú zábavku. Eric Cartman a jeho pár kamošov zo štvrtej triedy sa začnú hrať na superhrdinov. Eric vymyslí celú franšízu filmov založených na ich superhrdinoch a chce ju predať Netflixu. V podstate chce vytvoriť Marvel univerzum pod značkou Coon and Friends. V meste sú však aj iné deti, ktoré sa pridali ku značke Freedom Pals a tak sa celou hrou nesie rivalita deciek v znamení DC verzus Marvel. Môjmu hrdinovu som dal na hlavu podprsenku, nech sa trochu odlišuje od ostaných. Však vtipne pôsobí aj ľudský šarkan, kapitán Cukrovka alebo Fastpass, akýsi flash. Akurát že má barly. A kokce...proste Jimmy. Kto má rád South Park a tieto postavy pozná, okamžite si ich zamiluje. Navyše, všetci štvrtáci berú civilnú vojnu smrteľne vážne, presne ako v prvej hre.

A na dizajne sa akoby podieľali aj deti, však koho by napadlo že kopa červených lego kociek je láva a vašou najväčšou zbraňou sú prdy? Presne tak, váš hrdina – nové decko v meste – dostalo neskutočný dar, prdy tak silné, že sa ich smrad dostane aj do miestnych správ. Prdy sú základným stavebným prvkom vašej postavy, ktorú všetci radi volajú Ritný otvor. Vďaka prdom budete prekonávať inak neprekonateľné prekážky, vďaka sile prdov sa dostanete na miesta inak neprístupné, budete zosielať masívne útoky na nepriateľov alebo proste znepríjemňovať život obyvateľom South Parku. Váš prd bude postupom hry tak silný, že poslúži ako kompresor na odfúknutie lávy. Vaše prdy budú tak silné, že budú ohýbať časopriestor! Je to jedna z herných fíčur!

Vývojári vložili vtip do všetkého, na čo sa len pozriete a vôbec si neviem predstaviť ako sa museli pri tom baviť, keď to vymýšľali. Znova budete počas celej hry narážať na rôzne popkultúrne odkazy z reálneho sveta, s ktorými si South Park nedáva servítku pred ústa. Vyberte si nejaké neštandardné pohlavie a príde vás zmlátiť partia amerických redneckov. Morgan Freeman vám urobí takú tortilu, z ktorej budete prdieť až sa bude ohýbať čas a nechýbajú odkazy na sociálne siete, fidget spinner, na filmy so superhrdinami, na buzerantov, nájdete tu aj typické stereotypy ako hádky v rodine, Mexičanov či pedofilných kňazov. Proste z každého rožku trošku.

Postupom hry budú superhrdinovia narážať na rôzne frakcie a rôznych nepriateľov, od bezdomovcov, cez ninjov, striptérky, kuchárov a rôznych ďalších, s ktorými si to rozdáte v boji. Tak ako v minulej hre, aj teraz sa zachoval ťahový súbojový systém ktorý je momentálne jedným z tých najlepších, čo v hrách nájdete. V boji zohrá rolu nie len to, akými útokmi vybavíte svoju postavu ale aj to, akých superhrdinských kamarátov si so sebou zoberiete do boja. Všetci majú jednoduchý prehľad útokov a počet políčok, na ktoré tieto útoky dosiahnu. Súboje sú extrémne dynamické a okomentované vtipnými hláškami, ktoré väčšinou znova reflektujú to, že deti sa len hrajú – ale tie hlášky sú fakt zabité. Ani pri jednom súboju som sa nenudil.

V súbojoch môžete pri každom ťahu použiť jeden zo štyroch útokov, pričom jeden je vždy super útok. Ten sa nabíja aj podľa toho, ako dobre dokážete odrážať útoky nepriateľa. Väčšina súbojov tiež prebieha vo štvorici, takže aj vaši traja priatelia prispievajú k naplneniu ukazovateľa super útoku. Je ale dobré kombinovať skilly útočné aj obranné, či regeneračné. Pri vyššej obtiažnosti dajú súboje zabrať a musíte sa vybaviť poriadnou dávkou taktiky. Pomôcť by vám mala aj sada jedál a nápojov, ktoré dopĺňajú stratené životy, alebo si rovno povoláte Mojžiša pre kompletné uzdravenie tímu. Aj keď súboje môžu byť náročné na taktiku, v podstate je to relax.

Bitky sú o to zaujímavejšie, že každá postava v hre (či už hrateľné postavy z vášho tímu, alebo nepriatelia) majú svoje špecifické útoky. Neexistujú dve postavy, ktoré by mali rovnaké útoky, všetci sú jedineční, strašne som sa tu nasmial. Napríklad Call Girl má superútok taký, že napíše do mobilu že je v blízkosti pokémon a prídu ľudia, zvalcovať nepriateľov. Pobavili ma aj útoky šiestakov (odvekí nepriatelia štvrtákov), hodia na vás sopeľ, balón s močom alebo strčia prst do ucha. Medzi bežné útoky striptériek patrí hodenie vibrátora, ktorý si práve vytiahli z...ehm.

Vývoj postavy ušiel od jednotky poriadny kus vpred. Postave môžete kedykoľvek meniť oblečenie, no tento krát už nemá oblečenie žiadne výhody. Silu postavy určujú len artefakty, ktoré si pridáte do obmedzených socketov. Artefakty je možné získavať počas hry ale si ich aj craftiť z rôznych materálov. Celkovo sa tak kvalita artefaktov ráta do levelu postavy. Tento systém schvaľujem, nie je nutné sa prehrabovať v mori odpadných itemov, do sekcie artefaktov som sa pozrel len raz za čas, keď už som cítil stúpajúcu náročnosť. Pár z nich som si kúpil, pár vycraftil a pá predal. Proste skvele vyvážené. Inak čo sa týka spotrebných itemov ako jedla a elixírov, tie si viete vycraftiť z rôznych materiálov, ktoré nájdete všade naokolo.

Pri prehľadávaní mestečka South Park narazíte na miesta nedostupné, kde sa skrýva kvalitnejší loot. Tu je potreba zapojiť svoje prdy. Na množstve miest viete skenovacím nástrojom odhaliť miesto, kde sa dá povolať parťák a vďaka prdom na toto miesto dosiahnuť. Jeden z nich vám do zadku vopchá svojho škrečka, aby ste ho potom prdom vystrelili do panelu na stene. Kapitánovi Cukrovke napríklad naprdíte rovno do tváre, vďaka čomu získa dočasnú supersilu.

Síce ide o RPG, hra je dosť lineárna. Aspoň čo sa príbehu týka. Občas tu máte pár voliteľných questov, alebo questy zberateľské no hra vám voľnú ruku dáva len vo vývoji postavy. Nenájdete tu voľby dialógov ani zmeny vo vývoji jednotlivých questov. Vôbec mi to nevadilo, keďže kampaň je stavaná na výbornú od začiatku až do konca.

Musím neskutočne pochváliť aj vizuál a zvukovú stránku hry. Grafika je presne ako vystrihnutá zo seriálu, ešte by som povedal že v hre je všetko detailnejšie a scény sú bohatšie – predsa len kresliť seriál musí byť časovo náročnejšie, ako sa vyhrať so scénami v hre. Ale všetko zo seriálu nájdete znova v tej istej podobe aj v hre, vrátane dabingu všetkých postáv. Pre milovníkov seriálu South Park je to splnený sen. K zvukom treba pripísať fantastické hlášky počas súbojov a špičkovú hudbu. Hoci ide o kreslenú rozprávku, vývojári zobrali tematiku superhrdinov fakt vážne a tak vás celou hrou bude sprevádzať epická hudba ako z Marvelu!

South Park: The Fracturet But Whole je neskutočne nabitá porcia zábavy a dospelého humoru, spojeného s detským svetom. Kto pozná South Park asi nebude prekvapený, ale vývojári využili potenciál naplno a všetko dotiahli k dokonalosti. Toto je nenáročná hra, pri ktorej vypnete mozog a riadne sa odreagujete na hnusných vtipoch ale aj vyváženej hrateľnosti bez nárokov.

South Park: The Fractured But Whole

Audio/Grafika - 10/10

9.3/10